Web Analytics Made Easy - Statcounter

کاظمی جزییات فعالیت های پایگاه های تابستانی و هدایت تحصیلی دانش آموزان را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری شبستان، «علیرضا کاظمی» امروز(دوشنبه نهم تیرماه) در نشست خبری با اشاره به فعالیت های پرورشی و فرهنگی در ایام کرونا گفت:آموزش و پرورش این تهدید را به فرصت تبدیل کرد و جایگاه خود را در در عرصه جدید پیدا کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ورود آموزش و پرورش به فضای مجازی خوب بود اما نیاز به برنامه ریزی دقیقتری دارد.

 

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش گفت:  برای اوقات فراغت  پایگاه های اوقات فراغت در فضای مجازی در نظر گرفته شده است که زمان آن  ۳۰ دقیقه در هفته سه روز  است.

 

همچنین حضوری نیز در هفته سه روز با شش ساعت زمان برگزار می شود  فعالیت های فوق برنامه  در دارالقرآن ها، کانون های فرهنگی و تربیتی، اردوگاه های دانش آموزی، پژوهشسراهای دانش آموزی ، مدارس های خاص،  مکان های ورزشی  و کانون های دانش آموزی برگزار می شود.

 

وی با بیان اینکه ثبت نام در پایگاه های تابستانی از ۱۵ تیرماه آغاز می شود گفت: این فعالیت ها به دلیل بازگشایی زود هنگام  مدارس تا 30 مرداد ماه 1399 تمام می شود.

 

کاظمی با اشاره به تدوین چهاراستراتژیک معاونت  گفت: در مرحله نخست آگاهی بخشی به دانش آموزان و کمک به کنترل شیوع ویروس کرونا بود که  ۲۰۰ اقدام کوچک و بزرگ انجام شد. بسیج دانش آموزی، اتحادیه دانش آموزی و تشکل ها و دارالقران سه میلیون ماسک تولید کرده اند.

 

وی بیان کرد: بیش از ۳ هزار همیار سلامت در سازمان بسیج دانش آموزان، اتحادیه و تشکل ها وجود داشت  که نقش های مختلف اجتماعی را پذیرا شدند و به ضدعفونی کردن مدارس و اجتماع پرداختند.

 

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش گفت: اقدامات آگاه سازی هم انجام دادیم که ۵۰۰ محتوا تهیه و تولید شد و  در شبکه شاد بارگذاری شده است.

 

 

کاظمی گفت: در زمینه افزایش تاب آوری، کنترل استرس و اضطراب مشاوران وزارت آموزش و پرورش خیلی خوب عمل کردند. صدای مشاور در ۷۵۰ مرکز مشاوره فعال شد. شماره ها رو از طریق شبکه های اجتماعی به دانش اموزان ارایه  کردیم که 65 هزار نفر تماس و مراجعه حضوری داشته اند.

 

وی یاد آور شد:پروتکل های مخصوص روانی و اجتماعی را دوستان ما تهیه کردند و در اختیار مشاور و مدیران مدارس قرار گرفت.

 

کاظمی با اشاره به ایجاد فضای معنویی در میان دانش آموزان گفت: آنچه که می توانست به مدیریت بحران کمک کند برگزاری برنامه های معنوی بوده است.  با کمک اداره کل قرآن، عترت و نماز دعا و سوره های دفع بالا میان دانش آموزان توزیع شد و  پویش هایی همانند هر خانه یک مسجد، حفظ جز ۳۰ قرآن، ختم قرآن دانش آموزی و غیره نیز اجرا شد.

 

وی ادامه داد:استراتژی چهارم فعالیت ها فرهنگی، پرورشی و قرآنی بود که در دوقالب متمرکز همانند مسابقه «نصر» بود و همچنین به صورت نیمه متمرکز در استان ها برگزار شد و  مسابقات کتابخوانی و رایانه ای نیز داشتیم. همچنین برنامه هایی با تلویزیون و رادیو نیز به صورت مشارکتی داشته ایم. اتحادیه انجمن های اسلامی برنامه هایی را در فضای مجازی با نام کرونا مثبت برگزار کردند.

 

به گفته معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش قرار گاه مجازی قرآن، عترت و نماز راه اندازی شده است و  کانون های مجازی ما نیز شکل گرفته است. کار مهم دیگری که غیرقابل تصور بود همدلی مومنانه اعضای تشکل ها و اتحادیه های دانش آموزان بوده است.

