Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-26@19:51:33 GMT

برنامه‌های کاروان زیر سایه خورشید در کردستان

تاریخ انتشار: ۹ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۴۵۹۷۹۲

برنامه‌های کاروان زیر سایه خورشید در کردستان

کاروان زیر سایه خورشید امسال با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کردستان حضور خواهند یافت که برنامه‌های متنوعی برای ایام حضورشان پیش‌بینی شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، دهه کرامت، دهه اول ماه ذی‌العقده است دهه‌ای که با ولادت حضرت معصومه(علیهالسلام) آغاز می‌شود و با ولادت حضرت امام الرضا(ع) به پایان می‌رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دهه کرامت یادآور لطیف‌ترین علائق و مهر و وفاهای کم‌نظیر یک خواهر نسبت به مقام شامخ و معنوی برادر است، مهر و وفایی که خواهر مهربان و دلداده را به هجرت وادار کرد و غربت و بیماری و مرگ در فصل جوانی را برای او آسان کرده است.

دهه کرامت تداعی‌کننده عزم و قاطعیت و اراده آهنین زنان بزرگ و بانوان و الامقام و گرانقدر جهان است دهه‌ای که تمام مفاهیم سازنده‌ای که در فرهنگ اسلامی وجود دارد را به یکباره در دل خود جمع کرده است.

کردستان مهیای برگزاری دهه کرامت

کردستان همواره کانون عشق و ارادت به اهل بیت(ع) بوده است دهه کرامت در این استان به ویژه طی سال‌های اخیر با برگزاری مراسم کاروان «زیر سایه خورشید» جلوه‌های ماندگاری را به تصویر می‌کشد.

برنامه‌ای که اگرچه شیوع ویروس کرونا و اهمیت توجه به فاصله‌گذاری اجتماعی تا حدود زیادی آن را دستخوش تغییر قرار داده است، اما امسال هم این استان میزبان این کاروان سبز است و در کنار آن برنامه‌های متنوع دیگر نیز در این بازه زمانی برگزار خواهد شد.

عطرافشانی بارگاه بی‌بی هاجره خاتون خواهر امام رضا(ع) در سنندج

برگزاری سلسله نشست‌هایی با موضوع فضایل رضوی با حضور شخصیت‌های برجسته و صاحب‌نظر استانی به منظور آشنایی اعضای کانون‌های فرهنگی هنری سراسر استان با شخصیت امام رضا(ع) از برنامه‌هایی است که بنا به گفته مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کردستان در این دهه در استان پیش‌بینی شده است.

جشن‌های مردمی دهه کرامت فرصتی ایجاب می‌کند تا ضمن دیدار با امامان جمعه و خدام نمونه مساجد جامع شهرهای استان، از خدمات و فعالیت‌های دینی و ترویجی آنها به نحو احسن تجلیل شود.

برگزاری ۲ پویش با عنوان سلام بر امام (با محوریت آستان قدس رضوی) و پویش فدای دخترم (با محوریت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه س)،  غبار روبی و عطرافشانی مزار سیده بی‌بی هاجره خاتون(خواهر حضرت امام رضا(ع))، بقعه بابا سیدابراهیم صلوات آباد و آیین تجلیل از فعالان فرهنگی مبلغ و مروج عدالت در لوای سیره نبوی، رفتار علوی و گفتار رضوی و همچنین سرکشی از خانواده شهیدان مدافع سلامت، مسابقه کتابخوانی برخط با موضوع زندگی حضرت امام رضا(ع) و...از دیگر برنامه‌هایی است که برای دهه کرامت از سوی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کردستان پیش‌بینی شده است.

گفتنی است؛ براساس اعلام حامد امیریان دبیر اجرایی جشن‌های «زیر سایه خورشید» در استان کردستان، کاروان زیر سایه خورشید از ۹ تیرماه به مدت ۵ روز مهمان مردم مهمان‌نواز استان کردستان است.

کاروان خدام امام رضا(ع) با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و انجام تست اولیه کرونا و با نظارت بهداشت وارد استان می‌شوند.

 ۳۱۳ بسته معیشتی همزمان با میلاد امام رضا(ع) با حضور کاروان زیر سایه خورشید بین خانواده‌های محروم ساکن در روستاهای استان کردستان توزیع می‌شود.

جشن میلاد امام رضا(ع) به صورت مجازی با حضور علی دوستی قاری بین‌المللی و روحانی و مداح کشوری در مجتمع فجر و دیدار کاروان زیر سایه خورشید با خانواده‌هایی که در قتل‌‌های غیر عمد فرزندان خود را از دست داده بودند و کسب رضایت اولیای دم برای بازگشت حکم قصاص و....از  برنامه‌های این کاروان در 5 روز حضورشان در استان خواهد بود.

