Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، سانا مارین، نخست‌وزیر فنلاند پس از آن خود را گرفتار در رسوایی یک رسانه اجتماعی یافت که یکی از کاربران توییتر یک ادعای جعلی را از قول وی مطرح کرد.

این کاربر با نام "لین پیس" نوشت که در پی انتشار کتاب جان بولتون، مشاور امنیت ملی سابق آمریکا و مطرح شدن این ادعا که ترامپ فنلاند را هنوز بخشی از روسیه می‌داند، (که از ۱۹۱۷ دیگر این گونه نیست) نخست‌وزیر فنلاند به شوخی گفته که آمریکا تحت نفوذ و تاثیر روسیه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس همان توییتی که اکنون بی‌اعتبار شده است، نخست‌وزیر فنلاند گفته بود: اگر بخواهیم منصف باشیم، چنین مساله‌ای برای آمریکا هم صدق می‌کند.

این توئیت ۱۳۰ هزار بار مورد پسند واقع شد و بیش از ۳۶ هزار بار هم به اشتراک گذاشته شده است.

در سده دوازدهم، فنلاندی‌ها برای حفظ خود در مقابل دشمنانشان، به‌ویژه روس‌ها، از سوئد کمک خواستند و بدین گونه فنلاند به تصرف سوئد درآمد. فنلاند در طی جنگ‌های پی‌ در پی میان روسیه و سوئد صدمات سختی دید. سوئد در سال ۱۸۰۹ فنلاند را به الکساندر یکم (روسیه) تسلیم کرد. با روی کار آمدن مجلس بلشویک‌ها در روسیه در ۱۹۱۷، همان مجلس، استقلال فنلاند را اعلام کرد. در ۱۹۲۰ اتحاد جماهیر سوسیالیستی شوروی نیز استقلال فنلاند را به رسمیت شناخت.

یکی از مسئولان در سفارت فنلاند در واشنگتن دی.سی این توئیت را رد کرد و آن را نادرست خواند و باعث ناراحتی کاربران توئیتر شد که ترامپ را "فنلاندی" خوانده بودند. وی همچنین گفت، نخست‌وزیر فنلاند هرگز درباره موارد مربوط به کتاب منتشر شده از سوی بولتون اظهارنظر نکرده است.

جان بولتون که از ۲۰۱۸ تا ۲۰۱۹ سمت مشاور امنیت ملی آمریکا را در دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهوری این کشور برعهده داشت، پس از کناره‌گیری کتابی درباره مدت زمان فعالیتش در دولت واشنگتن نوشت که سر و صدای زیادی به پا کرده است. کاخ سفید در تلاشی ناموفق سعی کرد تا جلوی انتشار این کتاب را بگیرد.

311311

کد خبر 1404713

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: جان بولتون فنلاند نخست وزیر فنلاند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۵۸۸۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ریابکوف: هدف بلینکن تضعیف روابط روسیه و چین است

معاون وزیر امور خارجه روسیه با اشاره به اینکه واشنگتن می‌خواهد با سفر بلینکن به چین «ارتباط مسکو و پکن» را تضعیف کند، گفت: محرومیت شهروندان روس از پروازهای ترکیه به مقصد کشورهای منطقه آمریکای لاتین با اعمال فشار آمریکا مربوط است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «تاس»، سرگئی ریابکوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه معتقد است که سفر کنونی آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا به چین به منظور ایجاد بی ثباتی در روابط روسیه و چین است، هرچند مقامات پکن چنین گامی را برنخواهند داشت.

ریابکوف امروز در مصاحبه با تاس گفت: واشنگتن به دنبال راه‌هایی برای تضعیف موثرتر و قدرتمندتر پیوند بین روسیه و چین است.   تقویت این روابط باعث خشم و نگرانی سیاستمداران و مقامات ارشد دولت جو بایدن شده است.

این دیپلمات با اشاره به اینکه سیاستمداران آمریکایی از هر اقدامی، از جمله  باج خواهی و ارعاب، که برای طرف روسی نیز بسیار آشکار است، ابایی ندارند، افزود: البته مقامات پکن به خوبی از استراتژی دنبال شده توسط واشنگتن آگاه هستند و برای حفظ روابط خود با روسیه آمادگی دارند تا پاسخ تندی به درخواست‌های آمریکا در این خصوص بدهد. 

ریابکوف یادآور شد: ما خودمان نیز تسلیم چنین فشاری نمی شویم. با اطمینان به حرکت خود به سمت دستیابی به اهداف عملیات ویژه نظامی ادامه می‌دهیم و شاخص‌های اقتصادی روسیه نیز گویای شکست این تلاش‌هاست.

دیدار بلینکن از چین از 24 تا 26 آوریل انجام می‌شود.  او امروز پنجشنبه وارد شانگهای شد و قرار است در دیدار با وانگ ایی، وزیر امور خارجه چین، موضوع اعمال تحریم‌ها در صورت ادامه توسعه روابط با مسکو را مطرح کند.

سفر وزیر خارجه آمریکا به چین در بحبوحه اختلافات عمیقسفر لاوروف به پکن برای مذاکره با وزیر خارجه چین

محرومیت روس‌‌ها از پروازهای ترکیه به مکزیک به دلیل فشار آمریکاست

سرگئی ریابکوف همچنین در پاسخ به سوال دیگری، تاکید کرد که شرکت هواپیمایی ترکیش ایرلاینز به دلیل اعمال فشارهای آمریکا، شهروندان روس را از پروازهای خود به مقصد مکزیک حذف کرده است.

معاون وزیر خارجه روسیه افزود: واضح است مکزیک تحت فشاری قرار دارد که از سوی واشنگتن بر مقامات این کشور وارد می شود. مشکل اجازه نداشتن شهروندان روس برای استفاده از پروازهای شرکت هواپیمایی ترکیه نه تنها در مکزیک، بلکه در سایر کشورهای آمریکای لاتین نیز صدق می‌کند.

به گفته او، دستگاه دیپلماسی روسیه مصمم است تا با صراحت و اطمینان وضعیت فعلی که مغایر با حق مسلم آزادی افراد برای جایجایی است را روشن کرده و مشکلات پیش آمده را برطرف کند و کشورها باید بر اساس منافع خود در این مسائل تصمیم گیری کنند. 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کرملین: روسیه و چین فشارهای غرب را تحمل می‌کنند
  • اوکراین| کی‌یف به صلاح خود از موشک‌های دوربرد استفاده می‌کند
  • نتیجه حمایت آمریکا از تروریست‌ها، عملیات آنان در ایران و روسیه است
  • درخواست بلینکن از رئیس جمهور چین درباره ایران
  • پکن: ایالات متحده مانع توسعه چین می‌شود
  • وانگ یی: آمریکا به سیاست غلط بر حذر داشتن چین ادامه می‌دهد
  • هشدار چین به آمریکا: بین تقابل و همکاری یکی را انتخاب کنید
  • ریابکوف: هدف بلینکن تضعیف روابط روسیه و چین است
  • (ویدیو) استقبال سرد چینی‌ها از بلینکن
  • استقبال سرد چینی‌ها از بلینکن