Web Analytics Made Easy - Statcounter

«احد آزادی‌خواه» عضو هیئت‌رئیسه کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی تابناک با اشاره به برداشت یک و نیم میلیون یورو از صندوق توسعه ملی برای توسعه اشتغال روستایی گفت:بدون شک تسهیلات بانکی یکی از ابزارهای اشتغال پایدار در روستاها است. اگر در مجلس به دنبال رفع موانع قانونی اشتغال پایدار هستیم و دولت نیز می‌خواهد به این سمت برود، قطعا باید به سمت توسعه اشتغال در روستاها حرکت کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید براینکه «اگر بتوانیم اشتغال پایدار در روستاها ایجاد کنیم می‌توانیم مانع مهاجرت بی‌رویه به شهرها شویم،» ادامه داد: ایجاد دامداری‌های سبک، کشاورزی مدرن، کشت‌های گلخانه‌ای برای تولید مواد غذایی، تولید مواد لبنی از یک سو و توانمندسازی زنان روستایی با آموزش فرش‌بافی و گلیم‌بافی از سوی دیگر از جمله راه‌هایی است که از طریق آنها می‌توان به راحتی اشتغال پایدار ایجاد کرد.

نماینده مردم ملایر در مجلس با بیان اینکه صرف پرداخت تسهیلات برای ایجاد اشتغال پایدار مهم نیست، اضافه کرد: اولا دستگاه‌های متولی باید فرهنگ سازی هم انجام دهند و در این راه از ظرفیت رسانه ملی و سایر رسانه‌ها استفاده کنند . همچنین آموزش روستانشینان نیز باید در دستور کار جدی دستگاه‌های متولی قرار گیرد تا روستانشینان از یک تسهیلات حداقلی بتوانند یک اشتغال پایدار و پویا ایجاد کنند.

عضو هیئت‌رئیسه کمیسیون کشاورزی آب و منابع طبیعی مجلس با تاکید براینکه حمایت‌های پس از ایجاد اشتغال در روستاها نیز از اهمیت‌ بالایی برخوردار است، گفت: امروز یکی از مشکلاتی که وجود دارد این است که روستائیان تسهیلات را دریافت کرده‌اند و به بهره‌وری رسیده‌‌اند اما محصول در دستان آنها مانده است که باید در این زمینه نیز سیاست‌های حمایتی و خریدهای تضمینی برای جلوگیری از دلالی ‌ایجاد کرد.

آزادی‌خواه با بیان اعلام اینکه الگوی کمیته امداد برای حمایت بعدی از روستائیان می‌تواند الگوی مناسبی باشد، اظهار داشت: کمیته امداد به افراد تحت پوشش خود آموزش می‌دهد ، آنها را توانمند می‌کند و سپس به آنها سفارش کار می‌دهد، آن طور که بنده اطلاع دارم مددجویان کمیته امداد رقم هنگفتی از بابت سفارش فرشی که این نهاد حمایتی به آنها داده بود دریافت کرده‌اند.

وی تصریح کرد: دولت باید با یک فرآیند مشخص بتواند مدیریتی بر اشتغال ایجاد شده داشته باشد و مانع از سرریز شدن جمعیت روستایی به شهرها شود.

منبع: تابناک

کلیدواژه: پرونده اکبر طبری دهه کرامت زینب سلیمانی حمله شیمیایی به سردشت اشتغال اشتغال پایدار مهاجرت پرونده اکبر طبری دهه کرامت زینب سلیمانی حمله شیمیایی به سردشت اشتغال پایدار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۵۸۰۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اشتغال ۱۷۱ نفربهبودیافته زیرپوشش بهزیستی در خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، معاون امور اجتماعی و توسعه پیشگیری اداره کل بهزیستی استان با عنوان اینکه توانمند سازی، راهکاری موثر برای برگشت ترک کنندگان اعتیاد به جامعه است، گفت: سال گذشته با اقدامات بهزیستی، برای ۱۷۱ نفر از معتادان بهبودیافته شغل ایجاد شد.

رحیمی با اعلان اینکه برای اشتغال این افراد سال گذشته تسهیلاتی به مبلغ ۲ میلیارد و ۱۰۸ میلیون تومان پرداخت شده، افزود: این تسهیلات بسته به شغل آنها حدود ۱۰۰، ۱۵۰ و یا ۲۰۰ میلیون تومان بوده که با سود ۴ و ۷ درصد و بازپرداخت ۷ ساله اعطا شده است.  

وی با اظهار اینکه از این تعداد، دو نفر کارفرما و مابقی خود اشتغال شده اند، گفت: شغل‌های ایجاد شده شامل تعویض روغن، آهنگری، گچکاری، زرشک پاک کنی، تراشکاری، فلزکاری، عطاری، کالای بهداشتی ساختمان، میوه فروشی، خواربار فروشی، کشاورزی و دامداری است.  

دیگر خبرها

  • رشد اقتصادی شهرها در گرو پتانسیل کارآفرینی
  • یک درصد مالیات بر ارزش افزوده به شهرداری‌ها اختصاص یافت
  • رکود طرح‌های زیرساختی‌های خراسان شمالی در چهار سال گذشته
  • لزوم ایجاد بسترهای مناسب برای کسب درآمد پایدار در کردستان
  • تناسب جمعیت روستایی و شهری خراسان شمالی حفظ شود
  • مجلس شورای اسلامی، قانون مدیریت یکپارچه شهر را عملیاتی کند
  • ۹۶ درصد اشتغال تعهد شده در سال ۱۴۰۲ ایجاد شده است
  • اشتغال پایدار از عوامل نگه‌داشت جمعیت است
  • مجلس شورای اسلامی، قانون مدیریت یکپارچه شهری را عملیاتی کند
  • اشتغال ۱۷۱ نفربهبودیافته زیرپوشش بهزیستی در خراسان جنوبی