Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه شرایط انتقال کرونا در مشهد بحرانی است، از تصمیم‌گیری ستاد کرونا خراسان رضوی در خصوص بازگشت محدودیت‌های کرونایی در روز چهارشنبه خبر داد.

دکتر حمیدرضا رحیمی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار کرد: وضعیت مشهد ازنظر ابتلا به کرونا از وضعیت قرمز عبور کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطرنشان کرد: در اسفندماه 98 و فروردین سال جاری به علت کمبود ظرفیت انجام آزمایش‌های تشخیص کرونا، فقط از افرادی که صورت بستری در بیمارستان‌ها بودند تست کرونا می‌گرفتیم و نتایج آن را گزارش می‌کردیم اما در حال حاضر هم‌زمان هم از بیماران بستری تست می‌گیریم و هم از مراجعینی که به مراکز درمانی سرپایی می‌آیند بنابراین مجموع افراد کرونا مثبتی که مشخص می‌شود نسبت به اسفند و فروردین بیشتر شده است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی مشهد بابیان اینکه در حال حاضر ظرفیت‌های آزمایشگاهی را افزایش داده‌ایم، اظهار کرد: امیدواریم طی چند روز آینده بازهم بیشتر شود چراکه برنامه‌ریزی کرده‌ایم به استاندارد هر یک‌میلیون نفر 250 آزمایش در روز برسیم، بنابراین در حوزه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد که 5 میلیون نفر جمعیت داریم باید بتوانیم هرروز هزار و 250 آزمایش انجام دهیم.

رحیمی با بیان این‌که در حال حاضر از مجموع بیماران سرپایی که برای آزمایش کرونا مراجعه می‌کنند روزانه حدود 200 تست مثبت می‌شود، ابراز کرد: این عدد در بیماران بستری میانگین 120 یا 130 نفر است که ممکن است از طریق آزمایش یا «سی‌تی‌اسکن» جواب کرونای آن‌ها مثبت تشخیص داده شود.

وی ادامه داد: یکی دیگر از تغییراتی که در وضعیت کرونا در حوزه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد اتفاق افتاده این است که بین مراجعین سرپایی افرادی که دارای علائم بسیار خفیف هم هستند، جواب آزمایششان مثبت تشخیص داده می‌شود، یعنی فرد ممکن است با چند سرفه خشک یا بدن‌درد خفیف مبتلابه کرونا باشد و همه این شرایط نشان می‌دهد وضعیت گسترش کرونا در بین مردم بحرانی شده است.

مدیرکل روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد بابیان اینکه چرخه انتقال بیماری باید به دست مردم شکسته شود، تصریح کرد: ما به‌عنوان سیستم بهداشتی درمانی فقط می‌توانیم توصیه کنیم اما اصل کار به دست خود مردم است.

وی با اشاره به نامه رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد به استاندار خراسان رضوی گفت: ما درخواست بازگشت بعضی محدودیت‌ها را به ستاد کرونا داده‌ایم و رئیس‌جمهور این موضوع را به ستاد استانی کرونا واگذار کرد، در همین خصوص قرار است روز چهارشنبه در جلسه استانی ستاد تصمیم‌گیری شود.

رحیمی افزود: اولویت ما در بازگشت محدودیت‌ها مربوط به مراکز پرتجمع مانند بانک‌ها و مراکز اداری پر رفت‌وآمد، به‌ویژه حمل‌ونقل عمومی داخل شهر و تالارهای عروسی و مراسم ترحیم است که نقش عمده‌ای در شیوع این بیماری دارند.

