Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-28@14:02:46 GMT

ثبت ۲۰ اثر تاریخی در اصفهان

تاریخ انتشار: ۹ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۴۵۷۱۹۴

ثبت ۲۰ اثر تاریخی در اصفهان

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از خبرگزاری صدا و سیما،  علی‌اصغر مونسان در نامه‌های جداگانه‌ای خطاب به عباس رضایی، استاندار اصفهان خواستار حفاظت از این آثار ارزشمند تاریخی و در صورت لزوم بازسازی برای حفظ آن‌ها را تاکید کرده است.

در یکی از این نامه‌ها آمده است: در اجرای بند (ج) ماده واحده قانون تشکیل سازمان میراث فرهنگی کشور مبنی بر ثبت آثار منقول و غیر منقول فرهنگی تاریخی کشور در فهرست آثار ملی ساختمان اداره نوغان نطنز به شماره ۳۲۷۶۵ در فهرست آثار ملی به ثبت رسید تا در حفظ و بازسازی آن تلاش و از دخل و تصرف در آن جلوگیری شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین خانه تاریخی نصیری نطنز به شماره ۳۲۷۶۸، خانه کدخدا- روستای حتم آباد بخش مرکزی، دهستان قهاب شمالی، به شماره ۳۲۷۶۹، برج کبوتر رارا به شماره ۳۲۶۷۳، خانه صدیقیان در شهرستان آران و بیدگل به شماره ۳۲۶۷۴، خانه لذیذی کاشان به شماره ۳۲۶۷۵، گورستان و مقبره شیخ احمددر روستای سهر فیروزان به شماره ۳۲۶۷۶، برج‌های کبوتر روستای طاد به شماره ۳۲۶۷۷، حمام افجد به شماره ۳۲۶۷۸، خانه بعیدی نژاد کاشان، به شماره ۳۲۷۰۴ و خانه حجازی مهابادی اردستان به شماره ۳۲۷۰۵ به فهرست آثار ملی اضافه شده است.

خانه حاج محمد مهدی زهتاب خمینی شهر باشماره ۳۲۷۶۶، خانه زهتاب خمینی شهر با شماره ۳۲۷۶۷، خانه حاج آقا دکتر ابطحی خمینی شهربه شماره ۳۲۷۷۰، خانه جلال ثابتی خور و بیابانک، به شماره ۳۲۷۷۲، مسجد جامع سمیرم با شماره ۳۲۷۷۳، قلعه تاریخی محمدیه نائین به شماره ۳۲۷۷۴، حمام تاریخی و شوشاد نطنز با شماره ۳۲۷۷۶ به فهرست آثار ملی اضافه شده است.

خانه عبدالرزاق خان کاشی کاشان به شماره ۳۲۷۹۰ و دفتر مرکزی کارخانه فولاد به شماره ۳۲۸۸۰، ۲۴ شهریور سال ۹۸ درفهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

سفر به استان اصفهان کد خبر 526620 برچسب‌ها فرهنگ - میراث فرهنگی استان اصفهان

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: فرهنگ میراث فرهنگی استان اصفهان فهرست آثار ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۵۷۱۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری باند حفاران غیرمجاز حریم قلعه تاریخی هزاره اول پیش از میلاد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از آذربایجان‌غربی، بهروز محبی با اعلام این مطلب اظهار کرد: پس از دریافت گزارشی مبنی بر انجام حفاری در دره شهدا ارومیه موضوع به صورت نامحسوس و شبانه‌روزی توسط تیم‌های اطلاعاتی یگان حفاظت میراث‌فرهنگی استان مورد رصد قرار گرفت.
سرپرست یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌غربی افزود: در نهایت طی هماهنگی با اطلاعات و عملیات سپاه پاسداران به‌ دلیل امنیتی بودن منطقه و نیز هماهنگی با نیروی انتظامی منطقه در یک عملیات منسجم حفاران حین متواری شدن از محل حفاری دستگیر شدند.
او گفت: در بررسی‌های به‌عمل آمده حفاران دارای سوابق قبلی تخریب آثار بودند و این گروه حفاری با تجهیزات بسیار پیشرفته اقدام به کاوش و جست‌وجوی آثار تاریخی و فرهنگی می‌کردند که در بررسی خودروی حفاران تعداد ۱۵ عدد مواد منفجره دست‌ساز بسیار پرقدرت کشف شد.
محبی تصریح کرد: در دره تاریخی نژ نیز انفجارهای بسیار بزرگی برای کشف آثار تاریخی توسط متهمان صورت گرفته که موجب تخریب گسترده شده است، همچنین تعداد زیادی آلات و ادوات حفاری غیرمجاز اعم از موتور برق، بیل وکلنک، بتن‎کن و دریل و ... کشف و ضبط شد.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899566

دیگر خبرها

  • بررسی آثار کلر ژوبرت نویسنده و تصویرگر مسلمان شده فرانسوی
  • ضرورت بازنگری در حریم عمارت خسروآباد سنندج
  • ضرورت بازنگری حریم عمارت خسروآباد سنندج
  • حریم عمارت خسروآباد سنندج بازنگری شود
  • متلاشی شدن باند حفاران غیرمجاز حریم قلعه سه هزار ساله در ارومیه
  • همکاری گروه بین المللی ایسکارسا در مرمت بنا‌های تاریخی نطنز با میراث فرهنگی
  • همکاری گروه بین المللی ایسکارسا با میراث فرهنگی در مرمت بنا‌های تاریخی نطنز
  • ۳۲۰۰مترمربع از معابر روستای ابیانه سنگ‌فرش شد
  • هفتاد اثر موزه شوش، مرمت شد
  • دستگیری باند حفاران غیرمجاز حریم قلعه تاریخی هزاره اول پیش از میلاد