Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرداد: جسد «غلامرضا منصوری» ساعت ۱۴:۳۰ روز جمعه سی‌ام خرداد، در لابی هتل دوک در بخارست رومانی پیدا شد؛ براساس آنچه «رسانه‌های رومانی» با استناد به نتایج اولیه کالبدشکافی، گزارش داده‌اند «مرگ او در اثر جراحات برخورد با سطحی سخت، رخ داده است».


به گزارش خرداد، مرکز رسانه قوه قضائیه در این باره گزارش داد: منصوری متهم ردیف نهم پرونده مرتبط با اکبر طبری معاون اجرایی سابق حوزه ریاست قوه قضاییه بود؛ به گفته رسول قهرمانی نماینده دادستان، منصوری «یک ماه بعد از دستگیری طبری، تلفن خود را در ایران گذاشت و از ایران خارج شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»
سردار هادی شیرزاد رئیس پلیس بین‌الملل نیروی انتظامی در خصوص اینکه چرا منصوری در رومانی در بازداشت نماند، اینگونه توضیح داده بود: «زمانی که برای یک متهم اعلان قرمز صادر شود، دادگاه کشوری که متهم در آن حضور دارد، بر اساس مستندات کشور درخواست‌کننده اعلان قرمز، برای محاکمه وی زمانی را تعیین می‌کند، نوبت دادگاه آقای غلامرضا منصوری نیز در تاریخ ۲۲ تیر تعیین شده بود، متهمی که برایش اعلان قرمز صادر شده، تحت نظر پلیس و قوه قضائیه آن کشور قرار خواهد داشت. همچنین متهم یا باید بازداشت شود و به زندان برود یا اینکه تحت‌الحفظ و ممنوع‌الخروج باشد، درباره آقای منصوری با توجه به شرایط کرونایی، حکم قاضی رومانی مبنی بر بازداشت وی در زندان نبود و برای ما نیز در نامه‌ای اعلام کردند که تا تاریخ برگزاری دادگاه، زیرنظر پلیس و قوه‌قضائیه خواهد بود و ممنوع‌الخروج است.»
این مقام انتظامی همچنین از مکاتبات پلیس در خصوص مرگ منصوری سخن گفت و افزود: «با توجه به تحت نظر بودن متهم، پلیس رومانی باید توضیح دهد که چه اتفاقی برای منصوری روی داده که منجر به مرگ وی شده است، منتظریم تا شرح ماوقع برای ما ارسال شود تا با هماهنگی قوه‌قضائیه سایر اقدامات را انجام دهیم.».
اما امروز و به فاصله حدود دو هفته‌ای از مرگ منصوری، سردار «هادی شیرزاد» رئیس پلیس بین‌الملل ناجا، در گفت و گویی در مورد ابهامات و آخرین اخبار پرونده منصوری توضیحاتی را ارائه کرد.
سردار شیرزاد در پاسخ به این سوال که پلیس ایران دقیقا چه زمانی متوجه مرگ منصوری شد؟ گفت: بعد از این اتفاق، نامه‌ای از پلیس بین الملل بخارست به پلیس بین الملل تهران ارسال شد، در این نامه توضیحاتی در مورد مرگ منصوری داده و همچنین عنوان شده بود که این فرد خودکشی کرده و جنازه آن به واحد جنایی بخارست منتقل شده است، در این نامه هویت فرد فوت شده، غلامرضا منصوری عنوان شده بود.
رئیس پلیس بین‌الملل ناجا، افزود: بعد از این اتفاق خبر به بازپرس پرونده مرتبط با منصوری منتقل شد، در مورد این حادثه قوه قضائیه سوالاتی داشت، مجموعه سوالات دستگاه قضا، به پلیس اینترپل ارسال و از پلیس بین الملل بخارست درخواست شد که اطلاعات تکمیلی را به پلیس بین الملل تهران ارسال کند.
سردار شیرزاد با بیان اینکه یکی از درخواست‌های ایران از پلیس رومانی، اعزام که یک تیم کارشناسی برای بررسی میدانی صحنه حادثه بود، اظهار کرد: پلیس رومانی خواهان پیگیری این درخواست از مسیر دیپلماتیک شد و به همین خاطر، از طریق قوه قضائیه درخواستی از مسیر دیپلماتیک برای کشور رومانی ارسال شد.
وی در خصوص نحوه ارتباط و تعامل با پلیس بین الملل رومانی برای پیگیری این پرونده، عنوان کرد: پلیس‌های بین الملل از طریق یک سامانه داخلی به نام «هر روز هفته و ۲۴ ساعته» دائما باهم در ارتباطند، در این سامانه اخبار و درخواست‌ها رد و بدل می‌شود و در خصوص مجرمین تبادل نظر می‌شود، پلیس اینترپل بخارست هم یکی از این پلیس‌ها است که ارتباط دائمی با پلیس اینترپل تهران دارد.
