Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر باغبانی سازمان جهاد كشاورزي آذربايجان غربي از افزایش ۱۰ درصدی تولید آلبالو در استان خبر داد و گفت : امسال طبق براوردهای انجام شده ، بیش از ۱۱ هزار و ۵۸۰ تن آلبالو از باغ هاي استان برداشت می شود.

«عزیز امانی»، در گفتگو با خبرنگار شبستان در ارومیه، افزود: عملكرد در هكتار اين محصول 12 هزار و 100كيلوگرم در هكتار برآورد مي شود و درختان البالو اغلب به صورت حاشیه کاری و به صورت باغات پراکنده در سطح استان قرار گرفته اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر باغبانی سازمان جهاد كشاورزي آذربايجان غربي از افزایش 10 درصدی تولید آلبالو در استان خبر داد و گفت : امسال طبق براوردهای انجام شده ، بیش از 11 هزار و 580 تن آلبالو از باغ هاي استان برداشت می شود.

امانی با بيان اينكه ارقام مجاري و محلي تنها رقم هاي آلبالوي موجود در استان به شمار مي رود،  اضافه کرد: یکهزار و 160 هکتار از باغات استان زیر کشت البالو قرار دارد که 2 هزار و 30 هکتار از این سطح به صورت غیر بارور و 957 هکتار به صورت  بارور است.

وی عمده شهرستانهای تولید این محصول را خوی ، ارومیه ، اشنویه و بوکان عنوان کرد و گفت : بیش از50 درصد آلبالوي توليدي در استان در صنایع تبدیلی مصرف می شود و علاوه بر استفاده در صنايع تبديلي در منازل توسط بانوان به صورت خشك شده، دمنوش، لواشك، فريز شده در يخچال و در مصارفي چون تهيه مربا و شربت كاربرد دارد.

امانی اضافه كرد: باتوجه به كيفيت بالاي آلبالوي منطقه، اين محصول علاوه بر مصرف آن در داخل استان، به شهرستان ها و استان ها و كشورهاي همجوار نيز صادر و در مصارف خانگي و صنايع تبديلي مورد استفاده قرار مي‌گيرد.


 

پایان پیام/566

منبع: شبستان

کلیدواژه: برداشت آلبالو ارومیه آذربایجان غربی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۵۶۳۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۲۱ هزار گندم در سیستان و بلوچستان خریداری شد

سید محمدرضا سید حسینی با بیان اینکه در سال زراعی  ۳۵ هزار هکتار از اراضی کشاورزی سیستان و بلوچستان به زیر کشت گندم رفته است گفت: کار برداشت حدود ۳۰ درصد از گندمزارهای این استان به اتمام رسیده است.

وی تصریح کرد: بیش از ۱۵۰ دستگاه کمباین بومی و مهاجر و ۶۰۰ دستگاه دروگر جهت برداشت محصول گندم و ۱۶ مرکز خرید جهت تحویل گندم کشاورزان در سیستان و بلوچستان پیش بینی و به بهره‌برداران در برداشت و خرید گندم کمک می کنند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: در سال زراعی گذشته ۳۲ هزار هکتار در استان گندم کشت و کشاورزان ۷۰ هزار تن گندم آردی و بذری به مراکز خرید تحویل دادند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • ۱۱۴ حافظ در آزمون ارزیابی و اعطای مدرک آذربایجان غربی شرکت کردند
  • آغاز برداشت گل محمدی در شهرستان سبزوار
  • امسال میراث مکتوب علمای اهل‌سنت آذربایجان‌غربی ثبت می‌شود
  • نیمی از ۱۴ هکتار باغ گوجه سبز سرخه سامانه آبیاری نوین دارد
  • عرضه سیب زمینی ایرانشهر به بازار مصرف
  • بیش از ۲۱ هزار گندم در سیستان و بلوچستان خریداری شد
  • آبرسانی به دهدشت غربی نیازمند ۱۰۰۰ میلیارد تومان
  • سطح زیرکشت کلزا در آذربایجان‌غربی ۲ برابر شد/پیش‌بینی برداشت حدود ۱۲ هزار تنی
  • پیش بینی برداشت ۲۰۰۰ تن سیب زمینی در ایرانشهر
  • کشت نیشکر در ۲۹ هکتار از زمین‌های کشاورزی گیلان