Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،سید محمد قلمکاریان مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در نشست خبری اصحاب رسانه از نمایشگاه دستاورد‌های کانون با اشاره به ظرفیت‌های این مرکز در حوزه‌های فرهنگی و ادبی مانند قصه گویی، شعر، هنر‌های نمایشی عنوان کرد: کانون در نظر دارد امسال ۹۹ برنامه مانند راه اندازی مرکز تخصصی نماز، مرکز تخصصی علوم، برگزاری انجمن‌های مختلف و افزایش مراکز سیار به کانون ۱۰عدد و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

را برنامه ریزی کند.

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان با اشاره به گسترش مراکز بازی در مراکز کانون در سال جدید عنوان کرد: بحث بازی درمانی، قصه درمانی و اجرای تئاتر و نمایش در محلات محروم اصفهان و روستا‌های اطراف از برنامه‌های سال۹۹است و همچنین راه اندازی مراکز بازی در کانون‌های سطح شهر برنامه ریزی شده است.

قلمکاریان به امضای ۳۸تفاهم نامه با دستگاه‌های فرهنگی، اقتصادی و اجرایی استان با کانون پرورش فکری اشاره کرد و گفت:با مسئولان فولاد مبارکه، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، نظام پزشکی، کمیته امداد امام خمینی.اداره پست وبرق منطقه ای، جمعیت هلال احمر و... توافق نامه‌هایی صورت گرفته که نقاط مشترک این ارگان‌ها با کانون بررسی وبرای فعالیت‌های مشترک برنامه ریزی شده است.

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان با اشاره به ضرورت آموزش مضامین دینی و مذهبی از سنین کودکی عنوان کرد: طرحی با عنوان فدک یعنی فکر دینی کودک با هدف آموزش آموزه‌های اخلاقی، دینی و در قالب بازی، معرفی کتاب و کار عملی متناسب با سنین مختلف از ۷تا۲۳سال طراحی شده است.

اوبا اشاره به فعالیت ۵۶ مرکز ثابت و ۳واحد سیار وی اضافه کرد: هدف کانون پرورش توان فکری و استعداد‌ها است که با افزایش واحد‌های سیار در سال ۹۹، امیدواریم کل استان را تحت پوشش قرار دهیم.

قلمکاریان ادامه داد:در مراکز کانون پرورش فکری ۱۰۳مربی فرهنگی،۴۰مربی هنری و ۱۴مربی ادبی فعالیت و کارشناسان مسئول پشتیبانی فکری و اندیشه‌ای این مربیان را پشتیبانی می‌کنند.

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان با بیان اینکه آموزش مسائل اقتصادی و شغلی باید از سنین پایین صورت گیرد، گفت:آینده نگری مشاغل در زمینه کارآفرینی، کار با مفاهیم اقتصادی و آشنایی با مشاغل از دیگر برنامه‌های کانون پرورش فکری است.

قلمکاریان با بیان اینکه فعالیت‌های کانون در دوران شیوع ویروس کرونا به صورت مجازی برگزار شد، اظهارکرد:طراحی و ارائه ۳هزار اثر از مربیان خلاق در قالب قصه گویی، کاردستی و انیمیشن در فضای مجازی با عنوان پیک امید، برگزاری انجمن‌های ادبی به صورت ویدیو کنفرانس، بازی سازی در عید نوروز و و اجرای سرود در خانه با عنوان در خانه بمانیم- در خانه بخوانیم و تقدیم به شهدای سلامت، برنامه عکس نوشت در ماه مبارک رمضان با عنوان تعمیم همدلی از جمله‌ی برنامه‌ها بود.

او با اشاره به امضای تفاهم نامه با نیروی انتظامی افزود: طرحی به صورت محله محور با هدف کاهش آسیب اجتماعی برنامه ریزی شده است که قصه گویی، اجرای نمایش با این رویکرد انجام می‌شود.

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان با بیان اینکه تنها ۲ درصد از جمعیت دانش آموزی استان اصفهان عضو کانون پرورش فکری هستند، عنوان کرد: ۸۰ نفر از کودکان و نوجوانان عضو کانون، سال گذشته با شرکت در مسابقات مختلف موفق به کسب گواهینامه‌ها و تقدیرنامه‌های ملی و بین المللی شدند.

او در پایان گفت:در نظر داریم ۲۰ درصد دانش آموزان در سال جاری تحت پوشش کانون قرار گیرند و از ظرفیت‌های آن بهره گیری کنند.

انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزاری انجمن های ادبی برنامه ریزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۶۱۲۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه اندازی سومین مرکز تخصصی نماز کشور در استان؛بزودی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛  رییس ستاد اقامه نماز استان اصفهان در اجلاس نماز گلپایگان که با حضور مردم و مسئولان در آستان امامزادگان هفده تن برگزار شد؛ از تاسیس سومین مرکز تخصصی نماز کشور در استان اصفهان خبر داد و گفت: سومین مرکز تخصصی نماز کشور به زودی در استان اصفهان راه اندازی می شود.
حجت الاسلام ابراهیم رنجبر افزود:استان اصفهان سومین استان کشور است که پس از قم و مشهد مرکز تخصصی نماز در این استان راه اندازی می شود .


وی افزود:تربیت طلاب و اساتید و تولید محتوا در فضای مجازی با استفاده از ظرفیت حوزه های علمیه از مهمترین وظایف مرکز تخصصی نماز است.
محمدرضا عسگریان ؛فرماندار گلپایگان هم در این اجلاس با اشاره به اقامه نماز در ادارات شهرستان گفت : به مدیران و روسای ادارات تاکید شده است که به نماز اول وقت و اقامه آن در ادارات اهتمام ویژه ای داشته باشند.

دیگر خبرها

  • اجرای طرح «هر کلاس یک قفسه کتاب» در خوزستان
  • احداث نخستین مرکز تخصصی نجوم چهارمحال و بختیاری
  • نوزدهمین جشنواره هنر‌های نمایشی آغاز شد
  • نوزدهمین جشنواره هنر‌های نمایشی کانون پرورش فکری آذربایجان‌غربی آغاز شد
  • آغاز نوزدهمین جشنواره هنرهای نمایشی کانون پرورش فکری آذربایجان‌غربی
  • آغاز نوزدهمین جشنواره هنر‌های نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان
  • اماندهی حریم کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان
  • تماشاخانه سیار کانون پرورش فکری به کرمان آمد
  • راه اندازی سومین مرکز تخصصی نماز کشور در استان؛بزودی
  • برگزاری جشنواره هنر‌های نمایشی کودکان و نوجوانان در همدان