این مقام انتظامی در خصوص عملکرد پلیس بین الملل بخارست در این حادثه، عنوان کرد: پلیس رومانی در این ماجرا سعی کرد، آنچه که در توان داشته در اختیار پلیس بگذارد، اما گاهی به خاطر نیاز به مجوز مراجع قضایی و دادستانی رومانی محدودیت‌هایی به وجود آمده و آن‌ها اعلام کردند از مسیر دادستانی و دستگاه قضایی رومانی برای برخی هماهنگی‌ها و ارسال مستندات باید عبور شود. اما با وجود این محدودیت ها، مستندات متعددی را برای ایران ارسال کردند و علاوه بر این پیگیر هستند که درخواست‌های متعدد ما، هرچه زودتر به نتیجه برسد.
رئیس پلیس بین‌الملل ناجا در خصوص برخی ابهامات و مطالب مطرح شده در خصوص زنده بودن منصوری، گفت: بعد از اعلام رسمی خبر این حادثه، بلافاصله از اینترپل بخارست در خصوص هویت فرد فوت شده و نحوه حادثه سوال شد و آن‌ها در مستنداتی که اخیرا مطرح کردند توضیح داده‌اند که فرد فوت شده، بر اساس مستندات و مدارکی که به همراه داشته تعیین هویت شده و مرگ این فرد را پلیس رومانی به نام غلامرضا منصوری تایید و برای ما ارسال کرده است.
وی البته این نکته را هم افزود: برای تعیین قطعی هویت فرد فوت شده، حتما به مستندات دیگری از جمله «دی ان ای» نیاز است، و درخواست پروفایل دی ان‌ای ارسال شده و پلیس اینترپل رومانی هم اعلام کرده که پروفایل دی ان‌ای در دست آماده سازی است و به زودی به ایران ارسال می‌شود.
این مقام انتظامی درخواست دیگر ایران را اعلام شرح کامل ماوقع، عنوان کرد و افزود: حضور تیم کارشناسی جنایی در محل حادثه، میدان عمل و مواضعی که مستندات این اتفاق در آنجا نگه داری می‌شود درخواست اصلی ایران بوده و همچنان پیگیر به نتیجه رسیدن این درخواست هستیم.
سردار شیرزاد در خصوص مطالب مطرح شده در فضای مجازی و برخی رسانه‌ها در خصوص عامل و یا عوامل مرگ منصوری نیز، عنوان کرد: تاکنون هیچ مستندی از سوی پلیس رومانی در خصوص عامل یا عوامل مرگ منصوری به ایران ارسال نشده و پلیس رومانی قول داده در روز‌های آینده اطلاعات بیشتری را در اختیار پلیس بین الملل تهران قرار دهد.
این مقام انتظامی همچنین عنوان کرد که تنها مرگ غلامرضا منصوری و هویت جنازه توسط پلیس رومانی اعلام رسمی شده و مستند دیگری در خصوص عامل و یا عوامل این مرگ ارسال نشده است.
سردار شیرزاد در ادامه مجددا تاکید کرد علیرغم مدارک ارائه شده توسط پلیس بین الملل رومانی، ایران پیگیر دریافت مدارک تعیین هویت قطعی است.
وی در خصوص خبر‌های مطرح شده در خصوص حضور یک ایرانی، لحظاتی قبل از مرگ منصوری در هتل محل اقامت او، با تکذیب این دست از اخبار، تاکید کرد: هیچ پیام رسمی از سوی اینترپل در خصوص این موضوع ارسال نشده است و بحث‌های مطرح شده در رسانه با توجه به اینکه پیامی از سوی پلیس بخارست ارسال نشده مورد تایید نیست.
رئیس پلیس بین‌الملل ناجا در خاتمه در مورد دیگر متهمان فراری، اظهار کرد: وقتی قاضی یک پرونده تصمیم به پیگیری و تحت پیگرد قرار دادن افرادی در خارج از کشور می‌گیرد، قوه قضائیه طی حکمی مشخصات فرد را به همراه جرائم ارتکابی به پلیس اعلام می‌کند و پلیس با اقدامات فنی اعلان قرمز درخواست شده از مرجع قضایی را به تایید اینترپل جهانی می‌رساند و اعلان قرمز صادر می‌شود.
وی در خصوص آخرین وضعیت استرداد متهمان فراری گفت: تمام مواردی که از سوی قوه قضائیه به پلیس ارسال شده یا اعلان قرمز صادر شده یا در روند صدور اعلان قرمز قرار گرفته است
به گفته سردار شیرزاد، پلیس بین‌الملل ناجا در مورد پرونده‌های اقتصادی سرعت بیشتری را برای اخذ اعلان قرمز از طریق اینترپل جهانی به خرج می‌دهد. برچسب ها: پلیس ، قاضی منصوری ، اینترپل

