Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ـ عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی  با ابراز نگرانی از چرخه فسادزای انحصار نهاده‌های دامی خاطرنشان کرد: مجلس یازدهم عزم کرده تا دست رانت‌خواران را از چرخه شیر و فرآورده‌های آن کوتاه نماید. - اخبار استانها -

محمد صفایی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهدمقدس اظهار داشت: حدود 70 سال کشور با نفت اداره شده و امروز توفیق یافته‌ایم تا کشور بدون نفت با صادرات غیرنفتی اداره شود و این زمینه مناسبی برای حل بسیاری از مشکلات و ضعف‌های صنایع فرآوری خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با انتقاد از تمرکز واردات نهاده‌های دامی و عدم اراده ورود ارز به کشور به مشکلات حوزه دام و طیور پرداخت و افزود: با جلوگیری از خروج شیر مازاد کشور و تبدیل آن به شیر خشک می‌توان هم رانت واردات کره را متوقف و هم شالوده صادرات شیر خشک را فراهم نمود و این زمینه مناسبی نیز برای تولید کره در داخل خواهد بود که بر منافع دامدار و مصرف کننده خواهد افزود.

نماینده مردم گناباد و بجستان در مجلس شورای اسلامی با ابراز نگرانی از چرخه فسادزای انحصار نهاده‌های دامی خاطرنشان کرد: مجلس یازدهم عزم کرده تا دست رانت‌خواران را از چرخه شیر و فرآورده‌های آن کوتاه کند.

وزارت کشاورزی مجوز صادرات 10 هزار تن شیر خشک مازاد را گرفت؛ وزارت صمت مانع شدتهران| 5 تن شیر خشک فاسد در کهریزک کشف شدکشف محموله میلیاردی شیر خشک قاچاق در سیستان و بلوچستان

صفایی یکی از مهم‌ترین دستاوردها در زمینه ایجاد اشتغال برای گناباد را توافق مشارکت هلدینگ دامپروری بنیاد مستضعفان دانست و تاکید کرد: تعاونی‌های شهرستان تمرکز خود را بر روی ایجاد دامداری‌های بالای 1000 راس به کار بندند تا به یاری خدا و اراده قوی با عبور از چالش‌های پیش رو ، با مشارکت بزرگترین هلدینگ دامپروری کشور، گناباد و بجستان را به قطب تولید گوشت کشور تبدیل کنیم.

وی انتقال آب دریای عمان را نیز امری ضروری و ارزنده دانست و اظهار داشت: با آغاز این پروژه مهم، به یاری خدا طرح انتقال آب را ظرف مدت چهار سال به گناباد شاهد خواهیم بود که این ظرفیت سالانه 90 میلیون متر مکعب برداشت آب داشته که 8 ماه برداشت آن به منطقه و 4 ماه دیگر آن سالانه به کلان شهر مشهد اختصاص خواهد یافت.

 صفایی با پیشنهاد کشت زعفران و اعلام آمادگی سرمایه‌گذار نیز از مردم خواست تا در تحقق این مهم همت نمایند.

نماینده مردم شهرستان‌های گناباد و بجستان در مجلس شورای اسلامی اخذ مجوز دفتر اکتشاف فلزات گرانبها از جمله مس در حوزه صنایع معدنی را با 20 میلیارد تومان اعتبار برای گناباد را اعلام کرد.

انتهای پیام/281/ش

R41347/P/S6,1188/CT1

منبع: تسنیم

کلیدواژه: نهاده های دامی شیر خشک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۵۵۶۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

املاک مازاد دستگاه‌ها باید شناسایی و معرفی شوند

ایسنا/لرستان مدیرکل امور اقتصادی و دارایی لرستان گفت: املاک مازادی که دستگاه‌ها دارند باید شناسایی و به امور اقتصاد و دارایی معرفی شوند.

علی محمدی درباره آخرین وضعیت مولدسازی در لرستان در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: املاک مازادی که دستگاه‌ها دارند باید شناسایی و به امور اقتصاد و دارایی معرفی شوند.

وی با بیان اینکه فرآیند مولدسازی امسال با سال‌های قبل تفاوت دارد، بیان کرد: امسال از طریق سامانه مدد دستگاه‌ها باید اموال مازاد خود را معرفی کنند، اگر ارزش این اموال کمتر از ۲۰۰ میلیارد تومان باشد، کل فرآیند آن در استان انجام می‌شود و صرفاً برای گرفتن مجوز هیأت مولدسازی به مرکز ارسال می‌شود. اگر بیشتر از ۲۰۰ میلیارد تومان باشد بعد از شناسایی و تصویب در استان، برای ادامه فرآیند از جمله ارزش‌افزایی و کارشناسی از طریق سامانه مدد به سازمان خصوصی‌سازی ارسال می‌شود.

او ادامه داد: آخرین پیگیری‌ها توسط کارگروه مولدسازی استان انجام شده و از طریق مولدسازی بنا داریم بخشی از اموال غیرمنقول دستگاه‌هایی را که از طریق سامانه مدد معرفی شده‌اند، در قالب فروش، تهاتر یا سایر روش‌های مولدسازی تعیین تکلیف کنیم.

وی گفت: یک ملک آموزش و پرورش در دستور کار کارگروه مولدسازی استان قرار گرفته است که منابع آنها صرف تکمیل پروژه‌ها و طرح‌های آموزش و پرورش خواهد شد.

مدیرکل  اقتصاد و دارایی لرستان بیان کرد: تنها استانی بودیم که تا قبل از پایان سال ۱۴۰۲ سامانه مدد را بصورت کامل راه‌اندازی کردیم.  

وی با بیان اینکه سال ۱۴۰۳ خروجی زحمات سال ۱۴۰۲ را خواهیم دید و در همراهی و تعامل دستگاه‌ها موضوع به‌صورت خود اظهاری است و نمی‌توانیم دستگاه را مجبور به این کنیم که املاک مازاد خود را به ما معرفی کند، اظهار کرد: امیدواریم در سال جدید بتوانیم دستگاه‌ها را متقاعد کنیم پای کار بیایند و در موضوع مولدسازی، املاک مازاد خود را برای تکمیل پروژه‌هایی که منافع مردم را دربر دارند به کار گیرند.

او افزود: وزارت اقتصاد و دارایی املاک خود را برای طرح‌هایی که منافع آن برای مردم است در نظر گرفته تا در قالب مولدسازی این پروژه‌ها تکمیل شوند، اموالی که وزارت اقتصاد دارایی دارد شامل ملک خیابان آزادی و کوی جهادگران در خرم‌آباد است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • کشف ۵۴ تن نهاده دامی و آرد خارج از شبکه توزیع در شهرستان پلدختر
  • قرار است در پارک‌های تهران هتل بِروید یا چرخه رانت‌خواری بچرخد؟/ «شهرداری همان هتل نیمه‌کاره را بسازد، چرا می‌خواهد هتل جدید بسازد؟»
  • کم‌توجهی به روستاها موجب حاشیه‌نشینی در شهرها می‌شود
  • ۴۱۳ هزار تن کالاهای اساسی به مازندران وارد شد
  • املاک مازاد دستگاه‌ها باید شناسایی و معرفی شوند
  • افزایش ۱۷ درصدی درآمدگمرکات مازندران از تجارت خارجی
  • افزایش ۱۷ درصدی درآمد گمرکات مازندران از تجارت خارجی
  • بدون آرام سازی اقتصاد هیچ کاری انجام نمی شود
  • بدون آرام‌سازی اقتصاد امکان انجام هیچ کاری نیست
  • قالیباف: این مجلس به دوران تاریک رانت‌های صنفی پایان داد