Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-04@13:34:08 GMT

آغاز برداشت 228 تن میوه توت درختی در آذربایجان غربی

تاریخ انتشار: ۹ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۴۶۱۲۶۷

آغاز برداشت 228 تن میوه توت درختی در آذربایجان غربی

مدیرباغبانی جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: برداشت توت درختی به میزان 228 تن از سطح 39 هکتار ازتوتستانهای استان آغاز شد.

عزیز امانی در گفت وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: سطح باغ های توت استان 39 هکتار است که عمدتا در شهرستان های ارومیه و خوی و به صورت حاشیه کاری و پراکنده در سایر شهرستانها واقع شده است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: بخشی از این میوه به صورت تازه خوری مصرف می شود و برای مصارف زمستان نیز آن را خشک کرده و مانند کشمش استفاده می کنند.

امانی اظهار کرد: از گذشته نه چندان دور این میوه به صورت خشک در سبد خشکبار مردم استان بوده و همراه بسیاری از بیماران دارای دیابت در کنار چای از این میوه استفاده کرده اند.

وی ادامه داد: توت سفید، توت قرمز و شاه توت از انواع توتهای درختی موجود در استان هستند که در این میان توت خوی به علت دانه درشت بودن و داشتن قند بالا در بازار از مشتریان خاصی برخوردار است.

خاطرنشان می شود، توت میوه ای آبدار، ریز، شیرین، و سرشار از املاح معدنی، مواد چربی و ویتامین های A و C است.

قند موجود در توت سفید برای کسانی که مبتلا به مرض قند است ضرری در پی نداشته و اغلب استفاده از آن به صورت خشک به جای قند سفید مصنوعی به همراه چای توصیه و استفاده می شود و از خواص توت به ملین بودن، سهل کردن جریان ادرار می توان اشاره کرد، جوشانده برگ آن با برگ انگور جهت رنگ مو، ضماد کوبیده برگ با روغن زیتون برای درمان سوختگی از دیگر خواص این میوه است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: آذربایجان غربی میوه کشاورزی جهاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۶۱۲۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز برداشت گل گاوزبان در اشکورات رودسر (فیلم)

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: برداشت خیار ۲۰ کیلویی (فیلم) برداشت پسته (فیلم) افزایش سقف برداشت ازخودپردازها (فیلم)

دیگر خبرها

  • برداشت غیرمجاز از حق آبه دریاچه ارومیه/آب منطقه‌ای آذربایجان غربی جوابیه داد
  • ۱۱۴ حافظ در آزمون ارزیابی و اعطای مدرک آذربایجان‌غربی شرکت کردند
  • آغاز واردات میوه های گرمسیری از مرز باشماق مریوان
  • آغاز واردات میوه‌های گرمسیری از مرز باشماق مریوان
  • ۱۱۴ حافظ در آزمون ارزیابی و اعطای مدرک آذربایجان غربی شرکت کردند
  • کاهش قیمت قیمت نوبرانه‌ها تا این تاریخ | قیمت عمده گوجه سبز و توت فرنگی
  • این میوه‌ها همچنان زیر ۱۰۰ هزار تومان قیمت ندارند/ لیست جدید قیمت انواع میوه را ببینید
  • کاهش قیمت نوبرانه‌ها تا پایان اردیبهشت
  • آغاز برداشت گل محمدی در شهرستان سبزوار
  • آغاز برداشت گل گاوزبان در اشکورات رودسر (فیلم)