Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل دیده‌بان شفافیت و عدالت با ارسال نامه‌ای به سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد که بخشنامه‌ای از سوی ستاد تنظیم بازار صادر شده که کالا‌های موجود در انبار‌های بنادر در صورتی که صاحب کالا در خصوص ماندگاری کالا قصور نداشته باشد، بیش از یک ماه رایگان خواهد بود که این رویه منجر به عدم ترخیص برخی کالا‌های وارداتی در اسرع وقت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، مدیر عامل دیده‌بان شفافیت و عدالت با ارسال نامه‌ای به سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد که بخشنامه‌ای از سوی ستاد تنظیم بازار صادر شده که کالا‌های موجود در انبار‌های بنادر در صورتی که صاحب کالا در خصوص ماندگاری کالا قصور نداشته باشد، دپوی بیش از یک ماه عملا رایگان خواهد بود. در این نامه آمده است این رویه به نوعی باعث تشویق صاحبان کالا به نگهداری بی‌مورد کالا در انبار‌ها و در نتیجه سوءاستفاده از آن شده است.

در این نامه آمده است:

«جناب آقای دکتر مدرس خیابانی
سرپرست محترم وزارت صمت

سلام علیکم.

بر اساس گزارش‌های موجود، بخشنامه‌ای از سوی ستاد تنظیم بازار صادر شده که کالا‌های موجود در انبار‌های بنادر در صورتی که صاحب کالا در خصوص ماندگاری کالا قصور نداشته باشد، دپوی بیش از یک ماه عملا رایگان خواهد بود. این رویه به نوعی تشویق صاحبان کالا به نگهداری بی‌مورد کالا‌ها در انبار‌ها و در نهایت منجر به عدم ترخیص اقلام مذکور در سریع‌ترین زمان ممکن می‌شود.

صدور این بخشنامه در شرایطی که کشور به شدت به این کالا‌ها نیاز دارد، جای تأمل دارد؛ چراکه با سوءاستفاده از این بخشنامه اقدام به دپوی کالا در بنادر صورت گرفته و بازار مایحتاج مردم به صورت تصنعی تشنه و اقلام مورد نیاز مردم از طریق بازار‌های غیر رسمی با قیمت‌های نجومی عرضه می‌شود.

برای مثال؛ برنج خارجی که قیمت مصوب آن ۸۹۰۰ تومان است، در بازار مصرف بیش از ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان عرضه می‌شود، شایسته است هر چه سریع‌تر قبل از گسترش این افزایش قیمت تصنعی به سایر کالا‌های اساسی، دستور بازنگری و تجدیدنظر در بخشنامه مورد اشاره در دستورکار قرار گیرد و به سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان دستور فرمایید نسبت به رصد بازار و برخورد با متخلفین اقدام فوری نمایند.

با تشکر
علی اشرف نوری
مدیرعامل»

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: گمرک انبار گمرک ترخیص کالا ماندگاری کالا فساد اقتصادی ستاد تنظیم بازار حسین مدرس خیابانی ستاد تنظیم بازار انبار ها کالا ها نامه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۶۱۷۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تنظیم بازار در تحقق ابر پروژه مردمی دولت سیزدهم تاثیر گذار است

استاندار سمنان گفت: بحث تنظیم بازار و جلوگیری از تورم و گران‌فروشی در تحقق ابر پروژه دولت مردمی سیزدهم در راستای امیدآفرینی در بین آحاد اقشار جامعه و افزایش رضایتمندی عمومی، تاثیر بسزایی دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سمنان، سید محمدرضا هاشمی، امروز _سه‌شنبه هجدهم اردیبهشت_ در نشست ستاد تنظیم بازار استان سمنان، اظهار کرد: نظارت ها بر بازار به منظور جلوگیری از ایجاد تنش و یا گرانفروشی و افزایش رضایتمندی در بین آحاد اقشار جامعه، بیش از پیش تقویت شود.

وی افزود: گران‌فروشی در استان سمنان به هیچ عنوان پذیرفته نیست و لازم است تا در این راستا به عنوان یک مطالبه مردمی دقت شود.

استاندار سمنان خاطرنشان کرد: برپایی نمایشگاه‌های فصلی در سطح استان امری مطلوب است، اما ضرورت دارد تا در اجرای نمایشگاه ها از ظرفیت بازاریان، اصناف و کسبه هر شهرستان استفاده شود.

هاشمی با اشاره به نظارت بر نحوه فعالیت خبازی‌ها در سطح استان در راستای افزایش کیفیت نان، تصریح کرد: بر اساس مصوبه سازمان پدافند غیرعامل کشور، ۳۰ درصد نانوایی های سطح استان به منظور مدیریت امور در مواقع بحران و اضطرار نسبت به دوگانه سوز نمودن واحدهای خود اقدام نمایند.

وی ادامه داد: بحث تنظیم بازار و جلوگیری از تورم و گران‌فروشی در تحقق ابر پروژه دولت مردمی سیزدهم در راستای امیدآفرینی در بین آحاد اقشار جامعه و افزایش رضایتمندی عمومی، تاثیر بسزایی دارد.

استاندار سمنان گفت: تامین کالا و اقلام اساسی مورد نیاز مردم در بازار یکی از وظایف اصلی ستاد تنظیم بازار است و به هیچ عنوان نباید در خصوص کالایی در استان با کمبود مواجه شویم.

کد خبر 751524

دیگر خبرها

  • تنظیم بازار در تحقق ابر پروژه مردمی دولت سیزدهم تاثیر گذار است
  • بلاتکلیفی هزار و ۶۲ دستگاه ماشین آلات راهسازی در بندرشهید رجایی/ تعیین تکلیف به زودی
  • هدف ستاد تعطیلی واحدهای صنفی نیست/صنوف با قوانین هماهنگ شوند
  • ارزیابی گوشی‌های وارداتی و تولید داخل از نظر میزان تشعشع
  • هشدار ستاد مبارزه با قاچاق کالا به صاحبان مالها
  • بررسی دقیق گوشی‌های وارداتی و تولید داخل از نظر میزان تشعشع
  • تنظیم بازار و جهش تولید با مشارکت تشکل ها
  • روند روبه‌رشد تولیدات حوزه کشاورزی لرستان
  • روند رو به رشد تولیدات کشاورزی لرستان
  • رشد تولید محصولات کشاورزی در لرستان