Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، حسین درتاج  معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: زمان ثبت نام آزمون ورودی مدارس نمونه متوسطه دوم از ۲۰ تا ۳۰ خرداد بود که از ۲ تا ۵ تیر تمدید شد و در این دوره زمانی سه هزار و ۴۱۶ نفر از طریق سامانه سنجش در این آزمون نام نویسی کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: از این تعداد داوطلب، هزار و ۵۹ نفر شامل ۲۷۵ نفر در هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای نمونه دولتی و ۷۸۴ نفر در دبیرستان‌های متوسطه نظری نمونه دولتی پذیرفته می‌شوند.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش بوشهر با بیان اینکه این آزمون در ۲۰ تیر به صورت همزمان در سراسر کشور برگزار می‌شود، افزود: کارت ورود به جلسه آزمون شامل از سه روز قبل از تاریخ برگزاری آزمون، از طریق سامانه ثبت نام در اختیار داوطلبان قرار خواهد گرفت.

درتاج افزود: نتایج آزمون در هفته اول مرداد در همین سامانه منتشر می‌شود.

او همچنین در خصوص ثبت نام در مدارس نمونه دولتی در دوره متوسطه اول گفت: در دوره متوسطه اول آزمون ورودی برگزار نمی‌شود و دانش آموزان با ارائه مستندات، امتیازبندی می‌شوند.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر با بیان اینکه ثبت نام در این مدارس از ۲۵ خرداد تا ۲ تیر بوده است، عنوان کرد: ۵۵۰ نفر متقاضی از طریق پایگاه همگام فرم‌های خودارزیابی را تکمیل کرده‌اند.

درتاج با اعلام اینکه متقاضیان باید از ۴ تا ۱۱ تیر ماه مدارک و مستندات خود را به مدرسه نمونه موردتقاضا تحویل دهند، ادامه داد: نتایج اولیه ارزیابی در ۳۰ تیر و پس از بررسی اعتراضات، نتیجه نهایی در ۵ مرداد اعلام می‌شود.

او در مدارس نمونه شهرستان‌های جم، دیر و تنگستان فقط پذیرش دانش آموز به صورت غیرخوابگاهی است، بیان کرد: در دو منطقه شبانکاره و سعد آباد با هدف پذیرش دانش آموزان روستایی، مدارس به صورت شبانه روزی اداره می‌شوند.

انتهای پیام/ک

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ثبت نام دانش آموز آموزش و پرورش دانش آموزان مدارس نمونه دولتی نمونه دولتی ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۵۶۱۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آگاهی والدین از هدایت تحصیلی دانش آموزان اندک است

به گزارش خبرنگار مهر، محمود مشکی صبح سه شنبه در همایش تخصصی مدیران مدارس متوسطه دوره اول ناحیه یک اردبیل اظهار کرد: تقویت خود آگاهی دانش آموزان در دوره اول متوسطه ضروری است و باید دانش والدین را باید نسبت به زوایای مختلف هدایت تحصیلی افزایش دهیم.

وی خاطرنشان کرد: تمامی برنامه ها در این دوره تحصیلی باید به سمتی حرکت کند که دانش آموزان به خودآگاهی، خودشناسی و محیط شناسی برسند.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان اردبیل با تاکید بر اینکه اگر خودشناسی در دوره اول متوسطه اتفاق بیافتد، دوره آرامش بعدی اثر بخش خواهد بود، افزود: طراحی مسیر زندگی در دو سال آخر متوسطه اول روی می دهد.

مشکی گفت: باید با برنامه ریزی درست علاقه دانش آموزان را پیدا کرده و زمینه بالفعل شدن استعدادهایشان را فراهم کنیم.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش اردبیل تغییر نگرش در مدیران مدارس دوره اول و دوم را یادآور شد و بیان کرد: تغییر نگرش در مدیران باید به گونه ای اتفاق بیافتد که نگاهشان نسبت به هدایت تحصیلی نزدیک به هم و اقداماتشان مکمل یکدیگر باشد.

مشکی گفت: هدایت تحصیلی یک فرآیند است به طوریکه پایه نهم برای دانش آموزان دوره اول متوسطه از یک سو پایان و از سوی دیگر آغاز یک انتخاب است.

کد خبر 6086356

دیگر خبرها

  • شرکت ۱۵ هزار دانش‌آموز ایلامی در مرحله نخست آزمون سراسری
  • ۱۵ هزار دانش‌آموز ایلامی در مرحله اول آزمون سراسری شرکت کردند
  • تجلیل از ۲۴ معلم نمونه بیرجند
  • ۱۵ هزار دانش آموز ایلامی در مرحله‌ اول آزمون سراسری شرکت کردند
  • بازارچه‌ای برای آموزش اشتغال به دانش آموزان متوسطه در رشت
  • ۱۶۰۰ دانش آموز بوشهری قوانین عبور و مرور را فرا گرفتند
  • ۸۰ دانش‌آموز در آزمون فریلنسری قبول شده‌اند
  • فراهم شدن امکان تغییر رشته تحصیلی دانش آموزان
  • تصاویری از مراسم گرامیداشت شهدای دانش آموز در دبیرستان ایرانشهر گرگان
  • آگاهی والدین از هدایت تحصیلی دانش آموزان اندک است