Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- مدیرکل «دفتر محیط زیست و سلامت غذا» وزارت جهاد کشاورزی از حدمجاز آرسنیک در برنج، میزان کادمیوم در گندم و تجدیدنظر در استاندارد الک گندم خبر داد. تاریخ انتشار: 14:42 - 09 تير 1399 - کد خبر: ۶۳۳۲۲۰

خبرگزاری میزان ـ بر اساس اعلام پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی، علیرضا رفیعی پور اظهار کرد: در راستای تأکید معاون اول رییس جمهور در خصوص احصاء و اعلام مشکلات استاندارد‌های ملی، جلسه مشترک بررسی مشکلات استاندارد‌های ملی در حوزه وزارت جهادکشاورزی، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سازمان ملی استاندارد با حضور رئیس سازمان ملی استاندارد، رئیس سازمان دامپزشکی، رئیس سازمان غذا و دارو برگزار و اختلاف نظر‌های دستگاهی در حوزه مسئولیت این سه ارگان مطرح شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در این جلسه تجدیدنظر استاندارد حد مجاز مایکوتوکسین‌ها در خوراک انسان و دام مجدد مطرح شد و در نهایت با توجه به اینکه کمیته ملی این استاندارد پیش از این برگزار شده و توافقات لازم صورت گرفته بود، مورد توافق جمع قرار گرفت.

رفیعی پور ادامه داد: در زمینه بیشینه رواداری آرسنیک در برنج مورد اشاره در استاندارد ملی شماره ۱۲۹۶۸ مقرر شد حد مجاز آرسنیک در برنج ۱۵۰ ppb در نظر گرفته شده و آرسنیک معدنی به دلیل عدم وجود تجهیزات آزمون فعلاً در استاندارد لحاظ نشود.

مدیرکل مدیرکل «دفتر محیط زیست و سلامت غذا» وزارت جهاد کشاورزی یادآور شد: در خصوص میزان کادمیوم در گندم هم توافقات لازم در خصوص تغییر عدد ۳۰ ppb به ۶۰ ppb حاصل شد.

وی خاطرنشان کرد: در این جلسه، تجدیدنظر استاندارد الک گندم نیز مورد بحث قرار گرفت و در نهایت با نظر وزارت جهاد کشاورزی موافقت و اندازه الک گندم برای گندم معمولی ۲۰ در ۱.۷ میلی متر و برای گندم دوروم ۲۰ در ۱.۹ میلی متر در نظر گرفته شد.

بیشتر بخوانید: خرید تضمینی گندم به ۳ میلیون و ۸۰۰ هزار تن رسید

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: محصولات کشاورزی اخبار اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی آرسنیک در برنج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۵۹۰۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت گل محمدی از باغات سیستان وبلوچستان

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی سیستان وبلوچستان گفت: با هدف تغییر الگوی کشت و با توجه به ارزش اقتصادی بالا و نیاز آبی کم گل محمدی و سازگاری با اقلیم منطقه، توسعه باغات گل محمدی در دستور کار سازمان جهاد کشاورزی استان قرار گرفته و با استقبال کشاورزان سطح زیر کشت این محصول امسال نسبت به سال گذشته با رشد ۲۵ هکتاری به ۱۴۰ هکتار رسید.

سعید نارویی افزود: پیش‌بینی شده است امسال ۳۰۰ تن گل محمدی از سطح باغات سیستان و بلوچستان برداشت شود.
مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: ۱۲ کارگاه نیمه صنعتی و سنتی گلابگیری و اسانس گیری در استان فعال است که همه ساله بخش قابل توجهی از نیاز منطقه را تامین می‌کند.
وی افزود: شهرستان‌های شمال سیستان و بلوچستان، میرجاوه، زاهدان و خاش گل محمدی کشت شده و تولیدات آن پس از فرآوری در منطقه بصورت گلاب وگل خشک شده به بازار عرضه می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • انتقال گندم از مراکز روباز به مراکز استاندارد در خوزستان
  • صدور حکم انتصاب رئیس سازمان جهاد کشاورزی کرمان
  • تخریب ساخت و ساز غیر مجاز در اراضی کشاورزی بویراحمد
  • از تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی کشاورزی تا توزیع کالای اساسی طرح تنظیم بازار در فارس
  • برداشت محصول از مزرعه طــرح مــقـایـســه گندم در هندیجان
  • واردات ۲۰ تن گوشت گرم گوسفندی به استان یزد
  • صادرات سیب زمینی مشمول عوارض ۶۰ درصدی شد
  • برداشت گل محمدی از باغات سیستان وبلوچستان
  • خرید تضمینی دانه‌های روغنی به بیش از ۶۰ هزارتن رسید
  • پیش‌بینی برداشت ۳۰ هزار تن گندم مازاد از مزارع آبدانان