منبع: خرداد

کلیدواژه: پلیس قاضی منصوری اینترپل رئیس پلیس بین الملل ناجا مقام انتظامی اعلان قرمز صادر غلامرضا منصوری پلیس اینترپل سردار شیرزاد پلیس رومانی مطرح شده فرد فوت شده مرگ منصوری قوه قضائیه ارسال نشده ارسال شد برای ما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۵۷۹۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات تازه از دادگاه پسران معاون اول سابق قوه قضائیه | سهم‌ ۱۴۰ میلیارد تومانی در پرونده ۹۰۰ میلیاردی در قیطریه | قاضی از متهمان خواست فحاشی نکنند!

جلسه رسیدگی به اتهامات پرونده فساد فرزندان معاون اول سابق قوه قضائیه برگزار شد.

جلسه رسیدگی به اتهامات پرونده فساد فرزندان معاون اول سابق قوه قضائیه به ریاست قاضی فرخ‌نیا برگزار شد.

فارس در خبری نوشت: جلسه رسیدگی به اتهامات پرونده فساد فرزندان معاون اول سابق قوه قضاییه روز ۱۶ اردیبهشت به ریاست قاضی فرخ‌نیا برگزار شد. در ابتدای این جلسه ریاست دادگاه نسبت به استفاده از الفاظ رکیک و فحش از سوی برخی از متهمان تذکراتی را ارائه کرد.

در ادامه جلسه متهم (س.م.ح) از قاضی خواست تا اساس را بر برائت وی قرار دهد و مدعی شد با توجه به دفاعیاتی که در جلسات قبلی از خود داشته، باید تبرئه شود! وی همچنین مدعی شد که سلول‌های انفرادی اسرائیل را هم دیده و در بخشی از سخنانش به مقایسه زندان‌های ایران و اسرائیل پرداخت! همچنین اتهاماتی و الفاظی را به ضابطان قضایی پرونده و بازپرس نسبت داد.

همچنین وکیل متهم (س.م.ح) هم ادعاهای وکلای قبلی مبنی بر بی‌اعتبار بودن اقاریر متهمان تکرار کرد و از قاضی خواست تا دستور پس دادن وسایل الکترونیکی متهم را بدهد. وی همچنین پول‌های اخذ شده از سوی موکلش را هدیه و هبه دانست که به درخواست متهم به حساب افرادی مانند خواهرزاده، دختر و یا برخی در خارج از کشور واریز شده است و به این ترتیب نتیجه گرفت که این مبالغ رشوه برای اعمال نفوذ نبوده و تنها هدیه‌ای در قبال مشاوره‌های (س.م.ح) بوده است.

در ادامه این جلسه نماینده دادستان اعلام کرد که ادبیات سخیف و هتاکانه نسبت به بازپرس و ضابطان قضایی در شکایاتی دیگر پیگیری خواهد شد و همه مطالب درج شده در کیفرخواست، اسنادی را به پیوست خود دارند. وی در خصوص اتهام پول‌شویی (س.م.ح) هم گفت: این اتهام محرز بوده و بخشی از پول‌ها به حساب افرادی رفته که محکوم به نفاق هستند.

به گفته نماینده دادستان این متهم در ملاقات با همسر و فرزندش به آنها گفته به دفتر یوسف‌آباد رفته و به آن‌ها بگویند که (س.م.ح) دیگر بریده است!نماینده دادستان درخصوص نفوذ (س.م.ح) در پرونده ورزشگاه شهدای قیطریه هم گفت: رای این حکم قطعی نبوده و پس از ماده ۴۷۷ با تجویز اعاده دادرسی این پرونده در دیوان عالی کشور به جریان افتاده است.

نماینده دادستان به اعترافات دیگر متهم(س.م.ح) اشاره کرد و گفت: این متهم در اقاریر خود گفته که از روزهای اول پیگیری این پرونده به فرزند اول معاون سابق قوه گفته که هوای او را داشته باشد و او هم از خجالت آن‌ها درخواهد آمد.

نماینده دادستان در خصوص انکار ادعای نفوذ توسط متهم (س.م.ح) که یک قاضی بازنشسته است گفت: این متهم بارها مدعی شده که دوستانی از مقامات دارد که اگر از آنها درخواستی داشته باشد، خودشان یا خانمشان یا فرزندانشان پیگیر درخواست وی می‌شوند.

