Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-27@10:00:33 GMT

سنگ‌فرش پیاده‌راه فردوسی سنندج

تاریخ انتشار: ۹ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۴۵۷۰۱۲

سنگ‌فرش پیاده‌راه فردوسی سنندج

معاون فنی و امور زیربنایی شهردار سنندج گفت: عملیات زیرسازی جهت اجرای سنگ فرش پیاده راه خیابان فردوسی این شهر با هدف تسریع در انجام این پروژه، با دو پیمانکار آغاز شد.

به گزارش ایمنا، بهزاد ریحانی فرد در حاشیه بازدید از روند اجرای پیاده راه فردوسی سنندج در جمع خبرنگاران اظهار کرد: خیابان فردوسی در بافت مرکزی و تاریخی فرهنگی شهر سنندج واقع شده که عملکرد تجاری بدنه‌های مجاور آن موجب شکل گیری فضایی پرتردد و پرازدحام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: اجرای طرح پیاده راه خیابان فردوسی یکی از مطالبات شهروندان بوده که مطالعات آن توسط اداره راه و شهرسازی انجام شد.

معاون فنی و امور زیربنایی شهردار سنندج ادامه داد: احداث پیاده راه خیابان فردوسی باعث ایجاد فضای شهری سرزنده پویا و مطلوب با حذف مسیر سواره و پیاده مدار کردن آن محور و تبدیل آن به فضای شهری مطلوبی برای تعاملات اجتماعی و فرهنگی شهروندان و عاملی برای جذب گردشگران می‌شود.

ریحانی فرد یادآور شد: همچنین پیاده محور کردن این خیابان امکان مشاهده مکان‌ها، فعالیت‌ها و احساس شور و تحرک زندگی و کشف ارزش‌ها و جاذبه‌های نهفته در محیط تأثیرگذار بوده و این ارزش دارای اهمیت اساسی در ادراک هویت فضایی، احساس تعلق به محیط و دریافت کیفیت‌های محیطی تأثیر گذار است.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه تأسیسات زیرزمینی خیابان فردوسی سال‌ها مورد بازسازی قرار نگرفته بود و بخشی از این تأسیسات فرسوده بود، در گام اول اجرای این طرح، انجام عملیات ساماندهی و توسعه تأسیسات زیربنایی این خیابان از ۱۵ اردیبهشت ماه امسال توسط دستگاه‌های خدمات رسان (آب، برق، گاز، مخابرات) و سازمان عمران این شهرداری آغاز شد.

معاون فنی و امور زیربنایی شهردار سنندج گفت: قریب به دو ماه دستگاه‌های خدمات رسان اقدامات لازم را در جهت اجرای عملیات زیربنایی این خیابان انجام و پروژه جهت آغاز عملیات زیر سازی از هفت تیرماه سال جاری تحویل این شهرداری شد.

ریحانی فرد از آغاز عملیات زیر سازی جهت اجرای کف فرش پیاده راه خیابان فردوسی خبر داد و اظهار کرد: در راستای تسریع در انجام این طرح با توجه به اینکه خیابان فردوسی یکی از خیابان‌های اصلی و پرتردد است با عقد قرارداد با دو پیمانکار اجرای عملیات زیر سازی و سنگ فرش از دو سمت میدان آزادی و انقلاب وارد فاز اجرایی شد.

وی با بیان اینکه طول اجرای عملیات کف سازی پیاده راه خیابان فردوسی ۵۸۰ مترمربع و عرض آن ۲۴ متر است، افزود: علاوه بر کف سازی عملیات احداث آبنما، نصب روشنایی، نصب مبلمان، انجام فضای سبز با تأسیسات مکانیزه نیز اجرا خواهد شد.

معاون فنی و امور زیربنایی شهردار سنندج ادامه داد: پس از اتمام عملیات سنگ فرش خیابان فردوسی، تردد شهروندان به معبر اصلی منتقل و مجدداً دستگاه‌های خدمات رسان عملیات بازسازی تأسیسات زیرزمینی در دو طرف پیاده رو را آغاز می‌کنند.

ریحانی فرد یادآور شد: پس از اتمام عملیات بازسازی تأسیسات زیرزمینی در دو طرف پیاده رو توسط دستگاه‌های خدمات رسان، مجدداً شهرداری نسبت به اجرای عملیات کف سازی و اتمام پروژه اقدام خواهد کرد.

وی عنوان کرد: اجرای طرح پیاده راه فردوسی یکی از ماندگارترین و تأثیرگذارترین طرح‌های عمرانی شهری در راستای ارتقا سطح سیما و منظر هسته مرکزی سطح شهر است.

معاون فنی و امور زیربنایی شهردار سنندج از صبر و شکیبایی شهروندان که با تعامل خود مجموعه دستگاه‌های اجرایی و شهرداری را در اجرای این طرح تاکنون همراهی کردند تقدیر و تشکر کرد و گفت: امیدواریم تا پایان فصل عمرانی سال جاری بتوانیم نسبت به اتمام طرح پیاده راه فروسی اقدام کنیم.

منبع: مهر

کد خبر 431133

منبع: ایمنا

کلیدواژه: شهرهاي ايران پروژه هاي عمراني مدیریت شهری شهروند حقوق شهروندی شهرداری سنندج شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق پیاده راه خیابان فردوسی دستگاه های خدمات رسان اجرای عملیات سنگ فرش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۵۷۰۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز عملیات روکش آسفالت ۱۰ کیلومتر محور طبس یزد

تین نیوز

رییس اداره نگهداری راه های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گفت: به منظور بهبود وضعیت تردد و ارتقای ایمنی عبور و مرور، عملیات روکش آسفالت محور طبس یزد در شهرستان طبس آغاز شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، سید محمد فرخی رییس اداره نگهداری راه های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گفت:  عملیات روکش آسفالت محور طبس یزد آغاز و این عملیات به طول ۱۰ کیلومتر و با اعتباری بالغ بر۱۵۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی سازمان راهداری در حال اجرا است.

وی افزود: همچنین قرارداد اجرای روکش آسفالت حفاظتی چیپ سیل به طول ۲۵ کیلومتر و نیز قرارداد اجرای روکش آسفالت گرم به طول ۳۰ کیلومتر در محور مذکور در سال جاری منعقد شده  و در دستور کار است که پس از تامین و تخصیص اعتبار، عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.

فرخی اظهار کرد: این عملیات با هدف بهبود وضعیت تردد، ارتقای ایمنی عبور و مرور و در راستای بهسازی و روکش آسفالت در این محور انجام می شود که با اجرای این عملیات، شاهد کاهش تصادفات و افزایش عمر مفید جاده خواهیم بود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • مرگ موتورسوار در کورس با پراید/ فوت عابر پیاده در پی فرار راننده مقصر
  • پیاده‌روهای خیابان ۱۹ دی قم نوسازی می‌شود
  • همایش بزرگ پیاده روی خانوادگی در چهارمحال و بختیاری
  • آغاز عملیات روکش آسفالت ۱۰ کیلومتر محور طبس یزد
  • زوج شاهنامه‌خوان بام ایران در شهر‌های ایران خوان خرد می‌گسترانند
  • استمرار عملیات‌های عمرانی و اجرایی شهرداری سمنان
  • اجرای عملیات ساماندهی ضلع شمالی اتوبان پاسداران تبریز
  • احداث زیرگذر حصه شمالی در ۱۴۰۳
  • روکش آسفالت و خط‌کشی ترافیکی خیابان سلمان انجام شد + فیلم
  • اجرای طرح انضباط شهری مشاغل سیار در ۱۲ منطقه تهران