Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها-اینجا سایه‌بانی به گستردگی جهان است که زیر خنکای آن می‌توان برادری در مسیر ایمان را به نظاره نشست؛ نقطه‌ای که تفاوت لهجه و زبان مانع یک‌صدایی دلدادگان امام مهربانی‌ها نیست ... - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهدمقدس، امشب حرم منور رضوی یک مهمان خاص و ویژه را در خود جای داده است؛ شهید نسیم افغانی اینک مهمان زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی است و در جوار ولی نعمتش، مراسم وداعش در حال برگزاری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اینجا سایه‌بانی به گستردگی جهان است که زیر خنکای آن می‌توان برادری در مسیر ایمان را به نظاره نشست؛ نقطه‌ای که تفاوت لهجه و زبان مانع یک‌صدایی دلدادگان امام مهربانی‌ها نیست ...

 وقتی پای ایمان و انسانیت در میان باشد، پناهگاهت با هر زبان و ملیتی، آغوش ضامن آهوست ...

مراسم این شهید افغانستانی دفاع مقدس با مرثیه‌خوانی مداح اهل بیت(ع) آغاز شد؛ خانواده شهدای فاطمیون مهمان ویژه مراسم بودند و حضور پرشوری را رقم زدند.

آغاز مراسم وداع با پیکر شهید نسیم افغانی در حرم رضوی/ حضور پرشور خدام و خانواده شهدای فاطمیون«نسیم دیار دوست» به روایت فاطمیون+فیلم«نسیمی جان‌فزا می‌آید...»+عکس

در سراسر مراسم تاکید بر همراهی و همنوایی برادران ایرانی و افغانستانی و دو ملت نقل محفل بود و اینکه در دوران دفاع مقدس این همنوایی به اوج خود رسید.

مجری برنامه با این اشعار برنامه را آغاز می‌کند:

یاد شهدا راه گشای دل ماست 
راه شهداء روشنی محفل ماست 

سپس ادامه می‌دهد:

ما دو رودیم که یک راه به دریا داریم
دو صداییم که در حنجره ای جا داریم
دو برادر که هوای دل هم را داریم
چشم امّید به آرامش فردا داریم ...

پرتو ولایت فراتر از مرزهای زمینی اثرگذار است و زیر سایه آن می‌توان اتحاد را معنایی عملی بخشید ... در ادامه برنامه قرائت نامه افغانستانی‌های مقیم ایران، خطاب به رهبر معظم انقلاب انجام می‌شود که بخشی از آن را باهم خواندیم.

و این گونه است که مراسم وداع با پیکر این شهید دوران دفاع مقدس همزمان با اذان مغرب و عشا در مشهد به پایان می‌رسد؛ شهیدی که فردا پیکرش در حرم رضوی آرام می‌گیرد.

انتهای پیام/281/ش

R41347/P/S6,1188/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۶۲۷۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مردم قم با دو شهید گمنام دفاع مقدس وداع می کنند

به گزارش خبرنگار مهر، به مناسبت ایام شهادت امام صادق علیه‌السلام، دو شهید گمنام دوران دفاع مقدس میهمان شهر مقدس قم خواهند بود.

مراسم وداع با این دو شهید گمنام شامگاه پنجشنبه در شبستان امام خمینی (ره) حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها برگزار می شود.

پیکرهای مطهر این دو شهید گمنام روز جمعه از ساعت ۱۶:۴۰ از میدان آل یاسین در انتهای بلوار پیامبر اعظم به سمت مسجد مقدس جمکران تشییع خواهند شد.

طی مراسم ویژه ای این دو شهید گمنام دوران دفاع مقدس در صحن اصلی مسجد مقدس جمکران خاکسپاری می‌شوند.

روز گذشته نیز دانشجویان دانشگاه قم با این دو شهید گمنام وداع کردند و سپس در حمایت از دانشجویان دانشگاه های آمریکایی و اروپایی با تجمع در مسجد این دانشگاه علیه جنایات رژیم اشغالگر قدس شعار دادند.

گفتنی است یکی از این دو شهید والامقام در عملیات کربلای پنج در سال ۱۳۶۵ در شلمچه به شهادت رسیده و دیگری در عملیات عاشورای ۲ در سال ۱۳۶۴ در چنگوله به درجه رفیع شهادت نائل آمده است.

کد خبر 6095157

دیگر خبرها

  • مردم قم با پیکر ۲ شهید گمنام دفاع مقدس وداع می‌کنند
  • مردم قم با دو شهید گمنام دفاع مقدس وداع می کنند
  • ۲۵۰۰ یادواره محله‌محور و خانه‌محور در کهگیلویه و بویراحمد برگزار می‌شود
  • فیلم| بازگشت پیکر شهید دفاع مقدس پس از ۳۷ سال انتظار به آغوش خانواده
  • درخواست موشکی امام جمعه باشت از جانشین فرمانده سپاه پاسداران
  • نجات اقتصاد کشور در سایه نوآوری رقم می‌خورد
  • توانایی زبان فارسی در گرو این است كه زبان علم باقی بماند
  • شناسایی خانواده شهید نسیم افغانی + فیلم
  • آخرین وضعیت محموله ترانزیتی افغانستانی در گمرک
  • برگزاری کارگاه آموزشی شعر رضوی به زبان ترکی آذری در خوی