Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، غلامرضا انصاری، معاون اقتصادی وزیر امور خارجه پس از ششمین جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی خارجی که به ریاست وی برگزار شد، گفت: قرار است اطلاعات لازم در باره بازار سرمایه (بورس) و چگونگی مشارکت ایرانیان خارج از کشور در این بازار از سوی کارشناسان بورس و به وسیله رایزنی‌های اقتصادی و نمایندگی‌های ایران در خارج از کشور در اختیار متقاضیان قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی رونق بورس و نقش وزارت امور خارجه در ارائه راهکارهایی برای حضور و مشارکت ایرانیان خارج از کشور در بازار سرمایه ایران و بورس را از محورهای اصلی جلسه امروز این ستاد ذکر کرد.

وی با اشاره به موفقیت‌های بزرگ اخیر بورس گفت: اگر بتوانیم توان و علاقه ایرانیان خارج از کشور را به بورس داخل سوق دهیم فرصتی طلایی برای کشور در جهت جذب سرمایه‌ها و توسعه اقتصادی خواهد بود.

معاون اقتصادی وزیر امور خارجه افزود: مطمئن هستم که ایرانیان خارج از کشور به شدت به کشورشان علاقمند هستند و می‌توانند در این مقطع حساس اقتصادی و به ویژه در سال جهش تولید در این نهضت مشارکت داشته باشند.

معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه گفت: در جلسه امروز از نمایندگان بورس که حضور داشتند خواستیم اطلاعات بیشتری از بورس را در اختیار نمایندگی‌های ایران در خارج از کشور قرار دهند تا نمایندگی‌ها بتوانند اطلاعات دست اول را به مراجعه کنندگان و ایرانیان خارج از کشور در زمینه بورس ارائه دهند.

انصاری همچنین ابراز امیدواری کرد: در آینده بسیار نزدیک با اطلاعاتی که نمایندگی‌های ما در خارج از کشور در اختیار ایرانیان قرار می‌دهند شاهد حضور قوی و فعال‌تر هموطنان در بازار سرمایه ایران باشیم.

معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه در ادامه به محور دوم جلسه امروز در زمینه صادرات نیز اشاره کرد و گفت: دولت تمرکز خوبی بر صادرات دارد و وزارت امور خارجه نیز امسال توان خود را برای گسترش صادرات از طریق ریلی و زمینی به کار گرفته است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه آمریکائی‌ها مشکلاتی را در زمینه حمل و نقل دریایی بوجود می‌آورند ما باید در زمینه حمل و نقل ریلی و جاده‌ای فعال باشیم و پیشنهاداتی نیز درباره این موضوع برای ارائه به دولت تدوین شد.

معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه گفت: درخواست ما در این جلسه از دولت این بود که تمرکز بیشتری روی حمل و نقل ریلی و جاده‌ای برای صادرات داشته باشد.

انصاری با تاکید بر تجهیز همه جانبه گمرکات کشور برای تسهیل در امور صادرات افزود: گمرکات کشور نیاز به تجهیزات بیشتر دارد و باید تمرکز قوی‌تری در مدیریت داشته باشد تا بتواند رفت و آمدها را از طریق مرزهای زمینی جذاب‌تر کند.

وی ابراز امیدواری کرد پیشنهادها در این زمینه مورد توجه وزارت راه و همچنین وزارت اقتصاد و دارایی قرار گیرد.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: ایرانیان خارج از کشور وزارت امور خارجه بورس بازار سرمایه جهش توليد قیمت طلا قیمت لوازم خانگی سهام عدالت اقتصادی وزیر امور خارجه ایرانیان خارج از کشور خارج از کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۵۷۴۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فراهم شدن امکان حضور دانشجویان و بیماران غیرایرانی برای تحصیل و درمان در مشهد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز خراسان رضوی، معاون امور بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت:  معاونت بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی مشهد از اواخر اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۲ فعالیت خود را به صورت رسمی و با هدف گسترش فعالیت‌های سلامت‌محور در حوزه بین‌الملل آغاز کرد و پس از شکل‌گیری این معاونت و با همکاری معاونت‌های آموزش، پژوهش و توسعه دانشگاه علوم پزشکی مشهد زمینه رشد و توسعه این دانشگاه در حوزه بین‌الملل فراهم شد.

