Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-29@12:59:13 GMT

امروز ۱۲۰ میلیون دلار وارد بازار شد

تاریخ انتشار: ۹ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۴۵۷۹۸۲

امروز ۱۲۰ میلیون دلار وارد بازار شد

خبرگزاری تسنیم: عرضه‌های سنگین ارز از سوی بازارساز که از هفته قبل آغاز شده درحالی ادامه دارد که امروز نیز بازارساز ۱۲۰ میلیون دلار وارد بازار کرده است که تنها ۶۰۰ هزار دلار فروش رفته است.

بعد از افزایش قیمت ارز در روز‌های اخیر و ثبت رکورد‌های نجومی برای دلار، با ورود بازارساز و افزایش عرضه مدار قیمتی ارز تغییر جهت داد و برهمین اساس ترمز گرانی بیشتر دلار کشیده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بازارساز از روز سه شنبه هفته قبل با عرضه سنگین مانع از رشد بیشتر قیمت‌ها در بازار شد؛ دیروز و امروز عرضه بازارساز نسبت به روز‌های قبل بسیار بیشتر بوده است.

اطلاعات دریافتی خبرنگار تسنیم از مسئولان مربوطه بیانگر آن است که طی روز جاری بازارساز ۱۲۰ میلیون دلار با نرخ ۱۸ هزار و ۹۵۰ تومان در بازار عرضه کرده که از این میزان ۶۰۰ هزار دلار معامله شده است. ضمن اینکه طی روز جاری ۲.۵ میلیون یورو نیز عرضه شده از این میزان ۲۵ هزار یورو با قیمت ۲۱ هزار و ۱۰۰ تومان معامله شده است.

بررسی‌های صورت گرفته از معاملات ارزی در بازار ارز تهران حاکی از آن است که تقاضای خرید به طور چشم‌گیری در نرخ‌های اعلامی در کانال‌ها به شدت کاهش یافته و نرخ معاملات در بازار رسمی به مراتب پایین‌تر می‌باشد.

گفتنی است، بازارساز از روز سه‌شنبه تا ظهر پنج‌شنبه هفته گذشته بیش از ۱۸۰ میلیون دلار در بازار عرضه داشته است. ضمن اینکه روز شنبه ۷۱ میلیون دلار، یکشنبه ۱۲۰ میلیون دلار و امروز نیز ۱۲۰ میلیون دلار عرضه ارز داشته است.

به گزارش تسنیم، بعد از ثبت رکورد‌های بالا در بازار ارز و عبور دلار از کانال ۲۰ هزار و ۵۰۰ تومان با ورود بازارساز به بازار قیمت‌ها تغییر جهت داد و با سیر نزولی همراه شد.

صرافی‌ها و فعالان بازار پیش‌بینی می‌کنند عرضه‌های ارز از سوی بازارساز در روز‌های آینده نیز ادامه داشته باشد و همین امر سبب کاهش بیشتر قیمت‌ها خواهد شد. نکته مهم در بازار ارز این است که در روز‌های اخیر خریداری در بازار وجود نداشته و تعداد فروشنده‌ها بسیار بیشتر از خریداران است؛ تشدید نوسانات و ورود بازارساز به بازار موجب شده فروشنده‌ها بیشتر شوند.

گفتنی است، قیمت دلار برای فروش هم‌اکنون در بازار متشکل ارزی ۱۸ هزار و ۹۵۰ تومان و صرافی‌های بانکی ۱۹ هزار و ۵۰ تومان اعلام شده است.

منبع: فردا

کلیدواژه: قیمت ارز قیمت دلار بازارساز ۱۲۰ میلیون دلار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۵۷۹۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روند کاهشی نرخ ارز درپی شکست بازار از مرکز مبادله

یک کارشناس اقتصادی گفت: کاری که بانک مرکزی به‌درستی انجام می دهد، این است که با افزایش نرخ ارز در بازار غیر رسمی، نرخ مرکز مبادله تغییر خاصی نمی کند؛ این نشان می‌دهد که بانک مرکزی بازیچه قرار نگرفته و وارد بازی بازارسازها نشده است. بازار آزاد می‌خواهد نرخ ارز مرکز مبادله را به سمت خودش بکشاند اما وقتی موفق نمی‌شود، کاهش پیدا می‌کند. سال گذشته نرخ دلار به ۶۰ هزار تومان رسید اما به ۵۰ هزار تومان برگشت.

