Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ـ گزارش خبرگزاری تسنیم از انباشت و دفن غیراصولی زباله‌های بجنورد در بالادست روستای علی‌آباد، واکنش‌هایی را در نشست علنی شورای شهر در پی داشت. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بجنورد، گزارش تسنیم از وصعیت انباشت و دفن غیراصولی زباله‌ها در بالادست روستاهای علی‌اباد و باغچق بجنورد و مشکلات ناشی از بوی بد این موضوع برای ساکنین این مناطق، واکنش اعضای شورای شهر مرکز استان را در پی داشت

دفن غیر‌اصولی زباله در بجنورد/ روزگار سخت‌اهالی ‌شهرک گلستان٬ علی آباد و باغچق ‌با بوی نامطبوع زباله‌ها + فیلمروزانه 137 تن "زباله" در بجنورد تولید می‌شود/ چه خبر از کارخانه کمپوست؟‌گزارش| چرا تفکیک زباله‌های بیمارستانی در زنجان انجام نمی‌شود؟

جمشید گریوانی، نایب رئیس شورای شهر بجنورد در این باره اظهار داشت: تمام مراحل قانونی جانمایی کارخانه کمپوست در منطقه نجف‌آباد شهرستان بجنورد به صورت کارشناسی انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه تصمیم‌گیری در خصوص جانمایی کمپوست مرکز استان به تنهایی وظیفه شهرداری و شورای اسلامی شهر نیست افزود: در حال حاضر با توجه به رایزنی‌های انجام‌شده با اهالی نجف‌آباد رضایت آن‌ها نسبت به جانمایی کمپوست در آن منطقه جلب شده و تفاهم‌نامه‌ای در این راستا بین مردم نجف‌آباد و استانداری خراسان شمالی منعقد شده است.

رئیس کمیسیون زیست محیطی شورای اسلامی شهر بجنورد با اشاره به اینکه تاکنون بیش از 2 میلیارد تومان جهت جانمایی کمپوست در آن منطقه هزینه شده است خاطرنشان کرد: تنها انتقاد مردم نجف‌آباد نسبت به جانمایی کمپوست در این منطقه این بود که تنها دفن‌گاه زباله در نجف آباد جانمایی نشود بلکه کارخانه کمپوست هم در این منطقه باشد.

رئیس شورای اسلامی شهر بجنورد نیز با تاکید بر اینکه در عین حال دفن‌گاه زباله در هر منطقه‌ای از شهرستان جانمایی شود، انتقادات اهالی آن منطقه را در بر خواهد داشت اظهار داشت: با توجه به دغدغه ساکنین و حساسیت موضوع شورای تامین ورود پیدا کرده تا در کمال آرامش تصمیم گیری نهایی در این خصوص رقم بخورد.

مهدی محمدی با بیان اینکه تصمیم‌گیری در خصوص جانمایی تنها در حوزه شهرداری و شورای اسلامی شهر بجنورد نیست گفت: با توجه به اینکه محل انتخاب شده جهت دفن زباله خارج از محدوده شهری است، شهرداری به تنهایی نمی‌تواند دستگاه تصمیم گیرنده باشد لذا امید است با خردجمعی بهترین تصمیم به نفع مرکز استان رقم بخورد.

اما رئیس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر بجنورد انتخاب منطقه نجف آباد به عنوان محل جدید دفن‌گاه زباله را کاملاً غلط و غیر اصولی عنوان کرد و بیان داشت: با توجه به تصمیم اتخاذ شده مبنی بر انتقال دفن‌گاه زباله به منطقه نجف‌آباد، اهالی این منطقه نسبت به این امر انتقاداتی دارند که باید نسبت به رفع دغدغه آن‌ها گام برداشت.

محسن موسوی با بیان اینکه موضوع دفن‌گاه زباله جنبه اجتماعی پیدا کرده و انعکاس وسیعی در رسانه‌های استان داشته است گفت: با توجه به شرایط رقم خورده و حساسیت موضوع، ورود اعضای شورای اسلامی شهر بجنورد بر این مسئله اهمیت ویژه‌ای دارد.

وی برگزاری جلسات تخصصی با نهادهای متخصص در این امر را در راستای جانمایی محل جدید دفن زباله موثر دانست و خاطرنشان کرد: شهردار بجنورد در نشست خبری خود با اصحاب رسانه از انتخاب منطقه نجف آباد به عنوان محل جدید جانمای کمپوست مرکز استان خبر داد اما قرار است مسئله را حل کنیم نه اینکه مسئله‌ای را به مسئله قبل اضافه کنیم.

وی در پایان اضافه کرد: نباید نجف آباد را به علی‌آباد دوم تبدیل کرد لذا انتخاب نجف‌آباد به عنوان محل جدید دفن‌گاه زباله کاملاً غلط و غیراصولی است.

انتهای پیام/312/ر/ش

R7719/P1377/S6,55/CT7 بیشتر بخوانید... دفن غیر‌اصولی زباله در بجنورد/ روزگار سخت‌اهالی ‌شهرک گلستان٬ علی آباد و باغچق ‌با بوی نامطبوع زباله‌ها + فیلم وعده‌های سرخرمن مسئولان شهرداری زنجان/ جمع‌آوری زباله‌‌ کی مکانیزه می‌شود؟‌ روزانه ۱۳۷ تن "زباله" در بجنورد تولید می‌شود/ چه خبر از کارخانه کمپوست؟‌

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شورای اسلامی شهر بجنورد جانمایی کمپوست کارخانه کمپوست منطقه نجف آباد دفن گاه زباله محل جدید دفن مرکز استان شورای شهر زباله ها علی آباد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۵۶۶۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجدید میثاق اعضای دوره ششم شورای شهر اصفهان با آرمان‌های شهدا

اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان همزمان با نهم اردیبهشت روز شورا ، با شهدا تجدید میثاق کردند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان صبح امروز _یکشنبه نهم اردیبهشت_ پیش از حضور در صحن علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با حضور در گلستان شهدا با آرمان‌های نظام جمهوری اسلامی ایران و شهدای گرانقدر تجدید بیعت کردند.

در این آئین اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان یاد و خاطره شهیدان را با تقدیم گل بر مزار پاک آنها گرامی داشتند.

به گزارش ایمنا در گلزار شهدای شهر اصفهان حدود هشت هزار شهید گلگون کفن آرمیده‌اند.

کد خبر 748595

دیگر خبرها

  • تجدید میثاق اعضای دوره ششم شورای شهر اصفهان با آرمان‌های شهدا
  • اعضای شورای شهر در هر تصمیمی نفع مردم را لحاظ کنند
  • زباله سوز؛ نقطه پایانی رفع ابَرچالش سراوان
  • عضو شورای شهر کرج: ارتباط نامعقول طرح سوال اعضای شورا از شهردار کرج با جابجایی مدیران شهرداری
  • اعضای شورا از بطن مردم انتخاب شده و همیشه و در تمام سختی‌ها در کنار مردم هستند
  • اعضای شورا در سختی‌ها کنار مردم است
  • پاکستان: سفر ابراهیم رئیسی موفقیت‌آمیز بود/ مخالفت‌های خارجی اهمیتی ندارد
  • تصویب بودجه ۲۱ میلیارد تومانی برای شهرداری پیربازار
  • پاکستان: سفر ابراهیم رئیسی موفقیت‌آمیز بود/مخالفت‌های خارجی اهمیتی ندارد
  • پاکستان: سفر آیت‌الله رئیسی موفقیت‌آمیز بود/ مخالفت‌های خارجی اهمیتی ندارد