Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش افکارنیوز،

محمد امین قهرمانی مدیر پذیرش بورس تهران اعلام کرد: بر اساس مصوبات هیئت مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار، اصلاحاتی در مواد دستورالعمل پذیرش اوراق بهادار در بورس اوراق بهادار تهران انجام شده است که طی نامه شماره 114268/121 از مورخ 31/03/1399 به بورس اوراق بهادار تهران ابلاغ شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اخبار اقتصادی- قهرمانی مدیر پذیرش با بیان مطلب فوق گفت: اصلاحات اعمال شده در دستورالعمل پذیرش از ابتدای تیر ماه سال 1399 لازم‌الاجرا می­ باشد.

همچنین بر اساس ماده 2 و تبصره­های آن، ترکیب اعضای هیئت پذیرش شامل پنج عضو به شرح ذیل است:

مدیر عامل بورس؛

یک نفر متخصص حسابداری، حسابرسی یا مالی، با معرفی کانون کارگزاران بورس و اوراق بهادار با کانون نهادهای سرمایه ­گذاری ایران و با تأیید هیئت مدیره بورس؛

یک نفر شخص حقیقی با تخصص حسابداری، حسابرسی یا مالی به انتخاب هیئت مدیره بورس؛

یک نفر شخص حقیقی با تخصص حقوق به انتخاب هیئت مدیره بورس؛

یک نفر شخص حقیقی با تخصص مالی یا با تجربه در صنعت مربوطه یا صنایع مشابه به انتخاب مدیر عامل بورس.

وی گفت مدیر عامل بورس، رئیس هیئت پذیرش خواهد بود و ادامه داد: بر اساس ماده 3 جلسات هیئت پذیرش با حضور حداقل چهار عضو که یکی از آنها مدیر عامل بورس می­باشد، رسمیت می ­یابد و تصمیمات هیئت پذیرش با رأی موافق حداقل چهار نفر معتبر خواهد بود.

قهرمانی خاطر نشان کرد: بر اساس تبصره 1 ماده پانزده مکرر رویه فرایند پذیرش (موضوع ماده 28 مکرر یک)، شامل شرکت­ های پذیرفته شده در بازار اول و دوم فرابورس ایران که متقاضی پذیرش در بورس اوراق بهادار تهران هستند، نمی‌­شود. در مورد این قبیل شرکت‌ها، با درخواست پذیرش از سوی متقاضی و ارائه گزارش کارشناسی بورس اوراق بهادار تهران، موضوع قابل طرح در هیئت پذیرش بورس است.

مدیر پذیرش بورس تهران گفت مدارک و مستندات پذیرش از طریق سامانه الکترونیکی پذیرش در خدمت بورس است و افزود: بر اساس ماده 28 مکرر بورس، سامانه الکترونیکی جهت انجام فرایند پذیرش تا درج اوراق بهادار را مطابق با این دستورالعمل و الزامات سازمان طراحی و پیاده ­سازی می ­کند. در این سامانه تمامی مکاتبات لازم در خصوص پذیرش شرکت به صورت الکترونیکی بارگذاری شده و قابلیت رهگیری خواهد داشت.

همچنین بورس  فهرست متقاضیان پذیرش (در صورت کسب اطمینان از ادامه فرایند پذیرش) را به همراه خلاصه ­ای از وضعیت پرونده پذیرش آنها در پایان هر ماه در سامانه بارگذاری می‌ کند، به نحوی که برای عموم قابل مشاهده باشد.

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: بورس کارگزاران بورس اوراق بهادار بورس تهران سازمان بورس و اوراق بهادار اوراق بهادار کارگزاران بورس بورس اوراق بهادار تهران مدیر عامل بورس هیئت مدیره هیئت پذیرش بر اساس یک نفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۵۶۵۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تغییر نام استقلال تهران به استقلال خلیج‌فارس

  به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما، مدیرعامل گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس با تبریک دهم اردیبهشت روز ملی خلیج فارس، از تغییر نام باشگاه استقلال به «استقلال خلیج فارس» خبر داد.   علی عسگری با اشاره به اینکه پسوند «خلیج فارس» نقطه اشتراک تمامی شرکت‌های گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس است، گفت: بر اساس همین سیاست، در راستای حفظ وحدت رویه، سیاست حاکمیت شرکتی و همچنین روز مبارک خلیج فارس، بر اساس تصمیم مالکان جدید تیم محبوب استقلال، به تیم استقلال خلیج فارس تغییر می‌یابد.   وی افزود: این اقدام، گامی مهم برای اصلاح ساختار‌های اقتصادی، سودده کردن این باشگاه، حرکت استقلال خلیج فارس در تراز جهانی و ان‌شاءلله کسب توفیقات در شأن این تیم در عرصه‌های بین‌المللی است.

دیگر خبرها

  • تغییر نام استقلال تهران به استقلال خلیج‌فارس
  • اعلام نتایج بررسی اولیه پذیرش بدون آزمون دکتری دانشگاه تهران
  • اصلاح‌طلبان درباره روند بررسی صلاحیت‌ها چه گفتند؟
  • افت ۴ هزار واحدی شاخص بورس
  • نوسازی پیاده‌رو‌های خیابان ۱۹ دی قم
  • دستورالعمل فواصل بین کسب و کار‌های کشاورزی اصلاح می‌شود
  • شاخص بورس هزار واحد رشد کرد
  • افت تراز یک پله‌ای ارزش دلاری بورس تهران!
  • پناهیان: رسالت امروز هیئتی‌ها ترویج فرهنگ زندگی تعاونی است
  • پیاده‌روهای خیابان ۱۹ دی قم نوسازی می‌شود