Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ،عفت شریعتی نماینده مردم شهرستان‌های زرند و کوهبنان امروز در دیدار مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان با اشاره به نقش اساسی جمعیت هلال احمر در حوزه امدادونجات، گفت: تقویت بنیان جمعیت هلال احمر؛ تقویت امنیت روحی و روانی مردم در حوادث است.

شریعتی به تقویت تجهیزات امدادونجات به عنوان اساسی‌ترین مواردی که در هلال احمر باید پیگیری شود، اشاره کرد و افزود: بخش دولتی و خصوصی با همراهی و حمایت جمعیت هلال احمر سابقه درخشان این نهاد مردمی را در امر امدادرسانی و خدمت در حوادث نمایان می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با اشاره به حادثه خیز بودن استان کرمان؛ امر آموزش را بسیار مهم تلقی کرد و گفت: آحاد جامعه به علت ناآگاهی و بی اطلاعی در وقوع آسیب‌های حوادث غیرطبیعی دخیل هستند.

شریعتی با اشاره به اینکه پیامد‌های ناشی از وقوع حوادث طبیعی از خسارت‌های آن بیشتر است، افزود: آموزش‌های همگانی جمعیت هلال احمر در سطح استان باید به صورت جدی پیگیری و اجرایی شود و ابزار‌های تسهیل کننده این امر مهم از سوی دستگاه‌ها و مسئولین در اختیار جمعیت هلال احمر قرار گیرد.

او با اشاره به قدمت  جمعیت هلال احمر و صلیب سرخ اظهار داشت: نیرو‌های داوطلب و ایثارگر برای خدمت به مردم و نیازمندان همیشه در صحنه حضور دارند.

نماینده مردم شهرستان‌های زرند و کوهبنان بر اهمیت ایجاد و راه اندازی خانه‌های هلال در روستا‌ها تاکید کرد و گفت: شورا‌های شهر و روستا‌ها بهترین ظرفیت و مکان برای فعالیت‌های امدادونجات و آموزشی خانه‌های هلال در روستا‌ها و مناطق دور افتاده است.

رضا فلاح مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان، در این دیدار با اشاره به اصول واهداف جمعیت هلال احمر در ابعاد ملی و بین المللی گفت: امدادگران و نجاتگران این جمعیت سالانه بیش از هزار حادثه طبیعی و غیرطبیعی در سطح استان را امدادرسانی می‌کنند.

فلاح با اشاره به اینکه نیرو‌های امدادی هلال احمر کرمان قریب به ۲۰ حادثه مفقودی و غرق شدگی در ماه گذشته و جاری در سطح استان را پوشش دادند، افزود: جمعیت هلال احمر در امر حوادث طبیعی متولی امدادونجات است و با هدف تسکین آلام بشری در کنار آسیب دیدگان حضور می‌یابد.

او با اشاره به اینکه ۴۲ درصد حق ثبت اسناد کشور باید به جمعیت هلال احمر تعلق گیرد، بیان کرد: پیگیری و تحقق این موضوع نیاز به حمایت مجلس شورای اسلامی است تا با کمک بخشی از این اعتبارات انبار‌ها و تجهیزات امدادونجات جمعیت هلال احمر تقویت و بروز رسانی شود.

فلاح با اشاره به ارزش ریالی کمک‌های نقدی و غیرنقدی بنگاه‌های اقتصادی استان کرمان به جمعیت هلال احمر استان به مبلغ ۵۱ میلیارد تومان در خصوص کمک و امدادرسانی سیل‌های اخیر تصریح کرد: مجلس شورای اسلامی با حمایت از ماده ۱۷۲ قانون اساسی، مبنی بر معافیت از مالیات بنگاه‌های اقتصادی که به جمعیت هلال احمر کمک می‌کنند، انگیزه همراهی و حمایت سرمایه داران با هلال احمر را افزایش می‌دهد.

فلاح با اشاره به امکان استفاده از توان کارخانجات شهرستان زرند در حوزه برگزاری دوره‌های آموزش‌های همگانی افزود: پیشگیری از آسیب‌های جسمی و روحی در حوادث و کاهش هزینه‌های جبران ناپذیر نیاز به حضور افراد آموزش دیده در امر امدادونجات دارد.

او با اشاره به اینکه جمعیت هلال احمر داوطلب محور است، اظهار داشت: آموزش آحاد مختلف جامعه با هدف تاب آوری در برابر حوادث از موضوعات بسیار مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

فلاح با اشاره به حادثه پذیری شهرستان‌های کوهبنان و زرند گفت: با کمک هنرمندان داوطلب هلال احمر شهرستان زرند، تاکنون چندین برنامه با هدف آموزش و آشنایی مردم با اصول، اهداف و نکات امدادی در سطح شهرستان و استان اجرا شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان با اشاره به فعالیت مجمتع دانش آموزی جمعیت هلال احمر شهرستان زرند اظهار کرد: راه اندازی مرکز درمان و توانبخشی، تقویت لجستیک در حوزه امدادونجات و افزایش تعداد خانه‌های هلال در روستا‌ها از جمله برنامه‌های مورد پیگیری جمعیت هلال احمر در شهرستان زرند است.

انتهای پیام/ی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: هلال احمر حوادث طبیعی امداد و نجات خانه های هلال در روستا ها جمعیت هلال احمر استان جمعیت هلال احمر او با اشاره شهرستان زرند استان کرمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۶۲۷۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نجات ۹ گرفتار در سیلاب شهرستان سرایان

کاووسی مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: شب گذشته در پی تماس تلفنی مرکز کنترل و هماهنگی عملیات استان، در مناطق چاه‌های عشایری بغداده سرایان درخواست کمک شد.

او افزود: بلافاصله دو تیم سیلاب از جمعیت هلال‌ احمر شهرستان سرایان و پایگاه شهیدان وطن‌خواه سه‌قلعه به محل اعزام شدند.

کاووسی بیان کرد: امدادگران به این ۹ نفر دسترسی پیدا کردند و به منطقه امن انتقال داده شدند.

بیشتر بخوانید

امدادرسانی هلال احمر بیرجند به ۱۶ نفر متاثر از سیلاب

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی ادامه داد: این عملیات از ساعت ۱۹ شب گذشته آغاز و به دلیل دسترسی دشوار جاده‌ها و مسیر‌های تردد تا پاسی از شب ادامه داشت.

او تصریح کرد: تیم‌های امدادی سیلاب هلال احمر سرایان به دنبال هشدار سطح نارنجی هواشناسی در حال آماده باش هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • آمار قابل توجه حوادث کوهستان در کرمانشاه
  • تلاش برای نجات ۹ نفر گرفتار در سیلاب شهرستان سرایان ادامه دارد
  • نجات ۹ گرفتار در سیلاب شهرستان سرایان
  • افتتاح هفتمین خانه هلال شهرستان دنا
  • سیل به مزار امامزاده سیدعلی (ع) نهبندان رسید
  • سیل به مزار امامزاده سیدعلی (ع) نهبندان رسید/ تخلیه آبگرفتگی صحن مزار
  • حجاج ابهری و خدابنده‌ای برای تزریق واکسن مننژیت اقدام کنند
  • کشف جسد مرد ۶۰ ساله طارمی در رودخانه قزل‌اوزن
  • جسد مرد ۶۰ ساله طارمی بعد از ۶ روز جستجو پیدا شد
  • جسد مرد ۶۰ ساله طارمی بعد از ۶ روز پیدا شد