Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-04-28@19:03:16 GMT

ضدعفونی انبارها با روبات

تاریخ انتشار: ۹ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۴۶۰۲۵۷

ضدعفونی انبارها با روبات

دانشمندان موفق به ساخت روبات خودکاری شدند که با استفاده از اشعه فرابنفش، انبارها را ضدعفونی می‌کند.

به گزارش خبرنگار حوزه‌ علم،فناوری و دانش‌بنیان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، گروه تحقیقاتی دانشگاه MIT روش جدیدی برای ضدعفونی فضاهای اشتراکی پیدا کرده است: یک روبات مجهز به اشعه فرابنفش. این سیستم  90 درصد از ذرات ویروس کرونای موجود روی سطوح را خنثی می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اشعه فرابنفش می‌تواند سطوح را از وجود ویروس کرونا و هر گونه عوامل بیماری‌‌زا ضدعفونی کند و ذرات ویروس‌های هواپخش را خنثی کند. با این حال این اشعه برای انسان خطرناک است.

هواپخش نامی است که به سوسپانسیون ذرات جامد یا قطره‌های مایع در گاز گفته می‌شود. به ‌طورکلی منظور از هواپخش، ذرات گرد و غبار، دود، ریزگرد اقیانوسی، آلودگی هوا و مه‌دود معلق در هواست. حال دانشمندان دانشگاه MIT روباتی توسعه داده‌اند که قادر به حرکت و ضدعفونی خودکار در فضای باز مانند انبار است.

این روبات می‌تواند با سرعت 354 متر بر ساعت حرکت کند، فضای هزار و 200 متر مربعی را نیم ساعت ضدعفونی می‌کند و 90 درصد از ذرات هواپخش کرونا را خنثی کند. این روش می‌تواند برای ضدعفونی فضاهایی چون رستوران‌ها، کارخانه‌ها، مدارس و فروشگاه‌ها استفاده شود. این سیستم قادر به نقشه‌برداری از محیط بوده و با تغییرات در محیط سازگار می‌شود. قابلیت کنترل از راه دور نیز به زودی به این روبات اضافه می‌شود تا نقش نظارتی انسان کاهش یافته و زنجیره انتقال کووید-19 قطع شود.

انتهای پیام/4021/

منبع: آنا

کلیدواژه: اشعه فرابنفش روبات ضدعفونی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۶۰۲۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ذرات معلق هوا در پایتخت

به گزارش جام جم آنلاین، بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، شاخص کیفیت هوا در حال حاضر بر روی عدد ۹۶ قرار گرفته است و شاهد افزایش ذرات معلق هوا در پایتخت هستیم.

همچنین این شاخص در ۲۴ ساعت گذشته میانگین بر روی عدد ۸۷ قرار گرفته بود و وضعیت هوا در شرایط قابل قبول بوده است.

تهران از ابتدای سال ۵ روز هوای پاک و ۳۲ روز هوای قابل قبول داشته است.

این در حالی است که تهران در مدت مشابه سال پیش ۶ روز هوای پاک، ۳۰ روز هوای قابل قبول، ۱ روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس جامعه داشته است.

دیگر خبرها

  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • ضرب‌الاجل منطقه آزاد قشم برای ثبت انبارهای کالا
  • ۲۵ درصد زعفران تولیدی در داخل مصرف می‌شود
  • ◄ کرایه رانندگان کامیون در جیب انبارداران/ نقش انبارها در فقر کامیونداران
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • (ویدئو) تصاویر روباتی که حرکاتش شما را انگشت به دهان می کند!
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • افزایش ذرات معلق هوا در پایتخت
  • آیا تمام مبتلایان به ویروس اچ پی وی به سرطان مبتلا می شوند؟ تفاوت واکسن گارداسیل و پاپیلوگارد
  • ۱ دستگاه اتوبوس آمبولانس به محل آتش‌سوزی انبارها در شهرری اعزام شد