Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو کمیته کشوری بیماری‌های عفونی گفت: خطر کرونا برای کودکان کمتر از بزرگسالان نیست و تصور مصونیت کودکان از این ویروس اشتباه است.

به گزارش ایرنا، مینو محرز افزود: در ابتدای شیوع کرونا با توجه به گزارش‌هایی که از چین آمده بود، تصور می‌شد میزان ابتلا به کرونا در بین کودکان کم است، اما بعد مشخص شد که این تصور درست نیست و میزان ابتلا به کودکان کم نیست و در مواردی کودکان با علایم شدید به بیماری کووید۱۹ مبتلا می‌شوند و حتی در مواردی فوت می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: میزان شیوع کرونا در بین کودکان در ماه‌های گذشته بیشتر نشده، اما میزان موارد شناسایی بیشتر شده، به عنوان مثال بخش کرونا بیمارستان کودکان مفید همیشه تعداد قابل توجهی کودک بدحال مبتلا به کووید۱۹ دارد.

عضو کمیته علمی ستاد ملی مبارزه با کرونا گفت: در مجموع ابتلا به بیماری کووید۱۹ در کودکان نسبت به بزرگسالان کمتر است، اما کودکان نیز می‌توانند مثل بزرگسالان به این بیماری مبتلا شوند و علایم ریوی و سایر علایم این بیماری در کودکان نیز مشاهده می‌شود البته همزمان با کرونا شاهد ابتلای کودکان به بیماری کاوازاکی هم در برخی مناطق کشور هستیم که علایم ریوی شبیه کرونا دارد.

محرز افزود: در مجموع میزان بروز بیماری کووید ۱۹ و ابتلا به کرونا در کشور و دنیا تغییر چندانی نکرده، اما دقت در تشخیص بهتر شده است. در گذشته بیشتر به علایم ریوی، تنفسی و تب برای تشخیص این بیماری توجه می‌شد، اما اخیرا علایم گوارشی و مغزی و از جمله سکته نیز به عنوان علایم مهم ابتلا به کرونا مورد توجه قرار می‌گیرد و بعد از تست مشخص می‌شود که افرادی که این علایم را داشتند به کرونا مبتلا هستند، ضمن اینکه میزان تست نیز نسبت به ماه‌های گذشته بیشتر شده است.

عضو کمیته علمی ستاد ملی مبارزه با کرونا درباره تولید واکسن کرونا گفت: تلاش‌های زیادی در دنیا برای تولید واکسن کووید۱۹ در جریان است و گر چه تولید این واکسن دور از انتظار نیست و امیدواری‌ها برای تولید واکسن کرونا زیاد است، اما هنوز تا رسیدن به این واکسن بیش از یکسال زمان لازم است.

وی ادامه داد: هنوز هیچ داروی اختصاصی برای درمان بیماری کووید۱۹ در دنیا وجود ندارد، دارو‌های زیادی در حال کارآزمایی بالینی هستند از جمله در اروپا یک تحقیق بزرگ کارآزمایی بالینی با ۵ هزار نفر در حال انجام است. یک تحقیق بزرگ دیگر نیز درباره اثربخشی دارو‌ها توسط سازمان بهداشت جهانی در حال انجام است که حدود ۱۴۰۰ نمونه بیمار نیز از ایران در این تحقیق هستند، اما هنوز به طور قاطع هیچ داروی درمان کننده برای کووید۱۹ در دنیا معرفی نشده است.

منبع: فرارو

کلیدواژه: مینو محرز کرونا در ایران ویروس کرونا کویید 19

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۵۵۱۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هزینه درمان کودکان زیر هفت سال در بیمارستان‌های سیستان و بلوچستان رایگان شد

  محمدکاظم مومنی  اظهار کرد: طبق ابلاغ وزارت بهداشت تمامی بیمارستان‌های دولتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان موظف اند پذیرش، بستری، اعمال جراحی، اقدامات تشخیص و درمانی، دارو و ترخیص کودکان زیر هفت سال که دارای بیمه هستند را به صورت رایگان انجام دهند.

وی با اشاره به اینکه خدمات دارویی قابل ارائه به کودکان زیر هفت سال که به صورت سرپایی در بیمارستان ها انجام شود رایگان نیست تصریح کرد: رایگان شدن درمان کودکان زیر هفت سال گامی بلند جهت حمایت از آینده سازان مملکت و خانواده‌های آنان است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان عنوان کرد: کودک تا هفت سالگی در معرض خطر انواع بیماری‌ها قرار دارد که ممکن است برخی از این بیماری ها را تا آخر عمر به همراه داشته باشد بر همین اساس باید درمان در دوران کودکی آغاز شود و به پیشگیری از بروز بیماری‌ها کمک شود.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • این علامت‌ها خبر از بیماری آسم می‌دهد؟
  • خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی در این افراد کمتر است
  • هزینه درمان کودکان زیر هفت سال در بیمارستان‌های سیستان و بلوچستان رایگان شد
  • بودجه مورد نیاز برای درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال
  • ۳ هزار میلیارد تومان بودجه برای درمان رایگان کودکان کمتر از ۷ سال
  • برگزاری ماراتون اوتیسم در شهر اصفهان / «اوتیسم کمتر بودن نیست، تفاوت است»
  • برگزاری ماراتن اوتیسم در شهر اصفهان / «اوتیسم کمتر بودن نیست، تفاوت است»
  • برگزاری مارتن اوتیسم در شهر اصفهان / «اوتیسم کمتر بودن نیست، تفاوت است»
  • رایگان شدن هزینه‌های درمانی کودکان زیر ۷ سال
  • بیش از ۳۵۰ میلیون نفر از علایم تنفسی آسم رنج می‌برند/ هزینه ۳۰ میلیون تومانی درمان هر بیمار در سال