Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اتاق خبر»
2024-04-29@18:57:30 GMT

مجتمع ویژه قضایی فعالان اقتصادی، تشکیل شود

تاریخ انتشار: ۹ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۴۶۲۸۴۲

مجتمع ویژه قضایی فعالان اقتصادی، تشکیل شود

به گزارش اتاق خبر، به نقل از اتاق ایران، عضو هیات نمایندگان اتاق ایران، در تشریح مهم‌ترین خواسته فعالان اقتصادی از قوه قضاییه اعلام کرد: اجرای قانون بهبود مستمر محیط کسب‌وکار مهم‌ترین مطالبه بخش خصوصی از دستگاه قضایی است.

ناصر ریاحی همچنین تشکیل دادگاه‌های تجاری و به‌طور خاص «مجتمع ویژه قضایی فعالان اقتصادی» را از مهم‌ترین مطالبات بخش خصوصی از قوه قضاییه باهدف حمایت از فعالان اقتصادی عنوان  و ابراز امیدواری کرد با تعامل موجود بین اتاق و قوه قضاییه جهش تولید محقق شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ریاحی افزود: از زمان ریاست آقای شاهرودی در قوه قضاییه تاکنون، حمایت از فعالان اقتصادی همیشه در دستور کار این دستگاه بوده و خوشبختانه دراین‌ارتباط هم رویکرد و عمل قوه قضاییه موفقیت آمیز بوده است اما همان‌طور که فعالان بخش خصوصی بارها تأکید کرده‌اند، تشکیل دادگاه‌های تجاری نقش مؤثری در بهبود محیط کسب‌وکار و حل مشکلات فعالان اقتصادی خواهد داشت.

عضو هیات رئیسه اتاق تهران تصریح کرد: یکی از مشکلاتی که فعالان اقتصادی در حین مراجعه به مراجع قضایی با آن مواجه هستند، عدم اطلاع کافی قضات از مسائل اقتصادی و عدم اشراف به اصطلاحات و مسائل مربوط به این علم است. با گذراندن دوره‌های تخصصی مرتبط و یا انتصاب قضاتی که تحصیلات تخصصی آن‌ها اقتصاد است برای رسیدگی به پرونده‌های ویژه اقتصادی، می‌توان این مشکل را حل کرد تا احکامی هم که برای پرونده‌ها صادر می‌شود با حفظ شان فعالان اقتصادی صورت گیرد.

عضو کمیته داوری اتاق ایران در همین ارتباط از آمادگی اتاق برای برگزاری دوره تخصصی اقتصادی ویژه قضات خبر داد.

به باور او، اگر دادگاه‌های اختصاصى تجارى تشکیل شود و قضات متخصص به دعاوى له یا علیه تاجران و صنعتگران رسیدگى کنند و درنهایت هم اجراى اصل ٤٤ قانون اساسى شتاب گیرد و خصوصی‌سازی محقق شود، عمده مشکلات فعالان بخش خصوصى حل خواهد شد و این فعالان می‌توانند نقش خود را در اقتصاد به شایستگى ایفا کنند.

 

منبع: اتاق خبر

کلیدواژه: فعالان اقتصادی مسائل اقتصادی فعالان اقتصادی قوه قضاییه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.otaghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اتاق خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۶۲۸۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۳ میلیون از جامعه کارگری را زنان تشکیل می دهند

به گزارش خبرنگار مهر، امروز ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ مراسم تجلیل از بانوان فعال عرصه کار و تولید در هفته کار و کارگر انجام شد. زنان نخستین تربیت کننده جامعه به شمار می‌روند و در دولت سیزدهم برای اولین بار کمیته زنان و خانواده ستاد هفته کار و کارگر تشکیل شده که امسال سومین سال فعالیت این کمیته محسوب می‌شود.

سید صولت مرتضوی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این مراسم گفت: فعالیت کارآفرینان که به حوزه اشتغال اهتمام ویژه دارند جای بسی خرسندی دارد. کار، تولید اساساً عزت و اقتدار انسان است و بستر بالندگی انسان را فراهم می‌کند.

وی افزود: حضور گسترده بانوان در مجموعه کارگری از دیگر موفق‌های دیگری است. دنیا می‌داند در فرهنگ و تمدن اسلامی، زنان از جایگاه والایی برخوردارند. بر اساس آیه ۱۳ سوره حجرات تفاوتی بین زن و مرد وجود ندارد. خداوند می‌فرماید، ما انسان‌ها را از جنس مرد و زن خلق کردیم و برای شناخت. اما گرامی‌ترین انسان با تقواترین است و یکی از جلوه‌های تقوا، کوشش و تلاش و توسعه اشتغال است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: حضور بانوان در عرصه‌های مختلف بوده که بر اساس آمار از ۱۶ میلیون بیمه شده تأمین اجتماعی در بخش کارگری، بیش از ۳ میلیون نفر بانوان کارگر هستند. همچنین سرآمدترین اساتید دانشگاه، پرستار و معلم از جامعه زنان بوده که جای تقدیر دارد.

مرتضوی با اشاره به شعار سال ادامه داد: جهش تولید با مشارکت و همراهی مردم مساله امسال است. اساساً در حوزه اقتصاد اسلامی و بر اساس اصول ۴۳ و ۴۴ اقتصاد ایران به ۳ دسته دولتی، خصوصی و تعاونی تقسیم شده است. اقتصاد مدیون دست‌های توانمند نیروی انسانی است. بر اساس تاکید رهبر معظم انقلاب بیش از ۸۰ درصد اقتصاد باید دست بخش خصوصی باشد.

وی اضافه کرد: جهش تولید یعنی حرکت خارق‌العاده که نیاز به کوشش دارد. ما به عنوان کارگزار نظام باید تلاش کنیم برای فعالیت بخش خصوصی بسترسازی کنیم و موانع تولید رفع شود. اگر می‌خواهیم فرمان رهبری جامه عمل بپوشد باید از دولت شروع شود و ما آمادگی داریم دستان کارگران و کارفرمایان را به گرمی فشاریم.

وزیر کار در پایان عنوان کرد: جهش تولید با مشارکت مردم است اگر تولید با همراهی مردم باشد بسیاری از مفاسد پاک می‌شود زیرا سرمایه برای بخش خصوصی بوده که افراد با انگیزه بیشتر فعالیت خواهند داشت.

کد خبر 6090858 فاطمه امیر احمدی

دیگر خبرها

  • تابع فضاسازی ها تصمیم قضائی نمی گیریم
  • توصیه‌های اژه‌ای به قضات
  • تابع فضاسازی‌ها تصمیم قضائی نمی‌گیریم/ قاضی باید اهل مشورت باشد/ دستور ویژه به مراجع قضایی
  • دستورات محسنی‌اژه‌ای برای صدور رأی در پرونده‌های خاص
  • بخش خصوصی به افزایش همکاری کشورهای آسیا کمک می‌کند
  • آیت الله مکارم شیرازی: مردم از گرانی، فوق العاده رنج می‌برند
  • بیش از ۳ میلیون از جامعه کارگری را زنان تشکیل می دهند
  • نشست هم اندیشی تشکل‌های کارگری و کارفرمایی چهارمحال و بختیاری با استاندار
  • چرا فعالان بخش خصوصی از تعطیلی پنجشنبه‌ها استقبال نمی‌کنند؟
  • تشکیل ۵۰۶ فقره پرونده با موضوع سلاح و مهمات در دادگستری استان کرمان