نماینده دادستان همچنین گفت اسناد حاکی از آن است که متهم در ازای دریافت سکه، ارز، دلار و ... در پرونده‌های ابر بدهکار بانکی به نام رستمی صفا و ورزشگاه شهدای قیطریه اعمال نفوذ کرده است. در ادامه اسناد پول‌پاشی متهمان و دادن رشوه به نمایش در آمد.همچنین صوت‌هایی از فرزندان معاون اول سابق قوه قضائیه پخش شد که به (س.م.ح) این اطمینان را می‌دادند که کارها و کارشناسی‌ها در حال پیگیری است.

در ادامه یکی از اهالی منطقه قیطریه به ایراد سخنانی پرداخت و اذعان کرد: برای تخلیه ورزشگاه شهدای قیطریه به زور متوسل شده و زنان و کودکان و مردانی که به اقامه نماز صبح پرداخته بودند را با کتک بیرون راندند.

به گفته نماینده دادستان در پرونده ورزشگاه شهدای قیطریه، ۶ میلیارد سهم متهم ه.ن و ۵ و نیم میلیارد سهم (س.م.ح) برای اعمال نفوذ بوده است؛ قیمت کارشناسی ورزشگاه در آن زمان ۷۰۰ تا ۹۰۰ میلیارد بوده که سهم فرزندان معاون اول سابق قوه، ۲۰ درصد یعنی معادل ۱۴۰ میلیارد تومان بوده است. (پیامک‌ها پخش می‌شوند)

نماینده دادستان همچنین به زد و خورد دوتن از متهمان در روز تخلیه ورزشگاه با مردم عادی پرداخت و گفت: فرزند معاون اول سابق قوه با پدرش تماس می‌گیرد و وی به آنها می‌گوید به هر قیمتی هست در آنجا باشید تا حکم اجرا و ورزشگاه تخلیه شود و بعد از اجرای حکم، متهم (س.م.ح) به فرزندان معاون اول سابق قوه قضائیه مقادیری سکه پرداخت می‌کند. (صدای فرزند کوچک معاون قوه پخش می‌شود)

نماینده دادستان پرداخت وجوه نقد چند ده میلیاردی از سوی فرزند ابربدهکار بانکی به (س.م.ح) در چهارراه فرمانیه را دلیل دیگری بر اطلاع متهمان از اعمال مجرمانه خود دانست و گفت: توافق فرزندان معاون قوه با متهم س.م.ح در پرونده ابربدهکار بانکی بر سر ۲۰ میلیارد بوده که یک سوم آن سهم (س‌م.ح) می‌شود. (چتی که سهم متهم مشخص شده پخش می‌شود)در عین حال متهم (س.م.ح) به صورت مجزا مبالغ دیگری در قالب یورو، سکه و واریز به حساب بستگان خود از ابر بدهکار بانکی گرفته و حتی بخشی از این مبالغ به حساب فردی در ترکیه واریز شده است.

گفتنی است پسر معاون اول سابق قوه‌قضائیه در دومین جلسه رسیدگی به اتهاماتش در سال جدید، ضمن رد اتهاماتش در دادگاه، تمام اعترافات دوران بازجویی را رد کرد.در این جلسه این متهم به دفاع از خود پرداخت و مالکیت همۀ موارد تحصیل‌شده از طریق عناوین اتهامی را رد کرد و منشاء خرید چند زمین، خانه و خودروی لوکس خود را سرمایه‌های شخصی عنوان کرد.

دیگر خبرها

  • هفتمین تور نظارتی قوه قضاییه با حضور اصحاب رسانه در استان هرمزگان/ طراحی سامانه‌های الکترونیک قضایی در حوزه های اعسار، انحصار وراثت و.../ ابتکار جالب توجه در خصوص پرداخت دیه تصادفات بدون تشکیل پرونده قضایی/ تشریح آسیب‌های قاچاق سوخت در استان هرمزگان
  • جزئیات تازه از دادگاه پسران معاون اول سابق قوه قضائیه | سهم‌ ۱۴۰ میلیارد تومانی در پرونده ۹۰۰ میلیاردی در قیطریه | قاضی از متهمان خواست فحاشی نکنند!
  • رسانه‌ عبری: بایدن ارسال سلاح به اسرائیل را به تعویق انداخت
  • لحظاتی از حضور مهمانان ویژه مسجد مقدس جمکران
  • ۴متهم اصلی در پی مفقود شدن یسنا دستگیر شدند
  • ۴ متهم اصلی پرونده مفقودی یسنا دستگیر شدند
  • ۴ متهم اصلی پرونده مفقودی یسنا دستگیر شدند |‌ انگیزه متهمان از ربودن این کودک مشخص شد؟
  • امپراتوری ستاره ایرانی در رومانی با ۵۶۲ امتیاز!
  • وزارت دادگستری آمریکا به دنبال تحریم گوگل است
  • امپراطوری ستاره ایرانی در رومانی با ۵۶۲ امتیاز!