Web Analytics Made Easy - Statcounter

" تنگ نالک" نام یک دره در بخش مرکزی شهرستان خاش است که قوم بلوچ با غیرت و جان فشانی در مقابل ایادی استکبار ایستادگی کرده و330 نفر از سربازان متجاوز انگلیسی را با خاک یکسان کردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصرهامون، تاریخ معاصر ایران اسلامی سندی گویا بر توطئه ها، اقدامات خصمانه و دخالت های آمریکا می باشد که نگاهی گذرا به فهرست جنایات این شیطان بزرگ و ایادی آن در سیستان و بلوچستان کافی است تا خوی استکباری این کشور را به نمایش گذاشته و نقاب فریب از چهره آن کنار زدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



حادثه تاسوکی، انفجار بمب در مسجد امام علی(ع) و مسجد جامع زاهدان، تله انفجاری در منطقه نیکشهر، انفجار یک خودروی حامل بمب در مسیر اتوبوس حامل نیروهای سپاه پاسداران، ربودن مرزبانان ایرانی، ترور مهدی توکلی روحانی شیعه‎ شهرستان خاش، حمله انتحاری به پاسگاه مرزی سراوان، حادثه تاسوعای چابهار و ... تنها بخشی از جنایات آمریکا و ایادی آن در سیستان وبلوچستان به شمار می روند.

در این میان " تنگ نالک" که در بخش مرکزی این شهرستان واقع شده نماد و الگوی برجسته مبارزه قوم بیدار دل، هوشیار و با بصیرت بلوچ با سلطه طلبان و سلطه گران است‌ که امروز پس از گذشت  143 سال، سندی تاریخی از ایثار و فداکاری و وطن‌پرستی مردمان منطقه و سرمشق نسل جوان در پاسداری از میهن و دارای جایگاه مقدسی برای اهالی خاش است‌.

اگر چه سالها از ماجرای نبرد گورستانی، جنگ گشت و حماسه نالک می گذرد، حماسه ای که در آن استعمار پیر انگلیس به بدترین شکل ممکن در مقابل مردم سیستان وبلوچستان به ویژه مردم بومی منطقه و نیاکان استکبار ستیز خاش شکست خورد و به دشمنان ای درس را داد که وحدت شیعه و سنی را هیچ عاملی خدشه دار نمی کند و نمی گذارند که یک وجب از این خاک به دست بیگانگان برسد.

در سیستان وبلوچستان مسئله شیعه و سنی وجود ندارد

حاج حسین اسماعیلی یکی از بزرگان طایفه شه بخش چندی پیش در گفت وگو با خبرنگار ما با بیان اینکه برای ناموس و خاک کشور جان خود را نثار می کنیم، گفت: در سالهای متمادی زمانی که حکومت مرکزی هیچگونه قدرتی نداشت طوایف سیستان و بلوچستان در مقابل استکبار جهانی و ابر قدرت وقت انگلیس قد علم کردند و توانستند با ذلت تمام انگلیسی ها را از خاک ایران بیرون کنند.

وی با تاکید بر این مطلب که در سیستان وبلوچستان فرقی بین شیعه وسنی نیست، افزود:  بلوچ تحمل نمی کند بیگانه ای به خاک بزرگ ایران تجاوز کند لذا هر کجا احساس خطر کرد در هر نقطه ای از کشور خود را فدا می کند تا بیگانه ای به امور این مملکت دخالت نکند.

وی با بیان این مطلب که علما پرچم داران وحدت هستند، ادامه داد: در سیستان وبلوچستان مسئله شیعه و سنی وجود ندارد و این قوم در طول تاریخ نشان دادند هیچگاه اجازه نمی دهند ذره ای از خاک ایران به دست دشمنان بیفتد.
 
انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: سیستان وبلوچستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۵۶۵۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازیگر مشهور ترکیه مدرسه کودکی‌اش را با خاک یکسان کرد ؛ همیشه من را می‌زدند (+عکس)

همشهری آنلاین نوشت: چاغلار ارطغرل  بازیگر ترکیه‌ای که به خاطر بازی در نقش «کرم» در سریال «عشق تجملاتی» به شهرت رسیده است، به شیوه‌ای عجیب از معلمان و مدرسه ابتدایی خود انتقام گرفت که واکنش متفاوت کاربران ایرانی را به دنبال داشت.

 چاغلار در این پست اینستاگرامی که تصویری از خود در مقابل ویرانه‌هاست گفت که مدرسه ابتدایی خود را که قبلاً در کودکی در آن تحصیل کرده بود، خریده و آن را به تلافی معلمانی که او را در دوران تحصیلش در کودکی مورد ضرب و شتم قرار داده‌اند، با خاک یکسان کرده است.

چاغلار گفت که هر وقت مدرسه را می‌دید، به یاد رنج‌های دوران دبستان می‌افتاد که معلمانش او را کتک می‌زدند. پس ساختمان مدرسه را خرید و تخریب کرد و گفت: معلمان همیشه من را می‌زدند.

 

واکنش کاربران ایرانی به این اقدام جنجالی چاغلار ارطغرل:

* رضا توئیت زد: واقعا دمت گرم عالی بود وقتی برخورد تند و خشن با دانش آموزان میکنین منتظر جوابش هم باشین حتی چند سال بعد!

* نگار اما در مخالفت با این حرکت بازیگر مشهور ترک گفت: هر چقدر هم که اذیت شده باشه حق نداره مدرسه رو تخریب کنه گناه بچه های دیگه چیه؟؟؟؟؟

* محمد هم در اظهارنظری کوتاه می‌گوید: واقعا چیزی ندارم بگم چاغلار ارطغرل حق داره اما خب انتقام به این شیوه خیلی جالب نیست.

* مشکات اما در دفاع از این چهره هنری ترکیه نوشت: خوب کاری کرد تا عبرت بگیرن بچه های مردم به باد کتک نگیرن. نسل دهه شصت ایرانی هم باید الگو بگیره!!!!!!

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: حضور بازیگران تُرک در سینمای ایران سریال سازی ترکیه ؛ از عربستان سعودی تا اسپانیا مست عشق : روایتی متفاوت از عشق با حضور ستارگان دو کشور (+عکس)

دیگر خبرها

  • اجرای پویش سلامت دهان و دندان در شمال سیستان وبلوچستان
  • رفع تنش آب درجنوب سیستان وبلوچستان به مدت چهارسال
  • بازیگر مشهور ترکیه مدرسه کودکی‌اش را با خاک یکسان کرد ؛ همیشه من را می‌زدند (+عکس)
  • سیستان‌وبلوچستان، فارس و تهران رکوددار بیشترین تعداد حوادث ترافیکی در کشور
  • احداث ۲۶ پروژه روبنایی در سایت‌های مسکن ملی سیستان وبلوچستان
  • عرضه صنایع‌دستی سیستان وبلوچستان در کشور تقویت می‌شود
  • بازار فروش صنایع‌ دستی سیستان وبلوچستان در کشور تقویت می‌شود
  • سفال کلپورگان هنری زیبا از بانوان سیستان وبلوچستان
  • حج نماد عظمت امت اسلامی است
  • دستگیری عوامل جیش الظلم در سیستان وبلوچستان