Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-05@17:36:59 GMT

تولید محصولات مرتبط با کرونا افزایش یافت

تاریخ انتشار: ۹ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۴۵۵۱۷۰

تولید محصولات مرتبط با کرونا افزایش یافت

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت، مهدی صادقی نیارکی با گرامیداشت روز ملی صنعت و معدن با بیان اینکه برای تحقق جهش تولید نیازمند همراهی بخش خصوصی توانمند هستیم افزود: سالی که به نام جهش تولید مزین شده است، می‌تواند منجر به دستاوردهای شگرفی در حوزه تعمیق و توسعه ساخت داخل، توسعه صادرات غیرنفتی، افزایش خوداتکایی و کاهش ارزبری، مدیریت منابع ارزی کشور، بهبود زیرساخت‌های فنی و مهندسی، رشد شرکت‌های دانش بنیان، توسعه شرکت‌های طراحی ساخت داخلی و مجموعه اقداماتی شود که کشور را در جهت افزایش استقلال همه جانبه صنعتی و تاب آوری و افزایش خوداتکایی صنعتی حرکت دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تغییر مونتاژ کاری به نوآوری را یکی از رویکردهای امسال وزارت صنعت، معدن و تجارت دانست و گفت: دستیابی به چرخه نوآوری و تجاری سازی محصولات صنعتی در دستور کار است و هر چقدر اتکای ما به ظرفیت‌های درونی کشور افزایش یابد، می‌توانیم از توان و ظرفیت‌های موجود در کشور برای افزایش تولید ناخالص ملی، تولید ثروت و ثروت آفرینی استفاده کنیم.
معاون امور صنایع وزارت صمت با بیان اینکه در این مسیر نیازمند همکاری و همراهی تشکل‌ها و نهادهای بخش خصوصی هستیم، افزود: باید به ظرفیت‌های درونی توجه بیشتری داشته باشیم و بخش خصوصی را مورد حمایت قرار دهیم و این بخش را برای ایفای نقش خود توانمند کنیم.

صادقی نیارکی با اشاره به برخی هماهنگی‌ها و همکاری‌های بخش خصوصی و دولت اضافه کرد: نمود این تعامل و همکاری در تولید به موقع اقلام و کالاهای بهداشتی و درمانی مرتبط با کرونا اتفاق افتاد و در سال جهش تولید نیز هم افزایی میان ارکان دولت و بخش خصوصی و مشارکت فعالان اقتصادی در بکارگیری ظرفیت‌های موجود می‌تواند منجر به افزایش کمیت و کیفیت تولید شود.

وی با اعلام اینکه اهداف مورد نظر برای تحقق جهش تولید ترسیم شده است، افزود: به عنوان نمونه در صنعت خودرو امسال برنامه تولید یک میلیون و ۲۰۰ هزار دستگاه خودرو پیش روی داریم.

معاون امور صنایع وزارت صمت ادامه داد: در دو ماهه امسال در تولید لاستیک خودرو، تلویزیون، لباسشویی، نئوپان و بسیاری از اقلام کالایی (بیش از ۱۵ قلم از تولیدات منتخب کالایی کشور)، افزایش تولید داشته ایم.

صادقی نیارکی اضافه کرد: در خودرو تا پایان ۶ تیرماه، ۱۳ درصد رشد تولید تجمعی به نسبت سال گذشته داشته ایم و در حوزه لوازم خانگی که جزو صنایع پیشران است موضوع تعمیق ساخت داخل را دنبال می‌کنیم و به صورت متوسط در این صنعت خودکفایی ۶۰ درصدی داریم که برگزاری میزهای ساخت داخل در این حوزه در دستور کار است.

وی با بیان اینکه موضوع عرضه مستقیم محصولات لوازم خانگی را نیز دنبال می‌کنیم، گفت: بسیاری از قطعه سازان در صنعت لوازم خانگی مانند خودرو در حال فعالیت هستند و اگر افزایش کمی و کیفی تولید در این حوزه‌ها محقق شود تعدادی از صنایع به عنوان حلقه‌های پسین و پیشین این صنایع فعال می‌شود.

معاون امور صنایع وزارت صمت با بیان اینکه موضوع تحریک تقاضا و همچنین تکمیل ظرفیت‌های خالی واحدهای تولیدی را در دستور کار داریم، افزود: این موضوعات نیازمند تأمین منابع مالی و ارزی لازم است و باید مؤسسات مالی و بانکی در حوزه تأمین نقدینگی با توجه به افزایش نهاده‌های تولید و افزایش تورم تولیدکننده بیش از پیش با بخش تولید و واحدهای تولیدی همراهی کنند.

