Web Analytics Made Easy - Statcounter

عرب نژاد با ارائه گزارشی از مقدمات انجام شده و آمادگی کامل برای اعزام زائر به حج ۹۹ و عدم موافقت عربستان؛ گفت: سفرهای زیارتی سوریه نیز در حال رایزنی است که ممکن است در آینده نه چندان دور با رعایت پروتکل های بهداشتی انجام شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان، محمود عرب نژاد، دوشنبه(۹ تیر) در دیدار جمعی از کارگزاران حج با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان که به مناسبت هفته حج انجام شد؛ گفت: همه قراردادهای حج ۹۹ در آذر ۹۸ با طرف سعودی بسته و همه تدابیر توسط سازمان حج انجام شد تا حج ۹۹ با همه شرایطی که عربستات اعلام می کرد، برگزار شود اما به نتیجه نرسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

مدیرکل حج و زیارت استان کرمان افزود: حتی بعد از شیوع کرونا سازمان حج پروتکلی دربردارنده همه موارد از مبدأ تا مقصد را آماده و وزارت حج عربستان ارائه و پیشنهاد داده بود با کشورهای اسلامی جلسه ای برگزار شود که آن هم  نشد با اینکه بعثه مقام معظم رهبری در حج و زیارت هم از مراجع استفتا و بحث اسکان در منا هم حل شد اما عربستان موافقت نکرد حج امسال انجام شود.

 

 

وی با اشاره به اینکه ۹۵ درصد زائرین ثبت نام و قسط اول را هم پرداخت کرده و ۲۵ میلیون تومان واریز و ما آن را به حساب بانک مرکزی جهت خرید ارز برای عملیات حج تمتع واریز کردیم؛ اظهار داشت: سازمان حج قصد دارد وضعیت کاروان ها به همین شکل تا سال آینده ادامه داشته باشد و ارزی که دولت برای زائرین امسال تخصیص داده در شورای عالی حج برای اعزام با همین مبل در سال آینده مصوب شود زیرا حج در سال ۱۴۰۰ افزایش قیمت دارد.

 

 

عرب نژاد با این توضیح که امسال ۲۰ کاروان با ۳ هزار و ۳۴ نفر زائر آماده اعزام بود و اولین استانی بودیم که آموزش زوار در فضای مجازی را آغاز کردیم و معاینات پزشکی همه زائرین زیر ۶۰ سال هم انجام شد‌؛ اعلام کرد: ۳۵ هزار زائر از استان کرمان که تا پایان سال ۸۶ برای حج تمتع ثبت نام کردند در نوبت اعازم به حج هستند.

 

 

وی پس از اشاره به برگزاری برنامه های گرامیداشت هفته حج در استان؛ ادامه داد: در سال های ۹۷ و ۹۸ به ترتیب ۲۲ و ۲۳ کاروان از استان با ۳۰۰۳ و ۳۵۴۷ زائر عازم حج شدند و برای سفرهای عتبات هم در این دو سال ۲۷۶ و ۲۳۱ سفر انجام و تعداد ۵۱۵۲ نفر در سال ۹۷ و ۵۷۳۸ نفر در سال ۹۸ اعزام هوایی داشتیم و در سال ۹۸ سفرهای استانی دنبال شد و شرکت مرکزی ۳ هزار نفر اعزام به عنبات داشت.
 

 

 

مدیرکل حج و زیارت استان کرمان راه اندازی دفتر کنسولگری عراق در استان و اعزام ۱۱۷ هزار و ۷۴۰ زائر در اربعین سال گذشته را نیز مورد اشاره قرار داد و افزود: درباره سفر زیارتی سوریه هم با وزرات بهداشت رایزنی شده و ممکن است در آینده نه چندان دور با رعایت پروتکل های بهداشتی این مسئله حل شود زیرا استان کرمان جزو استان هایی است که می تواند با پوشش دادن تعدادی از استان های همجوار پرواز مستقیم کرمان به دمشق داشته باشد.

