Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-01@01:04:00 GMT

گل دریایی میزبان موزه هنرهای معاصر نیتروی

تاریخ انتشار: ۹ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۴۵۹۵۲۹

گل دریایی میزبان موزه هنرهای معاصر نیتروی

موزه هنر معاصر نیتروی که به عنوان MAC نیز در میان گردشگران شهرت دارد یکی از زیباترین سازه‌های نوع خود در جهان به شمار می‌رود که در سال ۱۹۹۶ توسط معمار مشهور کشور برزیل به نام اسکار نیمایر طراحی شد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، این موزه شگفت‌انگیز که به شکل یک گل طراحی شده است، روی یک صخره در بالای خلیج گوانابارا، واقع در کلانشهر نیتروی در نزدیکی ریو دو ژانیروی برزیل، قرار گرفته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بازدیدکنندگان این موزه می‌توانند از بالای این ساختمان حیرت‌انگیز بر چشم‌اندازهای شهرهای نیتروی و ریودوژانیرو اشراف کامل داشته باشند. موزه هنر معاصر نیتروی فضایی به مساحت دو هزار و ۵۰۰ متر مربع را در بر گرفته و شبیه به بشقابی معلق در هوا است که در مرکز یک استخر دایره‌ای همانند یک گل دریایی به چشم می‌خورد.

بخش اعظم ساختمان موزه هنر معاصر نیتروی از بتن بسیار محکم سفیدرنگی تشکیل و به چهار طبقه تقسیم شده است که این طبقات به وسیله یک پلکان مارپیچی به هم وصل می‌شود. زیرزمین موزه، که تقریباً در زیر دریا قرار دارد، انباری‌ها، یک کافه، رستورانی بزرگ و تالار کنفرانسی کوچک با ظرفیت ۵۴ نفر را در خود جای داده است. در طبقه اول، سالن انتظار موزه و دفاتر اداری تعبیه شده است در حالی که، طبقه دوم میزبان پنج نمایشگاه با اندازه متوسط و سالنی دوبلکس به مساحت ۳۹۳ متر مربع است. طبقه سوم، که طبقه آخر موزه نیز به شمار می‌رود را گنبدی دایره‌ای به قطر ۵۰ متر فرا گرفته که در آن یک فضای نمایشگاهی به مساحت ۷۰۰ متر مربع به پنج گالری هنری تقسیم شده است.

دو تفرجگاه بزرگ، که از طبقات دوم و سوم به سمت بیرون گسترش یافته است، چشم‌اندازهایی بی‌نظیر از خلیج و شهرهای نیتروی و ریودوژانیرو را برای بازدیدکنندگان فراهم می‌آورد. یک مسیر منحنی‌شکل قرمز رنگ جاده ساحلی را به طبقه اول موزه و قسمت ورودی آن وصل کرده و تا درب خروجی در طبقه دوم امتداد یافته است. دایره و منحنی، شکل غالب در تمام سازه‌ها و جزئیات موزه نظیر، تفریحگاه‌ها، بالکن‌های داخلی، استخر، پیاده‌راه، نرده‌ها و حتی لامپ‌های ساختمان به حساب می‌آید. در فضای داخلی موزه MAC، بیش از هزار و ۲۰۰ اثر هنری شگفت‌انگیز از برجسته‌ترین هنرمندان جهان نگهداری می‌شود.

کد خبر 431181

منبع: ایمنا

کلیدواژه: موزه معماری دیدنی های دنیا دیدنی های جهان موزه هنرهای معاصر شهرهای جهان شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۵۹۵۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود ترجمه «آن روی دیگران» به کتابفروشی‌ها

به گزارش خبرگزاری مهر، کتاب «آن روی دیگران» نوشته کئوتر ادیمی به تازگی با ترجمه آذر نورانی توسط نشر نیستان منتشر و روانه بازار نشر شده است. این کتاب روایتی از الجزایر معاصر است که بحران‌های اجتماعی و فرهنگی بسیاری را از سر گذرانده است.

کوثر عظیمی (کئوتر ادیمی) نویسنده معاصر الجزایری‌الاصل، در اولین داستانش از زندگی خانواده‌ای صحبت می‌کند که انگار فقط در سختی‌ها و تلخی‌های روزمرگی‌هایشان با هم شریک‌اند. در داستان پیش رو، هر شخصیت فرصت دارد بخشی از دغدغه‌هایش را برای خواننده بازگو و او را با خلوت خود همراه کند. تلاقی رخدادها و چندصدایی روایت‌ها از جذابیت‌های اصلی این رمان است.

در بخشی از این کتاب می‌خوانیم:

«… بابا ما را ول نکرده است. قرار است برگردد. برمی‌گردد. مامان می‌داند. برای همین جلوی پنجره منتظر می‌نشیند و دستش را در موهایم می‌کند. او برمی‌گردد و من دیگر موهای سفید نخواهم داشت. موهای سفید نبود باباست. آن‌ها روزهای بدون بابا هستند. همین‌که برگردد، موهای سفید هم می‌روند.»

این‌کتاب با ۷۲ صفحه و قیمت ۸۵ هزار تومان عرضه شده است.

کد خبر 6090717 فاطمه میرزا جعفری

دیگر خبرها

  • بازدید رایگان معلمان و استادان دانشگاه از موزه هنر‌های معاصر تهران در روز معلم
  • غزه امروز دایره المعارف پرآوازه بی‌اخلاقی‌های غرب است
  • زیباترین شعر‌ها از شاعران بزرگ و معاصر درباره معلم به مناسبت روز معلم
  • بازدید رایگان از موزه هنرهای معاصر در روز معلم
  • گرامیداشت سالروز تولد سیمین دانشور برگزار شد
  • ظرفیت‌های یک نمایشگاه در احیای قرآن/ «حراج باران» برگزار می‌شود
  • ختم غائله‌ی شهرنو ؛ «چند نفر از خانم‌های‌ خیلی جوان اش را به کارمندان خودمان دادیم»
  • ورود ترجمه «آن روی دیگران» به کتابفروشی‌ها
  • ماجرای داغ حمایت هنرمندانه از غزه در ونیز/غرفه ایران رسما فعال شد
  • افتتاح نمایشگاه صنایع‌دستی و هنرهای وابسته در زابل