انتهای پیام/2330/71

منبع: فارس

کلیدواژه: نماینده ولی فقیه در استان کردستان حسینی شاهرودی بقاع متبرکه کاروان زیر سایه خورشید امام رضا ع دهه کرامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۵۹۷۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات «وعده صادق» سایه جنگ را از کشور دور کرد

سلامت صفری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به پنجم اردیبهشت ۱۳۵۹ سالروز شکست حمله نظامی آمریکا در صحرای طبس است، اظهار کرد: دوم اردیبهشت سالروز تأسیس سپاه پاسداران را ضمن تبریک به جان بر کفان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی باید گفت که عملیات وعده صادق تلاشی برای دور کردن سایه جنگ در کشور بود.

وی با بیان اینکه امروز در جبهه دشمن وحشت ایجاد شده است، گفت: حمله پهبادی و موشکی سپاه به رژیم اشغالگر صهیونیستی یک عملیات بازدارندگی موفق بود.

عضو شورای شهر اردبیل با اشاره به اینکه عبور از سپر دفاعی ۱۰ کشور و اصابت به هدف تجربه‌ای ارزشمند برای ایران شد، افزود: ملت ایران و جبهه مقاومت سرافراز شدند و دشمن شکست را مجدداً تجربه کرد به همین جهت از این سنگر خدمت، از سپاه جان بر کف، ارتش قهرمان، سربازان گمنام امام زمان و دستگاه‌های امنیتی و انتظامی و خصوصاً از صبر و حوصله ملت شریف تشکر و قدردانی می‌کنیم.

صفری با پیشنهاد اینکه تمامی پیگیری‌ها و نظارت‌ها باید از اول سال و در وقت خود انجام شود و به آخر سال یا به زمان دریافت لوایح مهم واگذار نشود، ادامه داد: نباید سر گردنه گردن بزنیم و با بهانه‌های کوچک کارهای مهم را در زمین گذاشته و اقدامی انجام ندهیم.

وی با بیان اینکه باید شورا و شهردار با یک شیوه و با یک وحدت رویه عملکرد خود را جمع بندی کنند، افزود: کارهای بزرگ و منحصر به فرد در دور ششم شورا توسط شهردار و مجموعه شهرداری انجام شده است اما این اقدامات به موقع به مردم گزارش داده نشده است.

سخنگوی شورای شهر اردبیل تصریح کرد: در تصویب برنامه‌های فرهنگی ورزشی، برنامه‌های راهبردی ۴ ساله، رهنمودهای امام جمعه فاضل و دانشمند اردبیل و جمع‌بندی تخصصی شورا و سازمان فرهنگی و ورزشی را مدنظر قرار دادیم که در رویکرد جدید چند اصول ثابت مشخص کردیم.

وی تاکید کرد: برنامه‌های فرهنگی و ورزشی باید مؤلفه‌های قابل سنجش و ارزیابی بودن خروجی برنامه‌ها، جامعه هدف قراردادن خانواده و اجرای برنامه‌ها در مسجد محله را داشته باشد.

سخنگوی شورای شهر اردبیل با تاکید بر اینکه شروع و انجام تمامی برنامه‌ها باید مسجد و محله محور باشد، ادامه داد: ایجاد ۱۰ ایستگاه ثابت و دائمی فرهنگی و ورزشی در سطح خیابان‌ها و پارک‌ها و شورابیل، ایجاد ۲ مکان ثابت و دائمی روباز در سطح شهر برای ایجاد برنامه‌های شاد و نشاط آور، تولید حداقل ۱۰ حلقه فیلم کوتاه آموزش شهروندی با مشارکت صدا و سیما و انجمن‌های هنری و سینمایی از جمله سیاست‌های شورای شهر در حوزه برنامه‌های فرهنگی است.

صفری خاطرنشان کرد: در راستای تقویت برنامه‌های فرهنگی و ورزشی، اعضای شورای شهر به تربیت ۳۰ گروه سرود، ۳۰ گروه تئاتر، ۳۰ حلقه قرآنی، ۳۰ برنامه‌های گفتمان، ۳۰ مسابقات فرهنگی، ۳۰ تیم ورزشی پایه و ۳۰ برنامه‌های جنگ شادی از مساجد و محله که خروجی آن‌ها منجر به برگزاری جشنواره‌ها و مسابقات استانی و ملی‌شود، در برنامه خود دارند.

کد خبر 6089015

دیگر خبرها

  • بهره برداری ازدومین زائرسرای ویژه محرومان کمیته امداد در مشهد
  • عملیات «وعده صادق» سایه جنگ را از کشور دور کرد
  • دومین زائرسرای ویژه محرومان کمیته امداد در مشهد بهره برداری شد
  • حضور در جوار آستان مقدس رضوی بهترین خدمت فرهنگی است
  • اجتماع ۲۰ هزار نفری امام رضایی‌ها در کرج
  • ۳۰۰ برنامه متنوع در کهگیلویه و بویراحمد برگزار می‌شود
  • موضوع نشاط در برنامه‌های دهه کرامت لحاظ شود
  • استفاده از ظرفیت‌های مردمی در برگزاری برنامه‌های دهه کرامت
  • برنامه‌های دهه کرامت در ورامین تشریح شد
  • آمادگی برای برگزاری جشن های دهه کرامت