Web Analytics Made Easy - Statcounter

سازمان هواشناسی نسبت به وقوع رگبار باران،وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک هشدار داد.

به گزارش ایسنا، سازمان هواشناسی با صدور هشدار زردرنگی آورده است: رشد ابرهای همرفتی از بعدازظهر امروز (۹ تیرماه) موجب وقوع رگبار و رعد و برق طی روز جاری در شرق مازندران، گلستان، ارتفاعات سمنان، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و ارتفاعات در جنوب سیستان و بلوچستان و فردا (۱۰ تیرماه) در استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، ارتفاعات سمنان، مازندران، نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان و شرق هرمزگان می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این وضعیت جوی چهارشنبه ( ۱۱ تیرماه) برای استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، ارتفاعات استان‌های زنجان، قزوین، البرز، مازندران، نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان و پنجشنبه (۱۲ تیرماه) برای ارتفاعات گیلان، مازندران، آذربایجان شرقی، زنجان، قزوین، البرز، تهران، سمنان، جنوب سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان پیش‌بینی می‌شود و بالا آمدن ناگهانی سطح آب مسیل‌ها و رودخانه‌ها و برخورد صاعقه را در پی دارد بنابراین سازمان هواشناسی نسبت به اجتناب از تردد و توقف در کنار رودخانه‌ها و مسیل‌ها و احتیاط در صعود به ارتفاعات توصیه می‌کند.

در ادامه این هشدار به وزش باد شدید از بعداز ظهر امروز (۹ تیرماه) اشاره شده و آمده است: این شرایط جوی موجب خیزش موقت گرد و خاک به‌ویژه در ساعات بعدازظهر امروز در جنوب سمنان، شمال اصفهان، خراسان رضوی، کرمان، یزد و خراسان جنوبی، فردا (۱۰ تیرماه) در جنوب سمنان، شمال اصفهان و خراسان رضوی، چهارشنبه (۱۱ تیرماه) در استان‌های خراسان جنوبی، خراسان رضوی، خراسان شمالی، سمنان و نیمه شمالی اصفهان و پنج شنبه (۱۲ تیرماه) در استان‌های سمنان، خراسان رضوی، سمنان، شمال اصفهان و یزد می‌شود.

در پی حاکمیت این شرایط جوی احتمال آسیب رسیدن به به سازه‌های موقت و گلخانه‌ها، سقوط تابلوهای تبلیغاتی و اشیای سبک و شکستن سرشاخه درختان و کاهش دید افقی و کیفیت هوا وجود دارد بنابراین نسبت به محکم کردن سازه‌های موقت، تابلوهای تبلیغاتی و پوشش گلخانه‌ها و اتخاذ سایر اقدامات پیشگیرانه توصیه می‌شود.

بر اساس پیش‌بینی سازمان هواشناسی حاکمیت بادهای ۱۲۰ روزه موجب خیزش گرد و خاک در پنج شنبه شب (۱۲ تیرماه) در استان‌های خراسان جنوبی و شمال سیستان و بلوچستان می‌شود و کاهش دید و کیفیت هوا دور از انتظار نیست بنابراین سازمان هواشناسی نسبت به احتیاط در تردد جاده ای و پرهیز از حضور غیرضروری در فضای باز توصیه می‌کند. این شرایط جوی جمعه (۱۳ تیرماه) پایان می‌یابد.

سازمان هواشناسی در هشدار زرد رنگ دیگری آورده است: متلاطم شدن دریا و افزایش ارتفاع موج بین یک تا دو متر فردا (۱۰ تیرماه) برای دریای عمان، چهارشنبه (۱۱ تیرماه) برای تنگه هرمز و دریای عمان و پنجشنبه (۱۲ تیرماه) برای تنگه هرمز و نواحی غربی دریای عمان پیش‌بینی می‌شود. در این شرایط جوی احتمال پاره شدن تورهای صیادی و آسیب دیدن شناورهای کوچک وجود دارد بنابراین سازمان هواشناسی نسبت به محدودیت در تردد با شناورهای سبک و اتخاذ تمهیدات لازم توسط کلیه فعالان دریایی توصیه می‌کند.

