Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@07:43:08 GMT

بخشی از کمبود انبارهای امدادی رفع می‌شود

تاریخ انتشار: ۹ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۴۵۹۱۲۷

بخشی از کمبود انبارهای امدادی رفع می‌شود

مهدی ولی‌پور روز دوشنبه در نشست با پرسنل حوزه‌ لجستیک و آمادگی سازمان امداد و نجات با تبریک دهه‌ کرامت افزود: حوزه‌ لجستیک و آمادگی برای پاسخ‌گویی موثر در بحران‌ها مهم و حائز اهمیت است. اگر ما بهترین‌ نیروها را دراختیار داشته باشیم، اما پشتیبانی ‌ما مناسب نباشد، عملیات موفقی نخواهیم داشت. لجستیک از اهمیت بالایی برخوردار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: بر اساس بررسی وضع موجود در ستاد و استان‌ها گزارشی را آماده کردیم که در آن بر شارژ انبارها تاکید شده است. 
رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر توضیح داد: اعتبار مشخصی برای شارژ انبارها اختصاص داده شده و به‌ زودی بخشی از کمبود انبارها برطرف می‌شود. میزانی از اعتبار اختصاص داده‌شده به شارژ انبارها و میزانی دیگر در تجهیز ناوگان امدادی هزینه می‌شود. در گزارش دیگری هم به مشکلات منابع انسانی و دیگرکمبودهای حوزه‌ی لجستیک می‌پردازیم.

ولی‌پور گفت: باید روی تمرکززدایی در سازمان کار کنیم و بایدخودروها و تجهیزاتی که لازم نیست را به استان‌ها بفرستیم.کمیته‌ای باعنوان «تحقیق و توسعه» در سازمان تشکیل می‌شود تا مواردی مثل بازنگری در دستورالعمل‌ها را دنبال کند. باید روش‌های سنتی را با فناوری‌ها و روش‌های نوین هم‌سان کنیم. 
وی گفت: در توزیع اقلام و تجهیزات باید تناسب بهتری برقرار شود. امکانات بر اساس حادثه‌خیزی منطقه و نحوه‌ نگهداری توزیع شود. همچنین ضروری است که مبنای استانداردسازی کالاهای امدادی معین شود.
ارائه خدمات امداد و نجات، اسکان و تغذیه اضطراری در زمان وقوع حوادث و سوانح، ارائه آموزش های امداد و کمک های اولیه به اقشار مختلف جامعه، برنامه ریزی و اقدام در جهت آمادگی مقابله با حوادث و سوانح، ارسال محموله های کمک های بشردوستانه به کشورهای آسیب دیده و متاثر از حوادث طبیعی، غیرطبیعی و اعزام عوامل امدادی در داخل و خارج از کشور از جمله وظایف این سازمان راهبردی وابسته به جمعیت هلال احمر است.

سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با بیش از ۳۰ سال تجربه در زمینه آمادگی و پاسخگویی سوانح در داخل و خارج از کشور به عنوان یکی از بخش های اصلی جمعیت هلال احمر وظیفه دارد با امکانات گسترده عملیاتی، پشتیبانی، مخابراتی، امداد هوایی، جاده ای، دریایی، کوهستان و شهری، عملیات امداد و نجات را در فصول مختلف سال و برای خدمات رسانی به آسیب دیدگان و متاثرین از انواع حوادث و سوانح احتمالی در سراسر کشور اجرا کند.

برچسب‌ها سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر سازمان امداد و نجات هلال‌ احمر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر سازمان امداد و نجات هلال احمر سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر سازمان امداد و نجات هلال احمر سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۵۹۱۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استان درگیر سیل و آبگرفتگی

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، بابک محمودی، رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور اعلام کرد: از تاریخ ۱۲ تا ۱۸ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ حدود ۲۳ استان آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، البرز، اصفهان، ایلام، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، خراسان شمالی، خوزستان، سمنان، فارس، کردستان، کرمان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد لرستان، مرکزی، هرمزگان، همدان و یزد تحت تأثیر این سامانه بارشی قرار گرفتند.

محمودی با اشاره به ۱۵۶ مورد عملیات امداد و نجات نیروهای جمعیت هلال احمر اضافه کرد: در این مدت به ۸ هزار و ۱۴۱ نفر متأثر از سیل امدادرسانی شده است، ۲۳۴ نفر را به مناطق امن انتقال، و از ۲۴۰ واحد مسکونی تخلیه آب صورت گرفت، ۲۱۶ نفر اسکان اضطراری داده شدند، ۴ هزار و ۸۰۴ قوطی کنسروجات، ۴ هزار و ۸۳۲ کیلوگرم برنج، ۳ هزار و ۷۹۲ کیلوگرم نایلون، ۶۱۳ کیلوگرم حبوبات، ۲ هزار تخته پتو، ۸۲۷ تخته موکت، ۴۲۰ کیلوگرم روغن، ۴۶۹ بسته غذایی، ۲۰۰ قرص نان، ۴۰۴ ست شست‌وشو، ۳۸۱ ست بهداشتی، و ۵۴ دستگاه چادر امدادی، توسط نیروهای جمعیت هلال احمر در بین متأثرین توزیع شد.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور اضافه کرد :۲۷۴ تیم عملیاتی متشکل ۹۸۱ نفر امدادگر و نجاتگر در این عملیات حضور و به متأثرین امدادرسانی کردند.

دیگر خبرها

  • استان درگیر سیل و آبگرفتگی
  • رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر: ۱۷ استان در ۵ روز گذشته دچار سیل و آبگرفتی شد
  • امدادرسانی به بیش از ۵۳۰۰ تن در سیل و آبگرفتگی ۱۷ استان
  • جزییات جدید از واژگونی مینی بوس در روستای امیرهنده
  • برنامه الحاق ناوگان لجستیکی جدید هلال احمر به استان‌های کشور
  • امدادرسانی به ۱۶ شهرستان درگیر آبگرفتگی در خوزستان
  • ورود خودرو‌های جدید به هلال احمر
  • امدادرسانی به بیش از ۵۰۰۰ نفر در سیل و آبگرفتگی ۲۳ استان
  • ۲۱ استان کشور متأثر از سیل و آبگرفتی
  • تلاش بی وقفه نیروهای هلال احمر در نجات خودروها از سیلاب تسوج