 

وی درباره اوقات فراغت تابستانی گفت: فعالیت های آموزش و پرورش در هیچ زمینه ای تعطیل نشده است و ظرفیت های بیشتری به فضای فرهنگی و پرورشی اضافه شده است.اصل در بستر فضای مجازی شکل می گیرد. شعار ما این است هر دانش آموز یک مهارت داشته باشد و در بستر مرکز شاد باشد. در مناطق سفید و زرد با توجه به رعایت پروتکل بهداشتی و دستورالعمل ستاد کرونا می تواند حضوری برگزار شود. مهمترین وجه تمایز ما با سال گذشته استفاده از فضای مجازی بوده است.تعداد 30 هزار پایگاه فعال خواهیم داشت. سال گذشته ۳ میلیون شرکت کردند پیش بینی ما این است این ظرفیت را افزایش دهیم.

 

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش گفت:محور برنامه ها مهارت آموزی است.فعالیت های تابستانی و توسعه مهارت را در بخش فضای مجازی و کاظمی گفت: صدا و سیما دنبال می کنیم.مهارت ارتباطی، اقتصادی، اجتماعی ورزشی فرهنگی هنری به دانش آموزان ارایه می شود که ذیل آن ۱۰۰ برنامه تدوین شده است.

وی بیان کرد: به دنبال این هستیم تا  ۱۱۰ هزار خبرنگار حرفه ای در قالب مهارت ارتباطی با استفاده از ظرفیت خبرگزاری پانا تربیت کنیم. در مناطقی که دسترسی به فضای مجازی  ندارند یک فضای بازی برای اجرای برنامه ها گذاشته ایم که با استفاده از ظرفیت بومی همانند دامداری و کشاورزی دانش آموزان پرورش دام و طیور و گیاه را فراگیرند.

 

هدایت تحصیلی دانش آموزان

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش در بخش دیگری از سخنان خود به هدایت تحصیلی اشاره کرد و گفت: هدایت تحصیلی یک برنامه مهم و سرنوشت ساز برای جامعه است. مسیر تحصیلی و شغلی را رقم می زند. آموزش و پرورش روی این موضوع تمرکز کرده است. با طراحی هایی که انجام شده امروز دانش آموزان و خانواده ها با آگاهی نسبی رو به رو هستند. هدایت تحصیلی با تمام تلاش هایی که شده است چالش هایی دارد.

وی افزود: سه مولفه بررسی داریم که می توان به نمون برگ های مشاوره ای اشاره کرد. این فرم به دانش آموز داده می شود و بیشتر جنبه توصیه ای دارد. انتخاب رشته تابع دو متغیر دیگر  همانند  میزان ظرفیتی که آموزش و پرورش برای انتخاب رشته دانش آموز دارد و عملکرد دانش آموز که این متغیر ها اجباری است.

 

کاظمی گفت:از ۲۷ آذر ۱۳۹۸ فرایند هدایت تحصیلی آغاز شد که آزمون توانایی و رغبت بود که ۳۰ امتیاز داشت. در قالب فضای مجازی و حضوری فرآیند برگزار شد که ۹۹۰ هزار دانش آموز شرکت کردند و حدود ۱۰ هزار دانش آموز به دلیل عدم دسترسی به آزمون انلاین نتوانستند شرکت کنند. نتایج امتحانات امروز در حال ثبت است و امیدورایم در نیمه ماه تمام شود. امسال نمون برگ های تحصیلی به صورت مجازی و حضوری به مدیر مدرسه مبدا و مقصد می رسد.

 

وی یاد آور شد: حد نصاب رشته علوم و معارف تغییر کرده است و کف آن ۱۴ انتخاب شده است تا بتواند در اولویت بندی شاخه ها قرار گیرد. یکی از مشکلات ما کمبود ظرفیت است در حوزه هنرستان فنی متقاضی زیاد است  که  مشمول ظرفیت الف و ب شده  است. در اولین فرصت زمانی پر می شود. باید توسعه وتجهیز هنرستان ها و برون سپاری داشته باشیم.

 

 

 

 

 

پایان پیام/260

منبع: شبستان

کلیدواژه: هدایت تحصیلی غنی سازی اوقات فراغت اوقات فراغت معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش هدایت تحصیلی دانش آموزان فضای مجازی دانش آموزی برنامه ها دانش آموز فعالیت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۵۸۵۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی ۵۲ میلیارد اعتبار در حوزه عمرانی آموزش و پرورش رزن

ایسنا/همدان فرماندار رزن از پیش بینی ۵۲ میلیارد تومان اعتبار برای حوزه عمرانی آموزش و پرورش این شهرستان در سال جاری خبر داد.