وی تصریح کرد: در مورد حرم مطهر امام رضا(ع) هیچ دغدغه‌ای نداریم، چراکه پروتکل‌های بهداشتی به‌خوبی رعایت می‌شود و آستان قدس رضوی همکاری و نظارت خیلی خوبی در این زمینه داشته است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی مشهد  بابیان اینکه ما روزانه حدود ۱۰۰ نفر بیمار مبتلابه کرونا در مشهد بستری می‌شود، بر انجام اقدامات پیشگیرانه در کنترل این بیماری تأکید کرد و گفت: استفاده از ماسک در مجامع عمومی، رعایت فاصله اجتماعی و بهداشت دست‌ها سه‌پایه پیشگیری و کنترل این بیماری است که از مردم می‌خواهیم با رعایت این موارد به شکستن زنجیره کرونا کمک کنند.

رحیمی اذعان کرد: مدتی که مردم به توصیه‌ها عمل کردند این بیماری در حال کنترل بود، اما الآن دوباره بیماری با همان سرعت بازگشت کرده است، پیش‌بینی موج دوم کرونا برای آبان ماه و آذرماه وجود دارد که شرایط آن موقع خیلی سخت می‌شود.

انتهای پیام/ ۷۰۰۶۸

 

منبع: فارس

کلیدواژه: حمیدرضا رحیمی وضعیت قرمز دانشگاه علوم پزشکی مشهد محدودیت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۶۳۶۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح دستگاه MRI بیمارستان رازی رشت، به زودی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ؛ دکتر محمدتقی آشوبی گفت: با تلاش‎ها و پیگیری‎های دانشگاه علوم پزشکی گیلان، یک دستگاه MRI به ارزش ۵۰ میلیارد تومان از سوی سازمان بهداشت جهانی در اختیار مرکز آموزشی درمانی رازی رشت قرار گرفت که در این مرکز درمانی نصب و امتحان شد و به زودی برای خدمات رسانی به بیماران به بهره برداری خواهد رسید.

وی با بیان اینکه مرکز آموزشی درمانی رازی رشت دومین مرکز درمانی پرتردد شهر رشت به ‎لحاظ تعداد بیماران مراجعه کننده و کادر آموزشی و درمانی است، افزود: سالانه دست کم بین ۵۰۰ تا هزار بیمار برای انجام MRI از این مرکز درمانی به دیگر مراکز آموزشی درمانی رشت و یا بخش خصوصی مراجعه و دوباره برای ادامه درمان به این مرکز بازمی گردند که این امر موجب زحمت بیمار و خانواده اش و همچنین صرف هزینه و وقت می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه توزیع عادلانه امکانات و تجهیزات تشخیصی و درمانی از اهداف مدیران و مسئولان این دانشگاه است، گفت: بیمارستان رازی رشت یک مرکز آموزشی درمانی برای بیماری‌های ارولوژی، ریه، کبد، گوارش، کلیه، بیماری‌های عفونی، پیوند کلیه، پوست، جراحی عروق، روماتولوژی، هماتولوژی، غدد، توراکس تالاسمی، اورژانس، هموفیلی و دیگر بیماری‌ها است که به رغم ارائه خدمات سلامت محور به مردم، از برخی تجهیزات نظیر MRI محروم بود.

مرکز آموزشی درمانی رازی رشت ۷۴ سال پیش تأسیس شد.

دیگر خبرها

  • سیلزدگان بلوچستان در معرض خطر بیماری مالاریا هستند
  • سیل‌زدگان بلوچستان در معرض خطر بیماری مالاریا
  • اعضای بیمار مرگ مغزی در مشهد جان چهار نفر را نجات داد
  • هرساعت اضافه‌کار پرستاران ۲۰۰۰۰ تومان است/احتمال افزایش مبلغ
  • اجتماع کادر درمان در حمایت از جنبش دانشجویان آمریکایی
  • بیمارستان فوق تخصصی کودکان شرق کشور؛ مرکز کشت حلق بیماران CF
  • خیّران سلامت یک میلیارد ریال به حوزه سلامت شهرستان کاشمر کمک کردند
  • افتتاح دستگاه MRI بیمارستان رازی رشت، به زودی
  • واژگونی مینی بوس در جاده کاشمر ۹ مصدوم بر جا گذاشت
  • علت فوت پزشک متخصص در جهرم چه بود؟