Web Analytics Made Easy - Statcounter

شمس برهان کارشناس مسئول حفظ نباتات جهاد کشاورزی شهرستان مهاباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، گفت: با توجه به بارش باران در اوایل تیر ماه و مهیا شدن شرایط برای گسترش بیماری لکه سیاه سیب، باید باغداران از باغات خود بازدید و به موارد زیر توجه کنند:

- از آبیاری سنگین باغات خودداری کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


- تا حد امکان علف‌های هرز کف باغات را کنترل کنید.
- هرس سبز تا حد زیادی باعث ایجاد تهویه مناسب بین شاخه و برگ درختان خواهد شد ضمن اینکه منجر به تولید میوه با کیفیت با سایز مناسب و تا حدودی کاهش بیماری لکه سیاه را در پی خواهد داشت.
- بارش باران باعث افزایش رطوبت نسبی در باغات شده و احتمال گسترش و توسعه بیماری لکه سیاه سیب دور از انتظار نیست لذا قبل از بروز خسارت، با مشورت کارشناسان مراکز جهاد کشاورزی و کلینیک‌های گیاهپزشکی نسبت به انجام سم پاشی با استفاده از سموم توصیه شده اقدام کنید.

بیشتر بخوانید

لکه سیاه سیب پرخسارت‌ترین بیماری از نظر اقتصادی در کاشت سیب

برگزاری کارگاه آموزشی مبارزه با لکه سیاه سیب

کارشناس مسئول حفظ نباتات جهاد کشاورزی شهرستان مهاباد در پایان اظهار کرد: با گرم شدن هوا و کاهش رطوبت، بیماری لکه سیاه کاهش می‌یابد، ولی ریشه کن شدن این بیماری نیازمند اقدامات پیشگیرانه است.

لکه سیاه یک بیماری قارچی است که بر روی میوه سیب، شاخه، برگ، دمبرگ و... به صورت لکه‌های قهوه‌ای رنگ دیده می‌شود. این بیماری از این جهت اهمیت دارد که پرخسارت‌ترین بیماری از نظر اقتصادی در کشت سیب است، به طوری که در بعضی از موارد همه میوه را از بین می‌برد.

انتهای پیام/ج

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جهاد کشاورزی حفظ نباتات سمپاشی درختان بیماری لکه سیاه جهاد کشاورزی لکه سیاه سیب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۵۶۸۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این مواد غذایی سرشار از ویتامین C هستند

به گزارش خبرآنلاین،زهرا عبداللهی با اشاره به اینکه احتمال بروز بیماری‌های تنفسی همچون سرماخوردگی در فصل پاییز افزایش می‌یابد، گفت: به لحاظ تغذیه‌ای برای جلوگیری از بروز چنین بیماری‌هایی توصیه می‌کنیم منابع تغذیه‌ای حاوی ویتامین C بیشتر مصرف شود.

ایسنا در خبری نوشت:وی با بیان اینکه ویتامین C در همه سبزیجات و میوه‌های تازه وجود دارد، اظهار کرد: بعضی از میوه‌ها مانند مرکبات، ویتامین C بیشتری دارند، ولی معنایش این نیست که مابقی میوه‌ها و سبزیجات فاقد ویتامین C هستند.

وی با تاکید بر اینکه مصرف روزانه سبزی‌ها و میوه‌ها، ویتامین C مورد نیاز بدن تامین می‌شود، تصریح کرد: به دنبال مصرف میوه‌ها و تامین ویتامین C، سیستم ایمنی بدن نیز تقویت می‌شود و تاحدودی از ابتلا به سرماخوردگی جلوگیری می‌کند. در صورت ابتلا به سرماخوردگی و بیماری‌های تنفسی، مصرف مایعات و بویژه مایعات و غذاهای گرم به بهبود مبتلایان کمک می‌کند.

عبداللهی ادامه داد: نیازی به خرید قرص ویتامین C نیست، ویتامین C باید به طور طبیعی از رژیم غذایی تامین شود که در همه سبزیجات و میوه‌های تازه و خام وجود دارد. میزان ویتامین C در میوه و سبزی پخته شده کاهش می‌یابد. توجه کنید که رعایت تعادل و تنوع در برنامه غذایی روزانه، سیستم ایمنی بدن را نسبت به بیماری‌ها مقاوم می‌کند.

۲۳۳۲۱۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901491

دیگر خبرها

  • پیشگیری از دومیلیون مرگ کودکان با استفاده واکسن‌های موجود
  • دام سیاه مرد رمال برای ۵ زن | می‌خواستم شوهر خوبی نصیبم شود اما این مرد...
  • این مواد غذایی سرشار از ویتامین C هستند
  • آیا از لوله سیاه آهنی برای مصارف کشاورزی می‌توان استفاده کرد؟
  • از تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی کشاورزی تا توزیع کالای اساسی طرح تنظیم بازار در فارس
  • برای مبارزه با این بیماری خیار تلخ بخورید
  • صدور اطلاعیه‌ای نسبت به بارش‌های سنگین به کشاورزان و دامداران
  • باغات مرکبات مازندران شناسنامه‌دار می‌شوند
  • اجرای مدیریت تلفیقی در ۳۰۰۰ هکتار زمین کشاورزی مازندران
  • برداشت گل محمدی از باغات سیستان وبلوچستان