علی اصغر غفاری آثار پنجشنبه ۶ اردیبهشت ماه در شورای آموزش و پرورش این شهرستان، اظهار کرد:برای حوزه آموزش و پروش شهرستان رزن اعتباری افزون بر ۵۲ میلیارد تومان در حوزه عمرانی پیش بینی شده که این میزان اعتبار برای ساخت مدارس فاطمیه رزن و  مدرسه روستای ملابداغ و سایر پروژه‌های حوزه آموزش و پرورش هزینه خواهد شد و باید در این رابطه نوسازی مدارس پیگیری تخصیص اعتبارات پیش بینی شده  برای تکمیل این پروژه ها را داشته باشد.

وی در ادامه افزود: در شهرستان رزن  از رشته های مختلف تحصیلی تعداد ۱۰۴۱ نفر  در آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ شرکت کرده‌اند که در این رابطه ۱۴۰ نفر عوامل اجرایی فرایند برگزاری آزمون سراسری شهرستان را بر عهده دارند.

غفاری آثار با اشاره به در پیش رو بودن هفته تجلیل از مقام شامخ معلم گفت: با توجه به عملکرد بسیار خوب معلمان  در حوزه تعلیم و تربیت شهرستان، حتما مسئولین همکاری لازم را با آموزش و پرورش برای هرچه بهتر برگزار شدن هفته تجلیل از مقام شامخ معلم داشته باشند.

وی  در ادامه خواستار نگاه ویژه آموزش و پرورش نسبت به حرفه و  مهارت آموزی دانش آموزان شد و تصریح کرد: بازدید دانش آموزان رزنی از واحدهای موجود شهرک صنعتی رزن از نقش موثری در آشنایی  آنان با حرفه های مختلف و هدایت آنان به سمت مهارت و حرفه آموزی برخوردار خواهد بود.

وی  همچنین با تاکید بر ارتقاء سواد رسانه‌ای دانش آموزان توسط آموزش و پرورش گفت: آموزش سواد رسانه‌ای توسط آموزش و پرورش به دانش آموزان تاثیر بسزایی در آشنایی این قشر مهم جامعه با واقعیت های فضای مجازی و استفاده صحیح آنان از این فضا دارد.

امام جمعه رزن هم در این جلسه با بیان اینکه آموزش و پرورش جزو ارکان اصلی هر جامعه است که بقاء، دوام و پیشرفت آن به کیفیت تعلیم و تربیت بستگی دارد، اظهار کرد: یکی از دستاوردهای انقلاب و حاصل خون شهدا، تحول عظیم در نظام آموزشی و دستگاه تعلیم و تربیت بود که باید با توجه به آموزه‌های دینی، معنوی و تربیتی، این مهم حفظ شود.

حجت الاسلام والمسلمین علی اکبر منصوری افزود: تربیت نسل آینده انقلاب و سکان‌داران نظام اسلامی توسط جامعه فرهیخته فرهنگیان در آموزش و پرورش رقم می‌خورد و در همین رابطه مدارس، اساس و پایه تزکیه و تعلیم هستند.

رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان رزن هم از برگزاری امتحان نهایی برای سه پایه متوسطه نظری با ۱۲۰۰ نفر  دانش آموز خبر داد و گفت: برای برگزاری هر چه بهتر آزمون نهایی نیازمند حمایت بیشتر مسئولین هستیم.

پرویز علی بنده لو افزود: با تلاش های دانش آموزان و همت فرهنگیان شهرستان رزن، این شهرستان از بین  ۷۲۸ منطقه و شهرستان در کشور رتبه  ۲۶ کشور و اول استانی در قبولی امتحانات نهایی و میانگین نمرات را در سال گذشته کسب کرده است.

وی خاطرنشان‌کرد: در هفته معلم، مسئولین در مدارس حاضر شده و از زحمات معلمان عزیز تجلیل خواهند کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آمادگی مجموعه مدارس صدرا در اجرای کامل سند تحول آموزش و پرورش
  • پیش بینی ۵۲ میلیارد اعتبار در حوزه عمرانی آموزش و پرورش رزن
  • طرح مراقبت‌های روانی اجتماعی دانش‌آموزان در سمنان اجرا شد
  • تاکید بر برنامه ریزی مدون در حوزه های فرهنگی و اعتقادی دانش آموزان فیروزکوه
  • نخستین کارسوق سواد رسانه‌ای ویژه دانش آموزان درآمل برگزار شد
  • از متن تا حاشیه تغییر کتب درسی
  • برگزاری نخستین کارسوق سواد رسانه‌ای ویژه دانش آموزی درآمل
  • 44 هزار دانش آموز کردستانی سفیر سلامت
  • فراهم شدن امکان تغییر رشته تحصیلی دانش آموزان
  • معرفی آثار برتر جشنواره تئاتر و سرود دانش آموزان فیروزه