آلبرت بغزیان در گفت‌وگو با ایسنا، درباره تاثیر حراج سکه در کنترل قیمت‌ها بیان کرد: اگر هدف بانک مرکزی کاهش قیمت سکه بوده، باید توجه داشت که این کار یک مسکن موقت است برای تاثیر در قیمت؛ لذا این امر باید به‌طور مرتب انجام شود یا اینکه به تعدادی سکه عرضه شود که دیگر بازار اشباع شده باشد. البته همه این‌ها منوط به این است که نرخ ارز هم ثابت باشد.

این کارشناس اقتصادی اظهار کرد: قبلا برگزاری حراج‌ سکه برای این بود که طلا به سازندگان عرضه شود و آنها بتوانند زیورآلات تولید کنند، در مقایسه با زمانی که نفت فروخته می‌شد و بانک مرکزی طلا و دلار تحویل می‌گرفت و به بانک کارگشایی می‌داد که به سازندگان و تولیدکنندگان زیورآلات عرضه کند؛ این کار در میان‌مدت نمی‌تواند اثری داشته باشد که قیمت‌ها را بشکند و کسانی که سکه خریدند هم به امید سوداگری هستند یا اینکه دنبال حفظ ارزش پولشان  هستند.

بغزیان خاطرنشان کرد: تا زمانی که سوداگری است و بین ارز دولتی و غیر رسمی اختلاف وجود دارد، نباید انتظار داشته باشیم که ثبات اقتصادی ایجاد شود و طلا و دلار برای خرید واقعی باشند نه برای استفاده از فرصت‌ها و سوداگری؛ زیرا اختلاف ارز دولتی با بازار غیر رسمی جذاب است و با عرضه محدود هم نمی‌توان نرخ را شکست بلکه می توان در کوتاه مدت بر بازار اثر گذاشت و این امر را بارها آزمون کردیم؛ لذا باید این موضوع ریشه‌ای حل شود.

وی ادامه داد: برای مثال منطقی بود که در آستانه سفرهای نوروزی، میزان دریافت ارز مسافرتی را افزایش دادند که فرد تشویق نشود ارز را از بازار آزاد بخرد، اما تا زمانی‌که محدودیت باشد، هرچه هم سهمیه افزایش پیدا کند، از طرف دیگر صف ایجاد برای خرید ایجاد می شود و چون به اندازه تقاضا عرضه نمی‌شود، در حد همان چند روز التهاب بازار را کنترل می‌کند و این را نباید به‌عنوان یک برد در نظر گرفت.

این کارشناس اقتصادی خاطرنشان کرد: کاری که بانک مرکزی به‌درستی انجام می دهد، این است که با افزایش نرخ ارز در بازار غیر رسمی، نرخ مرکز مبادله تغییر خاصی نکرد. این نشان می‌دهد که بانک مرکزی بازیچه قرار نگرفته و وارد بازی بازارسازها نشده است. بازار آزاد می‌خواهد نرخ ارز مرکز مبادله را به سمت خودش بکشاند اما وقتی موفق نمی‌شود، کاهش پیدا می‌کند. سال گذشته نرخ دلار به ۶۰ هزار تومان رسید اما به ۵۰ هزار تومان برگشت.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بازارساز ترمز رشد ارز را کشید/خبری از افزایش قیمت دلار نیست
  • ادامه روند کاهشی قیمت دلار در بازار
  • تولید و عرضه به بازار کفی طبی نانویی
  • پیش‌بینی بورس فردا ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • دلار و سکه تا کجا کاهش پیدا می کنند؟
  • تداوم ریزش قیمت دلار و سکه در معاملات ۸ اردیبهشت
  • سیگنال مهم دبی و عربستان به دلار تهران
  • قیمت دلار، سکه و طلا در بازار امروز شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • پهپاد ارزان قیمت راهی بازار مصرف می شود
  • روند کاهشی نرخ ارز درپی شکست بازار از مرکز مبادله