Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛  انشااله کولانی مدیر کل منابع طبیعی وآبخیزداری استان کرمانشاه با حضور در حوزه‌های درگیر حریق در شهرستان‌های جوانرود وپاوه گفت : جوامع محلی وتشکل‌های مردم نهاد بازوی توانمند ادارات منابع طبیعی ومحیط زیست در عملیات‌های مختلف از جمله اطفای حریق هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او حضور این دوستداران طبیعت را در کنار نیرو‌های حفاظتی بسیار چشمگیر ذکر کرد وگفت : متاسفانه مناطق درگیر از تمامی جهات حتی راه دسترسی وبقولی پیاده کردن نیرو‌ها هم بسیار صعب العبور هستند ولیکن در این خطه از کشور همه همدل وهمراه شده اند تا به هر‌صورتی که شده حریق را اطفا کنند کما اینکه به کرات حریق اطفا شده ولیکن به جهت وزش باد وشیب‌های تند که غلطیدن تنه‌های سوخته شده را به همراه دارد مجددا آتش‌های پنهان شعله ور می‌شوند.

کولانی در خصوص جان باختن ۳تن از نیرو‌های اطفا حریق که از تشکل‌های زیست محیطی وجوامع محلی بودند افزود : این دوستداران طبیعت بی مهابا به دل حریق زدند جان خود را نثار کردند تا پیام نگذارید بمیرد جنگل که جهان خواهد مرد تحقق پیدا کند.

او این ضایعه تاسف بار را به همه طبیعت دوستان، خانواده محترم جان باختگان ومردم خوب وبا فرهنگ شهرستان پاوه تسلیت گفته برای جان باختگان طلب مغفرت الهی وبرای بازماندگان صبر وشکیبایی را از خداوند منان طلب نمود..

 صفری روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی وآبخیزداری استان گفت : یکی از جان باختگان ساعاتی قبل از اینکه اسیر حریق شود در صفحه اینستا گرام خود از حضور وتلاش پنجاه ساعته نیرو‌های نظامی ومنابع طبیعی گفته و ازآن‌ها به عنوان برترین تیم‌های اطفای حریق در سطح کشور نام برده است وهمین دیدگاه بیانگر یکپارچگی، همدلی و همراهی تمامی نیرو‌ها اعم از نظامی، انتظامی، هلال احمر، فرمانداریها، دهیاری‌ها، جوامع محلی وتشکل‌های زیست محیطی است وبه جرات می‌توان گفت که این خلق وخوی بشر دوستانه واز خود گذشتگی را تنها در کشور اسلا‌می ایران وبالاخص زاگرس نشینان خوب وخونگرم می‌توان دید .

انتهای پیام/د

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: محیط زیست منابع طبیعی منابع طبیعی و آبخیزداری آتش سوزی منابع طبیعی نیرو ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۶۳۷۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تصرف و بازپس گیری ۳هکتار از اراضی ملی اشنویه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، بختیار سعدون گفت: در هفته جاری سه هکتار از اراضی ملی با همکاری ماموران محترم انتظامی در روستا‌های "ذمه" و "سیاوان" و "بطریان"، خلع ید و رفع تصرف شد. وی افزود:برای حفاظت دقیق از عرصه‌های منابع طبیعی و اراضی ملی، حضور مردم در صحنه مهمترین رکن بوده و به همین علت سامانه ۱۵۰۴ به صورت شبانه‌روزی آماده دریافت گزارش‌های مردمی و رسیدگی به تخلفات صورت گرفته در سطح منابع طبیعی این شهرستان است. لازم به ذکر است اشنویه دارای حدود ۱۰۰ هزار هکتار اراضی جنگلی و مراتع است

دیگر خبرها

  • ۲ تن چوب تاغ قاچاق در شاهرود کشف شد
  • استقرار ۱۸ تیم اطفای حریق در مناطق حفاظت شده کرمانشاه
  • بیش از ۱۵۰۰ مترمربع از اراضی ملی عنبرآباد رفع تصرف شد
  • کشف و توقیف چوب جنگلی قاچاق در آمل
  • ادامه تورهای گردشگری‌ طبیعی به محیط زیست آسیب می‌رساند
  • هفت خان مشکلات پیش روی اراضی هفت آسیاب سنندج
  • جلوگیری از تخریب اراضی ملی در بم
  • چند خبر از شهرستان های نیشابور، بردسکن و فریمان
  • رفع تصرف و بازپس گیری ۳هکتار از اراضی ملی اشنویه
  • مستقر شدن بالگرد در لرستان برای جلوگیری از آتش‌سوزی احتمالی ضروری است