به گزارش ایسنا، زمانی که سازمان هواشناسی هشدار زرد رنگ صادر می‌کند به معنای این است که پدیده‌ای جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی را ایجاد کند. این هشدار برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی داشته باشند که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد. از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می‌گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی را بیندیشند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: پرونده اکبر طبری دهه کرامت زینب سلیمانی حمله شیمیایی به سردشت هشدار هواشناسی تداوم رگبار وزش باد پرونده اکبر طبری دهه کرامت زینب سلیمانی حمله شیمیایی به سردشت سازمان هواشناسی نسبت سیستان و بلوچستان آذربایجان شرقی شرایط جوی خراسان رضوی ۱۲ تیرماه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۵۸۷۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هواشناسی ایران / هشدار زرد در پی فعالیت سامانه بارشی در کشور

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، رگبار باران، رعدوبرق، وزش باد نسبتاً شدید، گردوخاک و احتمال تگرگ در نقاط مستعد از جمله مخاطرات همراه این سامانه بارشی خواهد بود.

بیشتر بخوانید: هواشناسی ایران / سامانه بارشی دوشنبه وارد ایران می‌شود

این سامانه در روز یکشنبه استان‌های ایلام، لرستان، همدان، جنوب مرکزی و نوار غربی استان‌های آذربایجان غربی و کردستان، روز دوشنبه استان‌های همدان، مرکزی، قزوین، البرز، مازندران، تهران، قم، نیمه غربی اصفهان، خوزستان، چهارمحال‌وبختیاری، نیمه شمالی فارس، شمال بوشهر و روز سه‌شنبه استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، کردستان، کرمانشاه، ایلام، نیمه غربی فارس، قزوین، چهارمحال‌وبختیاری، همدان، مرکزی، البرز، تهران، ارتفاعات سمنان، گیلان، مازندران، گلستان، نیمه غربی اصفهان، خراسان شمالی، خراسان رضوی و شمال خراسان جنوبی را در بر می گیرد.

برپایه این گزارش، سامانه مذکور همچنین روز چهارشنبه استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، کردستان، گیلان، مازندران، گلستان، دامنه و ارتفاعات استان‌های قزوین، البرز، تهران، سمنان، خراسان شمالی، خراسان رضوی، شمال خراسان جنوبی، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال‌وبختیاری، نیمه غربی فارس و شمال کرمان، روز پنجشنبه استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، زنجان، اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، سمنان، خراسان شمالی، خراسان رضوی، نیمه شمالی خراسان جنوبی، دامنه و ارتفاعات استان‌های تهران و البرز و روز جمعه استان‌های اردبیل، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، خراسان رضوی، دامنه و ارتفاعات استان‌های خراسان شمالی، مازندران، تهران و البرز را در برخواهد گرفت.

بنا بر اعلام سازمان هواشناسی، این سامانه احتمال آب‌گرفتگی معابر، احتمال جاری‌شدن روان آب، احتمال تگرگ، وزش باد نسبتاً شدید، لغزندگی و کاهش دید به‌ویژه در جاده‌های کوهستانی و گردنه‌ها، احتمال خسارت به سازه‌های موقت و احتمال خسارت به نهال، درختان آسیب‌پذیر و محصولات باغی و زراعی را در پی دارد.

در نتیجه به احتیاط در سفرهای بین‌شهری، عدم اتراق در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در فعالیت‌های کوهنوردی، خودداری از چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها و اتخاذ تمهیدات لازم جهت جلوگیری از خسارت به بخش کشاورزی توصیه می‌شود.

کد خبر: 1229519 برچسب‌ها هواشناسی

دیگر خبرها

  • هشدار هواشناسی:  امروز جاده چالوس خطرناک است
  • هشدار هواشناسی به کشاورزان ۲۵ استان
  • هشدار هواشناسی به کشاورزان ۲۵ استان/ امروز جاده چالوس خطرناک است
  • نواحی غربی کشور ۱۷ اردیبهشت ماه بارانی می‌شود/صدور هشدار هواشناسی سطح زرد در کشور 
  • هشدار زرد هواشناسی در پی فعالیت سامانه بارشی در کشور
  • هواشناسی ایران / هشدار زرد در پی فعالیت سامانه بارشی در کشور
  • هشدار سیل و طوفان و تگرگ به ۱۸ استان | تهران در خطر بارش‌های سیل‌آسا
  • هشدار هواشناسی برای ۱۸ استان/ تشدید بارش و احتمال وقوع سیلاب
  • هشدار مهم هواشناسی به تهرانی‌ها
  • هشدار هواشناسی برای وزش باد شدید و احتمال رگبار و رعدوبرق در تهران