Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، پروانه ثمودی گفت: با دستور ریس جمهوری، مهدکودک‌ها از بیست و چهارم خرداد ماه بازگشایی شدند. در همین راستا دستورالعمل و پروتکل بهداشتی با محوریت فاصله گذاری اجتماعی و الزامات سلامت محیط توسط وزارت بهداشت به سازمان بهزیستی ابلاغ شد.

وی با بیان اینکه در ابتدای ورود کودکان، تب سنجی انجام می‌شود، افزود: بر اساس این دستورالعمل، فعالیت در مناطق سفید و زرد فعالیت مهدکوک‌ها با نصف ظرفیت و در مناطق قرمز با یک سوم ظرفیت در نظر گرفته شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین ضدعفونی تجهیزات و تهیه اقلام بهداشتی توسط مهدکودک‌ها الزامی شد.

ثمودی در پاسخ به این سوال که تامین هزینه اقلام بهداشتی برای مهدکودک‌ها پس از ماه‌ها تعطیلی سخت است و نیازمند حمایت بهزیستی هستند، گفت: تصمیم گیری‌هایی مبنی بر تخصیص یارانه برای مهدکوک‌ها شده، اما هنوز این مسئله تایید و ابلاغ نشده است. همچنین باید به این نکته توجه داشت که پذیرش کمتر کودکان باعث کاهش هزینه‌های مهدکودک‌ها برای تامین اقلام بهداشتی می‌شود.

این مسئول سازمان بهزیستی تهران ادامه داد: طبق روال گذشته در حال حاضر آموزش و نگهداری از کودکان در مهدکودک‌ها انجام می‌شود.

مسئول دفتر کودکان بهزیستی استان تهران در پاسخ به این سوال که آموزش‌های پیش از دبستان از چه زمانی آغاز می‌شود؛ گفت: آموزش برای کودکان پیش دبستانی سال گذشته، ادامه دارد، اما کودکانی که در سال جدید به سن ۶ سالگی می‌رسد برای شروع آموزش‌ها باید منتظر بازگشایی مدارس باشند.

وی افزود: هنوز زمان دقیق بازگشایی پیش دبستانی‌ها اعلام نشده است و باید منتظر ابلاغ سراسری بمانیم.

ثمودی درباره شهریهگفت: برای سال جدید هنوز شهریه جدیدی ابلاغ نشده است و ثبت نام‌ها بر اساس شهریه سال قبل انجام می‌شود، اما پس از ابلاغ میزان افزایش شهریه، والدین مجددا باید شهریه علی الحساب را پرداخت کند. البته هنوز درباره میزان افزایش قیمت تصمیمی اتخاذ نشده است.

این کارشناس سازمان بهزیستیگفت: اگر در حال حاضر مهدکودکی شهریه خود را افزایش داده است، متخلف است و قطعا مورد پیگرد قرار می‌گیرد.

دستورالعمل ۱۲ بندی پروتکل بهداشتی به شرح زیر است:


۱) ضدعفونی کامل مهدکودک شامل تجهیزات، اسباب‌بازی‌ها، محیط و تمام مکان‌ها، چون دستشویی و... قبل از بازگشایی و در پایان هر روز.
۲) عدم استفاده از فضا‌های بازی مشترک مانند تاب، سرسره، حوض توپ و...
۳) تعطیلی برنامه‌ها و فعالیت‌هایی که نیاز به تحرک بالا است.
۴) حضور پرسنل مهدکودک با وسایل و تجهیزات بهداشتی نظیر دستکش و ماسک و رعایت پروتکل‌های مربوطه.
۵) تهیه و در اختیار قراردادن مواد ضدعفونی‌کننده به پرسنل.
۶) نظارت ویژه مربیان بر شستشوی صحیح دست کودکان و موارد نظافتی.
۷) به همراه داشتن ماسک و وسایل نظافت انفرادی توسط کودکان در کیفی مخصوص.
۸) خارج کردن کفش‌ها از محیط داخلی.
۹) تغییر چیدمان کلاس‌ها و پخش کودکان در فضا‌های مختلف مهد با حضور مربی و تأکید بر انجام فعالیت‌های انفرادی یا با حفظ فاصله مطمئن.
۱۰) عدم حضور اولیاء و اشخاص متفرقه در محیط مهدکودک.
۱۱) آموزش اولیاء برای اجرای پروتکل بهداشتی واعلام ساعت تحویل و ترخیص که موجب تجمع اولیاء معطلی نشود.
۱۲) اخذ تعهد از اولیاء مبنی بر اطلاع رسانی به مهدکودک در صورت ابتلای نزدیکان کودک به کرونا (و عدم پذیرش کودک در ایام قرنطینه) والدین باید نسبت به اطلاع‌رسانی بیماری کودکانشان به ویژه بیماری‌های زمینه‌ای همکاری لازم را مبذول کنند.

انتهای پیام/

20 / 20 پروانه ثمودی مهدکودک ها شهریه مهدهای کودک مسئول دفتر کودکان بهزیستی استان تهران بازگشایی پیش دبستانی‌ها تب سنجی دستورالعمل ۱۲ بندی پروتکل بهداشتی

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: مهدکودک ها شهریه مهدهای کودک تب سنجی پروتکل بهداشتی پیش دبستانی مهدکودک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۵۵۵۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هزینه‌های درمان کودکان زیر ۷ سال در بیمارستان‌های زاهدان رایگان شد

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: تمام هزینه‌های درمان و بستری کودکان زیر ۷ سال در بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی زاهدان رایگان است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سیستان و بلوچستان و به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، محمدکاظم مؤمنی اظهار کرد: طبق ابلاغ وزارت بهداشت تمامی بیمارستان‌های دولتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان موظف هستند پذیرش، بستری، اعمال جراحی، اقدامات تشخیص و درمانی، دارو و ترخیص کودکان زیر ۷ سال که دارای بیمه هستند را به‌صورت رایگان انجام دهند.

وی افزود: خدمات دارویی قابل ارائه به کودکان زیر ۷ سال که به‌صورت سرپایی در بیمارستان‌ها انجام شود رایگان نیست.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان عنوان کرد: رایگان شدن درمان کودکان زیر ۷ سال گامی بلند در راستای حمایت از آینده‌سازان مملکت و خانواده‌های آنان است.

مؤمنی یادآور شد: کودک تا ۷ سالگی در معرض خطر انواع بیماری‌ها قرار دارد که ممکن است برخی از این بیماری‌ها را تا آخر عمر به همراه داشته باشد بر همین اساس باید درمان در دوران کودکی آغاز و به پیشگیری از بروز بیماری‌ها کمک شود.

کد خبر 750952

دیگر خبرها

  • جزییات و زمان دقیق واریز مرحله سوم سود سهام‌ عدالت
  •  تلاش برای شاد کردن کودکان غزه
  • رایگان شدن هزینه‌های درمانی کودکان زیر ۷ سال
  • هزینه‌های درمان کودکان زیر ۷ سال در بیمارستان‌های زاهدان رایگان شد
  • بررسی شهریه دانشگاه های اروپایی با فراکنش
  • شهریه دانش‌آموزان چهار دهک اول در مدارس سمپاد رایگان است
  • مدارسی که شهریه می‌گیرند را معرفی کنید
  • ضرورت معرفت‌شناسی دقیق از سیره سیاسی امام صادق (ع)
  • کاهش‌ شهریه برخی مدارس غیردولتی | امسال افزایش شهریه درصدی نیست بلکه... | هزینه فوق برنامه چند درصد شهریه است؟
  • دانشمندان ساعت اتمی جدید بسیار دقیق و مقاوم ساختند