Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری فارس: «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن امروز (دوشنبه) در کنفرانسی مطبوعاتی جزئیات یک عملیات نظامی بزرگ را تشریح کرد.

بر اساس گزارش شبکه «المسیره»، سریع اعلام کرد، شهر «ردمان» در استان البیضاء و جبهه «قانیه» (در البیضاء) پاکسازی و بخش‌‎های زیادی از شهر «العبدیه» در استان مأرب آزاد شد.

وی در این کنفرانس خبری تأکید کرد: ۴۰۰ کیلومتر مربع در البیضاء و مأرب (که هر دو تقریبا در مرکز یمن هستند) آزاد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه افزود، عملیات نظامی به سمت قانیه ادامه پیدا کرد و در همین حین خائن «یاسر العواضی» با هماهنگی کشورهای ائتلاف متجاوز برای دور زدن نیروهای ما در شهر ردمان وارد عمل شد.

سریع تصریح کرد، تلاش شد این خائن با نصیحت از وارد شدن به برنامه‌های ائتلاف سعودی بازداشته شود اما وی تمام این نصیحت‌ها را رد کرد وبه همراه مزدوران وعناصر تکفیری علیه ارتش یمن دست به تحرکات زد.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن در ادامه گفت، خائن العواضی از کشورهای ائتلاف کمک گرفت و این کشورها با پول، سلاح، مزدور و حتی پشتیبانی هوایی به وی کمک کردند. العواضی یک کارگاه برای ساخت بمب نیز به پا کرده بود تا نیروهای ارتش یمن در البیضاء را هدف بگیرد. ائتلاف متجاوز به العواضی تعدادی خودروی زرهی و دیگر سلاح‌ها بعلاوه مزدورانی از داعش و القاعده داده بود و با بیش از ۲۰۰ حمله هوایی از وی پشتبانی کرد.

سریع تصریح کرد: طرح هجومی برای نابود کردن فتنه العواضی پیشروی از چهار مسیر «القرشیه، السوادیه، الملاجم و السودیه» بود. تنها در طی ساعت‌های اولیه از انجام این عملیات دهها مزدور کشته، زخمی و اسیر شدند و دهها نفر دیگر فرار کردند. فقط در عرض ۲۴ ساعت از آغاز عملیات، تکلیف آن روشن شود و نیروهای ما توانستند به مخفیگاه خائن العواضی برسند که وی از آنها فرار کرده بود.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن افزود: در پی تأمین امنیت ردمان، اجرای عملیات هجومی مهمتری برای پیشروی در جبهه‌های قانیه و العبدیه را آغاز کردیم. در عملیات قانیه و العبدیه دهها عدد از مواضع دشمن علیرغم حملات هوایی شدید ائتلاف سعودی سقوط کرد. پیشروی مهم در این عملیات منجر به آزادسازی مناطق وسیعی از العبدیه و وارد کردن خسارت‌های شدید به ائتلاف سعودی شد.

وی ادامه داد، انجام عملیات سه روز طول کشید و منجر به آزادسازی ۴۰۰ کیلومتر مربع از استان‌های البیضاء و مأرب شد. حدود ۲۰۰ نفر از نیروهای دشمن کشته، زخمی یا اسیر شدند و دستکم ۲۰ خودروی زرهی آنها نابود شد علاوه اینکه مقادیر زیادی سلاح ابه همراه خودروهای زرهی اماراتی و سعودی به غنیمت گرفته شد. در انجام این عملیات منحصر به فرد یگان پهپادی و موشکی ارتش یمن نیز مشارکت داشتند.

سریع سپس از مواضع قبایل البیضاء در رد مزدوران و خیانتکاران قدردانی و بر اجرای گام‌های راهبردی مهم تأکید کرد.

منبع: فردا

کلیدواژه: یحیی سریع یمن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۶۲۳۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام لیست انتخاباتی دور دوم شورای ائتلاف و جبهه پایداری

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مجید متقی‌فر سخنگوی جبهه پایداری انقلاب اسلامی با اشاره به اهمیت حضور مردم در مرحله دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، گفت: حضور غرور انگیز ملت حماسه ساز ایران اسلامی در انتخابات یازدهم اسفندماه سال گذشته، با وجود مشکلات اقتصادی و کمبودها، برگ زرین دیگری از دفتر رشادت و وفاداری به انقلاب اسلامی بود که ان‌شاءالله در 21 اردیبهشت ماه و در مرحله دوم انتخابات با حضور پرشور مردم تکمیل خواهد شد.