دکتر شاپور بدیعی افزود: در سال ۱۴۰۲ فعالیت‌ها و اقدامات بسیارخوبی در حوزه بین‌الملل صورت پذیرفت و با ۲ سفری که به کشور‌های عراق و ترکمنستان داشتیم زمینه جذب و حضور بیش از پیش دانشجویان و گردشگران سلامت این کشور‌ها در مشهد فراهم شد.

وی اضافه کرد: همچنین در حوزه‌های علمی و دانشجویی تعامل بسیارخوبی با کشور آلمان و در موضوع نوروساینس داشته و داریم و تداوم این همکاری‌ها فی ما بین را در سال ۱۴۰۳ هم خواهیم داشت.

دکتر بدیعی با بیان اینکه در حوزه گردشگری سلامت از جایگاه و وضعیت به مراتب بهتری به نسبت سال‌های قبل برخوردار هستیم و می‌بینیم که مشهد به واسطه وجود بارگاه منور رضوی انتخاب نخست بسیاری از بیماران غیرایرانی جهت درمان در ایران بوده و هست، خاطرنشان کرد: خدمات بسیارخوبی در حوزه‌های سرپایی و بستری به بیماران غیرایرانی در مراکز درمانی دارای مجوز IPD ارائه شد و در سال گذشته و با همکاری استانداری خراسان رضوی، فرمانداری مشهد، کمیته گردشگری استان، اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستمی و گردشگری خراسان رضوی، اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مشهد، دفتر نمایندگی وزارت امورخارجه در شمال شرق کشور و دیگر مجموعه‌های شهری و استانی شاهد رشد خوبی در بحث حضور گردشگر سلامت در مشهد بودیم و رتبه اول کشور را در این حوزه کسب کردیم.

وی با اشاره به اینکه در حوزه جذب دانشجوی غیرایرانی در کنار پذیرشی که به میزان سال‌های قبل بود، ثبت نام و جذب متمرکز ۵۰ دانشجوی عراقی را در دانشگاه علوم پزشکی مشهد داشتیم، تصریح کرد: خوشبختانه با همکاری معاونت‌های آموزشی و فرهنگی و دانشجویی این دانشگاه که بهترین کلاس‌ها و خوابگاه‌ها را با امکانات کامل در اختیار آنها قرار دادند زمینه جذب بیش از پیش این گروه از دانشجویان فراهم شده است.

دیگر خبرها

  • مقدمات برگزاری «دادگاه‌های صلح» در لرستان فراهم شود
  • ایران به توسعه اقتصادی مبتنی بر منافع کشورهای منطقه اهتمام دارد
  • مشکل تورم با افزایش تولید از بن بست خارج می‌شود
  • وزیر اقتصاد راهی عربستان می‌شود
  • ادعای معاون رئیسی درباره مهاجرت ایرانیان | چرا پلیس وارد بحث مهاجرت شد؟
  • اسپانیا قصد دارد کشور فلسطین را به رسمیت بشناسد
  • اسپانیا قصد دارد ۴ کشور دیگر را به رسمیت بشناسد
  • فراهم شدن امکان حضور دانشجویان و بیماران غیرایرانی برای تحصیل و درمان در مشهد
  • بازدید مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران از طرح های اقتصادی ایثارگران در سیستان
  • انتقاد تند علم الهدی از تلاش برای بازگرداندن خواننده ها و هنرمندان خارج نشین به ایران /بخاطر جذب حداکثری باید عناصر ناپاک و ضدانقلاب به کشور برگردند؟