 

 


 

پایان پیام/80

منبع: شبستان

کلیدواژه: حج ۹۹ ویروس کرونا سوریه استان کرمان انجام شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۵۸۰۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید بیش از ۳میلیون زائر از یادمان‌های شهدا

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه ، یونس عزیزی اظهار کرد: اعزام اقشار مختلف مردم به مناطق عملیاتی غرب و جنوب هر ساله با افتتاحیه اردو‌های راهیان نور که همزمان با سالروز عملیات بازی‌دراز است آغاز می‌شود. وی افزود: بر همین اساس سال گذشته ۴۴ هزار و ۴۵۴ نفر در سالروز عملیات بازی‌دراز در این مراسم شرکت و به ارتفاعات سرپل‌ذهاب صعود کردند که نسبت به سال‌های گذشته با استقبال مردم مواجه شد. دبیر قرارگاه راهیان نور سپاه حضرت نبی اکرم (ص) کرمانشاه تصریح کرد: طی سال گذشته و پس از افتتاحیه اردو‌های راهیان نور بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته اعزام اقشار مختلف مردم به مناطق عملیاتی شمال غرب، غرب و جنوب صورت گرفت که طی آن ۸۶ هزار و ۷۰۹ نفر به اردو‌های راهیان نور اعزام شدند. وی ادامه داد: با توجه به آمار‌های سال گذشته ۱۴۱ هزار و ۹۵۵ نفر روز اعزام به مناطق عملیاتی را در قالب اردو‌های راهیان نور انجام شد و طی این مدت ۲۸۸ هزار و ۳۹۹ نفر در مراکز اقامتی استان کرمانشاه اسکان یافتند. عزیزی خاطرنشان کرد: استان کرمانشاه هشت زیارتگاه دفاع مقدس دارد که شامل یادمان مرصاد، شهدای پاوه، شهید بهشتی، مطلع‌الفجر، شیرودی، ابوذر و… است که در مجموع ۳ میلیون و ۳۳۴ هزار و ۸۲۰ نفر از این یادمان‌ها به صورت کاروانی و شخصی بازدید کردند. وی افزود: یادمان شهدای مرصاد در صدر پر بازدیدترین یادمان‌های دفاع مقدس استان کرمانشاه قرار دارد. دبیر قرارگاه راهیان نور سپاه حضرت نبی اکرم (ص) کرمانشاه اضافه کرد: امسال نیز در سالروز عملیات بازی‌دراز پیش‌بینی می‌شود که ۴۵ هزار نفر در این مراسم طی روز‌های ۱۳ و ۱۴ اردیبهشت‌ماه شرکت کنند که یادواره شهید شیرودی و شهدای بازی‌دراز عصر روز ۱۳ اردیبهشت‌ماه و صعود به ارتفاعات بازی‌دراز صبح روز ۱۴ اردیبهشت‌ماه برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • برگزاری همایش آموزشی توجیهی مناسک حج تمتع در مشهد
  • ۱۰۵۵ قزوینی به حج تمتع اعزام می‌شوند
  • اعزام ۸۵ زائر عمره از ایلام به سرزمین وحی
  • بازدید بیش از ۳میلیون زائر از یادمان‌های شهدا
  • وضعیت آب و هوا امروز ۷ اردیبهشت؛ نیمه شرقی کشور بارانی می‌شود
  • اعزام ۲ کاروان ۸۵ نفره از کرمانشاه به حج عمره
  • اعزام ۸۵ زائر عمره از زنجان به سرزمین وحی
  • اعزام هزار و ۵۰۰ زائر در سه روز اول عملیات حج عمره
  • ۱۵۰۰ زائر توسط «هما» در ۳ روز اول عملیات حج عمره اعزام شدند
  • اعزام ۲کاروان ۸۵ نفره از کرمانشاه به حج عمره