بنابر گزارش تسنیم، وی با بیان اینکه جبهه پایداری انقلاب اسلامی بر مبنای ادای تکلیف و انجام وظیفه، تلاش نمود تا با لحاظ نمودن شاخص‌های گفتمان انقلاب اسلامی در خصوص انتخابات و ویژگی‌های یک نماینده اصلح در مجلس شورای اسلامی نسبت به معرفی نامزدهای اصلح به مردم شریف اقدام نماید.

سخنگوی جبهه پایداری افزود: جبهه پایداری انقلاب اسلامی مفتخر است با درک صحیح از دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب که در خطبه نماز عید سعید فطر در فروردین ماه سال جاری نیز به صورت علنی بر آن تأکید کردند و توفیق ملت ایران را در توحید کلمه دانستند و همه فعالان سیاسی_اجتماعی را توصیه به عدم ایجاد دودستگی‌های جعلی کردند، در مسیر حفظ وحدت میان نیروهای انقلاب با اعتقاد کامل گام بردارد و در همین راستا در مرحله دوم از انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی نیز لیست نهایی جبهه انقلاب از سوی جبهه پایداری انقلاب اسلامی و شورای ائتلاف نیروهای انقلاب در حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس جمع بندی و مورد توافق قرار گرفت.

عضو شورای مرکزی جبهه پایداری انقلاب اسلامی با اشاره به منشور فکری و سیره عملی بنیانگذار راحل نظام مقدس جمهوری اسلامی و رهبر فرزانه انقلاب اسلامی، افزود: آنچه از منظومه فکری امامین انقلاب بر می‌آید، این است که در انتخاب و گزینش نامزدهای انتخابات برای معرفی به مردم، ملاک‌ها و شاخص‌ها مهم است و صرف وابستگی به حزب و گروه و یا قبیله سیاسی نمی‌تواند ملاک عمل قرار گیرد.

متقی‌فر در پایان اسامی نامزدهای لیست نهایی جبهه انقلاب که مورد حمایت مشترک جبهه پایداری انقلاب اسلامی و شورای ائتلاف نیروهای انقلاب هستند را به این شرح اعلام کرد:

1- علیرضا سلیمی

2- غلامحسین رضوانی

3- محمد سراج

4- زهره سادات لاجوردی

5- زهره طبیب‌زاده

6- فاطمه قاسم پور

7- مجتبی زارعی

8- حسین صمصامی

9- حسین نجابت

10- محمدحسین حسین‌زاده بحرینی

11- علی اصغر پورمحمدی

12- حسن خجسته باقرزاده

13- مهدی شریفیان

14- مهدی عسگری

15- عبدالحسین روح الامینی

16- سعید آجرلو

27215

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902120

دیگر خبرها

  • سنتکام مدعی رهگیری و انهدام پهپادهای یمن شد
  • اعلام لیست انتخاباتی دور دوم شورای ائتلاف و جبهه پایداری
  • لیست ۱۶ نفره جبهه پایداری و شورای ائتلاف منتشر شد
  • اعلام لیست شورای ائتلاف و جبهه پایداری در دور دوم انتخابات
  • سریع‌ترین بازیکن این فصل لیگ قهرمانان اروپا کیست؟
  • آزادسازی ۷۳ هکتار اراضی کشاورزی در ساوجبلاغ
  • هدف قرار گرفتن کشتی «سیکلادیس»با پهپاد «شهاب» نیروهای یمنی+ فیلم
  • نشست منتخبان مجلس توسط شورای ائتلاف نیروهای انقلاب برگزار شد
  • سریعترین قطار‌های جهان در سال ۲۰۲۴ کدامند؟
  • آخرین تحولات اوکراین| تاکید دبیرکل ناتو بر انتقال سریع تسلیحات به کی‌یف