صادقی نیارکی با یادآوری اینکه شرایط کشور به گونه‌ای است که آمادگی داریم بخش عمده‌ای از نیازهای کشور را از محل داخل تأمین کنیم، افزود: همچنین قادر به تأمین بسیاری از نیازهای کشورهای اطراف و همسایه نیز از طریق صادرات هستیم.

وی گفت: بسیاری از مواد اولیه در کشور تولید می‌شود و در سال‌های گذشته سرمایه گذاری‌های خوبی انجام شده است که این فعالیت‌ها باید به حلقه‌های نهایی محصول با ارزش افزوده بالاتر برای تأمین نیاز داخل و صادرات تبدیل شوند.

کد خبر 4961141

منبع: مهر

کلیدواژه: ویروس کرونا وزارت صنعت معدن و تجارت ویروس کرونا بانک مرکزی ایران قیمت دلار وزارت جهاد کشاورزی بورس قیمت نفت مصرف برق وزارت صنعت معدن و تجارت عبدالناصر همتی بازار ارز بازار مسکن صادرات نفت قیمت یورو ایالات متحده آمریکا صادقی نیارکی ساخت داخل بخش خصوصی جهش تولید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۵۵۱۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

در راستای جهش تولید؛ افزایش دو برابری سقف ضمانت‌نامه‌ها

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد حسین مقیسه مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک، گفت: به پیشنهاد هیأت مدیره و تصویب مجمع عمومی، سقف ضمانت‌نامه‌های اعتباری از ۵ به ۱۰ میلیارد تومان و سقف انواع ضمانت‌نامه‌های غیر اعتباری (پیمانکاری - قراردادی) از ۱۰ به ۲۰ میلیارد تومان افزایش یافت.

وی با تاکید بر اهمیت افزایش سقف ضمانت‌نامه‌ها تاکید کرد: افزایش سقف ضمانت‌نامه‌های این صندوق برای صنایع کوچک در سال جهش تولید با مشارکت مردم، اثربخشی خدمات صندوق را به صورت معناداری افزایش خواهد داد و نقش صندوق را در جهش تولید برجسته‌تر خواهد کرد.

مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک افزود: ضمانت‌نامه اعتباری، برای پوشش ریسک عدم بازپرداخت تسهیلات اعطایی به نفع بانک‌ها و مؤسسات مالی و اعتباری و همچنین تضمین تأمین مالی از طریق سکوهای تأمین مالی جمعی و سکوهای تأمین مالی زنجیره تأمین با تخفیف حداکثر ۵۰ درصدی در کارمزد صادر می‌شود. درصد پوشش این نوع ضمانت‌نامه ۱۰۰ درصد اصل و سود تسهیلات سرمایه در گردش، ایجادی و توسعه‌ای را شامل خواهد شد.

این مسؤول عنوان کرد: صندوق با صدور انواع ضمانت‌نامه غیر اعتباری به‌نفع کارفرما، تسهیل‌گر اجرای قراردادهای واحدهای تولیدی مشمول تعریف صنایع کوچک است.

مقیسه در پایان خاطرنشان کرد: ضمانت‌نامه‌های شرکت در مناقصه، پیش‌پرداخت و حسن انجام کار را می‌توان مهم‌ترین ضمانت‌نامه‌های پیمانکاری دانست که در صندوق بدون دریافت ودیعه نقدی و با تخفیف حداکثر ۵۰ درصدی در کارمزد، به درخواست واحدهای تولید کوچک و به نفع کارفرمایان صادر می‌شود.

کد خبر 6096958

دیگر خبرها

  • رشد اقتصادی پایدار در صنعت نفت با بهینه‌سازی مصرف انرژی
  • تولید ۵ میلیون و ۲۸۰ هزار تن محصولات کشاورزی در آذربایجان شرقی
  • کاربرد ها و راهنمای خرید لوله استیل مانیسمان
  • نوآوری‌ها و محصولات دانش‌بنیان حوزه معدن تجاری‌سازی می‌شوند
  • مقام دوم گردش مالی در کشور برای صنعت غذایی
  • راهکار‌ افزایش تولید سه میلیون تن محصولات کشاورزی بررسی شد
  • در راستای جهش تولید؛ افزایش دو برابری سقف ضمانت‌نامه‌ها
  • رشد اقتصادی کشور با مشارکت مردم در گروی دانش بنیان شدن صنایع بزرگ است
  • افزایش تولید گاز / خوراک پتروشیمی ها تامین شد؟
  • صالحی عمران: نیازمند نظر کارفرمایان صنایع در تدوین برنامه‌های درسی هستیم