Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-05@03:40:21 GMT

مجلس به دنبال فیلترینگ نیست

تاریخ انتشار: ۹ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۴۵۶۷۹۲

مجلس به دنبال فیلترینگ نیست

به گزارش جماران؛ نماینده مردم تهران در مجلس، تجربه فیلتر تلگرام را تجربه‌ای ناموفق خواند و تصریح کرد: مجلس یازدهم به دنبال اعمال فیلترینگ در فضای مجازی نیست.

روح اله ایزدخواه با بیان اینکه مجلس یازدهم به دنبال فیلترینگ و محدودسازی فضای مجازی نیست و این موضوع را اولویت امروز کشور نمی‌‎داند، اظهار کرد: تا زمانی که زیرساخت‌های داخلی ظرفیت کافی را برای حضور کاربران نداشته باشد، بستن صرف فضای مجازی خطایی استراتژیک است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس مجلس شورای اسلامی با استناد به سخنی از حضرت امام خمینی(ره) درباره بحث تعطیلی سینماها در اوایل انقلاب، گفت: همانطور که امام فرمودند ما با سینما مخالف نیستیم بلکه با فحشا مخالفیم و سینما تعطیل نشد؛ امروز نیز باید بدانیم که نگاه سلبی به هیچ عنوان جواب نخواهد داد.

وی تصریح کرد: از جانب دیگر مسئله فیلترینگ و محدودسازی‌ها در فضای مجازی به هیچ عنوان اولویت کشور و مجلس نیست و نمایندگان به مسائل اصلی جامعه می‌پردازند.

ایزدخواه یادآور شد: البته دولت در زمینه ایجاد شبکه ملی اطلاعات، توسعه زیرساخت‌‎های داخلی و تقویت شرکت‌ها و پیان رسان‌های داخلی کم کاری کرده و در این زمینه حتما مجلس مطالبه جدی از دولت خواهد داشت.

عضو مجمع نمایندگان استان تهران در مجلس با بیان اینکه به صرف فیلترینگ ایسنتاگرام، توئیتر و تلگرام معضلی از مسائل اجتماعی کشور حل نخواهد شد، عنوان کرد: تنها راهکار فعلی، تقویت ظرفیت‌‎ها و زیرساخت‌های داخلی است و اینکه برای عضویت کاربران در اپلیکیشن‌های داخلی امتیازاتی قائل شد تا مردم به جای شبکه‌های خارجی، جذب شبکه‌‎های داخلی شوند.

اخبار مرتبط فیلترینگ اینستاگرام ، یعنی رونق بازار فروشندگان فیلترشکن «ساماندهی»، اسم رمز جدید فیلترینگ! بیانیه رییس تلگرام در مورد فیلترینگ تلگرام در ایران و چین تصویر قاضی صادر کننده فیلترینگ تلگرام به عنوان متهم در دادگاه طبری پیشنهاد نماینده مجلس برای بازنگری در فیلترینگ تلگرام و یوتیوب فیلترینگ ۷۵ صفحه انتشاردهنده شایعات در فضای مجازی در اردبیل کدام دستگاه در مورد «فیلترینگ» تصمیم می‌گیرد؟ اختلال امروز اینترنت ارتباطی به فیلترینگ ندارد کدام نهادها درباره فیلترینگ مرجع‌اند؟

منبع: جماران

کلیدواژه: سهام عدالت بودجه 99 ویروس کرونا فضای مجازی فیلترینگ فیلتر تلگرام سهام عدالت بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی فضای مجازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۵۶۷۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری فرد هتاک فضای مجازی در چالوس

سرهنگ محسن سلیمانی فرمانده انتظامی شهرستان چالوس گفت: در پی کسب خبری مبنی بر هتک حرمت و حیثیت از سوی یک صفحه اینستاگرامی با انتشار تصاویر کاندیدا‌ها و تمسخر آنان و انتشار اخباری تحت عنوان افشاگری بر علیه برخی افراد ومسئولان با هدف تشویش اذهان عمومی در زمان برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی، موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس فتا قرار گرفت.

او افزود: با انجام اقدامات اطلاعاتی و فنی، متهم شناسایی و با هماهنگی قضائی در اقدامی غافلگیرانه دستگیر شد.

سرهنگ سلیمانی گفت: متهم در تحقیقات و بازجویی‌های فنی پلیس به بزه انتسابی اقرار کرد و پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی و سپس روانه زندان شد.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • (ویدئو) سکانسی از قسمت جدید افعی تهران در فضای مجازی وایرال شد
  • لایحه حفاظت از داده‌های شخصی در کمیسیون حقوقی دولت تصویب شد
  • ببینید/ ایران از واقعیت تا فضای مجازی
  • خسرو غفوریان کیست؟
  • زبان طنز نیشدار است
  • پرطرفدارترین تیم فوتبال ایران با روایت صفحات مجازی
  • فرد هتاک فضای مجازی دستگیر شد
  • فرد هتاک فضای مجازی در چالوس دستگیر شد
  • دستگیری فرد هتاک فضای مجازی در چالوس
  • فضای مجازی باید قانون داشته باشد/لزوم قانونمندی پدیده‌های اجتماعی