Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین نیوز

 رئیس شورای شهر تهران درخصوص نظر دادستان کل کشور درخصوص کمیسیون ماده ۱۰۰ مبنی بر اینکه شهرداری‌ها اجازه می‌دهند، ابتدا تخلفی شکل بگیرد و بعد از آن تخلف در کمیسیون ماده ۱۰۰ مطرح می‌شود، اظهار داشت: کمیسیون ماده ۱۰۰ متاسفانه در بخش تخریب،‌ جلوگیری و پیشگیری از خلاف کاملا ابتر شده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایلنا، محسن هاشمی» رئیس شورای شهر تهران  در پاسخ به سوالی درباره اظهارات دادستان کل کشور در دیدار با شهردار تهران مبنی بر قدیمی بودن قانون شهرداری‌ها گفت: قانون شهرداری‌ها بسیار قدیمی است و شاید نزدیک به ۷۰ سال از آن می‌گذرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته در مجلس قانون شهرداری‌ها چند باری بازنگری شده است،‌ اما به طور کلی در زمانی که قانون شهرداری نوشته شد،‌ همه کارها در شهرداری‌ها انجام نمی‌شد و قانون شوراها نیز وجود نداشت.

هاشمی ادامه داد: در نتیجه اگر آن قانون و قانون شوراها که پس از آن شکل گرفت، را در کنار یکدیگر قرار دهید، با همدیگر مطابقت ندارد و براساس قانون شوراها،‌ باید قانون شهرداری‌ها نیز وسیع‌تر شود.

رئیس شورای شهر تهران با ذکر مثالی در توضیح وسیع‌تر شدن قانون شهرداری‌ها گفت: برای مثال در قانون شوراها آمده است که بسیاری از فعالیت‌های صنفی در شهر را باید شهرداری انجام دهد و مواردی از جمله سیاست‌گذاری تنها باید از سوی دولت انجام شود. برای مثال توزیع برق، آب، پلیس، راهنمایی و رانندگی،‌ حمل و نقل،‌ حتی بهداشت،‌ درمان و آموزش و پرورش را هم باید شهرداری برعهده گیرد،‌ اما در قانون شهرداری‌ها هیچکدام از این موارد نیامده است.

هاشمی همچنین درخصوص نظر دادستان کل کشور درخصوص کمیسیون ماده ۱۰۰ مبنی بر اینکه شهرداری‌ها اجازه می‌دهند ابتدا تخلفی شکل بگیرد و بعد آن تخلف در کمیسیون ماده ۱۰۰ مطرح می‌شود، اظهار داشت: کمیسیون ماده ۱۰۰ متاسفانه در بخش تخریب،‌ جلوگیری و پیشگیری از خلاف کاملا ابتر شده است.همه احکامی که برای یک تخلف در این کمیسیون ذکر شده است،‌ عمدتا اجرا نمی‌شود و این نقطه ضعف کمیسیون ماده ۱۰۰ شده است.

رئیس شورای شهر تهران افزود: باید این موضوع به صورت جدی بازنگری شود و اگر کسی خلاف کرد‌، قطعا با متخلف برخورد شود تا خلاف اتفاق نیفتد، نه اینکه خلافی انجام شود و بعد پول آن تخلف گرفته شود.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: کمیسیون ماده ۱۰۰ رئیس شورای شهر تهران قانون شهرداری ها کمیسیون ماده ۱۰۰ قانون شوراها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۵۷۶۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حاجی‌بابایی: جداول بودجه ۱۴۰۳ کاملا شفاف است

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، حمیدرضا حاجی بابایی رئیس کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۳ در جلسه علنی امروز (یکشنبه، ۹ اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی در واکنش به تذکر یکی از نمایندگان مبنی بر اینکه جداول بودجه شفاف نیست، اظهار کرد: گاهی گفته می‌شود که عده‌ای مجلس را تضعیف می‌کنند، در حالی که نیازی به این تضعیف‌ها نیست و ما خودمان در داخل این کار را می‌کنیم.

وی ادامه داد: آنچه کمیسیون تلفیق تصویب کرده است، شفاف بوده و درباره ریال به ریال آن پاسخگو هستیم. همه اعداد و ارقام شفاف است و برای اولین بار کاری انقلابی در خصوص جداول بودجه انجام شد.

 رئیس کمیسیون تلفیق لایحه بودجه تصریح کرد: جداول را ارائه دادیم و نمایندگان بدانند صفر تا صد آن در اختیارشان است و همه آن‌ها در اختیار هیأت رئیسه قرار گرفته است و در خصوص ریال به ریال آن اگر کسی حرف، حدیث و مطلبی دارد می‌تواند مطرح کند و ما توضیح می‌دهیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حاجی‌بابایی: جداول بودجه ۱۴۰۳ کاملا شفاف است
  • جداول بودجه ۱۴۰۳ کاملا شفاف است
  • آغاز جلسه علنی مجلس/ بررسی ایرادات شورای نگهبان در طرح مالیات بر سوداگری
  • لایحه جداول بودجه ۱۴۰۳ در دستور کار هفتگی صحن علنی مجلس قرار خواهد گرفت
  • تعیین تکلیف عوارض و کمیسیون‌های ماده ۵، ۷ و ۱۰۰ در سال ۱۴۰۳
  • بررسی لایحه جداول بودجه ۱۴۰۳ در دستور کار هفتگی مجلس قرار خواهد گرفت
  • احمد خاتمی: به زور کسی را به بهشت نمی‌بریم، اما جلوی ناهنجاری خواهیم ایستاد/ حجاب از ضروریات دین است، بی حجابی خلاف شرع و قانون است/ در مسئله عفاف و حجاب دو قطبی نکنید
  • پلمب واحد‌های صنفی متخلف در کازرون
  • تخریب جایگاه‌های غیرمجاز و غیر بهداشتی عرضه و کشتار دام در گلسار
  • مهار آتش‌سوزی انبار در شهر ری/ از سرایت آتش جلوگیری شد