Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@23:25:44 GMT

وزیر بهداشت: همواره نگران اوج کرونا در مشهد هستم

تاریخ انتشار: ۹ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۴۶۳۸۸۴

وزیر بهداشت: همواره نگران اوج کرونا در مشهد هستم

دکتر سعید نمکی دوشنبه شب در نشست ویدئو کنفرانسی با رییس و اعضای هیات رییسه دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: موقعیت مشهد و مناطق حاشیه نشین این کلانشهر از اهمیت بسزایی برخوردار است، لذا باید تمامی تمهیدات لازم فراهم شود و مراکز مراقبت و نگهداری از بیماران مبتلا به کرونا ایجاد شود.
وی ادامه داد: افزایش مجدد بیماران مبتلا به کووید ۱۹ از ابتدای شیوع این ویروس بارها مورد تاکید قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: باید برای ارائه خدمات مناسب به بیماران کرونایی و غیرکرونایی بیمارستان‌های این دو گروه از یکدیگر تفکیک شود تا بتوان به شکل مناسبی به هر دو گروه خدمات ارائه داد. 
وی افزود: توصیه می‌شود برای تمامی بیمارانی که در نوبت عمل‌های الکتیو (غیر اورژانسی) هستند برنامه ریزی مدون انجام شود تا ضمن بهره‌مندی مردم از خدمات بخش دولتی، در ماه‌های آینده مشکلات درآمدهای اختصاصی این دانشگاه نیز برطرف شود. 
دکتر نمکی با قدردانی از اقدامات دانشگاه علوم پزشکی مشهد بر ادامه روند غربالگری بیماری کرونا به ویژه در مناطق پرخطر تاکید کرد. 
وی ادامه داد: بیمارانی که در سامانه به ثبت می‌رسند باید به طور مستمر مورد پیگیری، مراقبت و آموزش قرار گیرند تا نیاز به خدمات بیمارستانی پیدا نکنند.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: کاهش بار بیمارستان‌ها و جلوگیری از نیاز بیماران به خدمات بستری بزرگترین رسالت حوزه بهداشت است.

وی با بیان اینکه برای رسیدگی به مشکلات مشهد به زودی کارگروه ویژه تشکیل خواهد شد افزود: وزارت بهداشت برای رفع مشکلات مالی این دانشگاه نیز از محل منابع دراختیار تمام تلاش خود را خواهد داشت. 
دکتر نمکی با قدردانی از همت دانشگاه علوم پزشکی مشهد در تامین ماسک و مواد ضد عفونی کننده، بر آموزش و اطلاع رسانی به مردم مبنی بر استفاده از ماسک و تولید ماسک‌های خانگی تاکید کرد. 
وی ادامه داد: در زمینه سهمیه دارویی و آزمایشگاه کنترل مواد غذایی و مجوزهای استخدامی نیز پیگیری‌های لازم انجام خواهد شد. 
وزیر بهداشت همچنین از اجرای پروژه بیمارستان شهید هاشمی نژاد مشهد در یکی از مناطق کم برخوردار این کلانشهر ابراز خرسندی کرد و دستور ویژه‌ای را برای تجهیز این بیمارستان در راستای خدمات رسانی به مردم منطقه و زائران بارگاه منور رضوی صادر نمود.
وی با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی مشهد با تلاش مسوولان و اعضای هیات علمی جایگاه بسیار خوبی را در کشور و منطقه دارد گفت: کمبودهای حوزه آموزش به وزارت بهداشت اعلام شود تا پیگیری گردد. 
در این نشست هر یک از معاونان دانشگاه علوم پزشکی مشهد گزارشی پیرامون اقدامات و تلاش‌های انجام شده در زمینه پیشگیری، درمان و مقابله با بیماری کرونا در مناطق زیرپوشش این دانشگاه ارائه کردند.

برچسب‌ها ویروس کرونا مشهد استانداری خراسان رضوی دانشگاه علوم پزشکی مشهد

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا مشهد استانداری خراسان رضوی دانشگاه علوم پزشکی مشهد ویروس کرونا مشهد استانداری خراسان رضوی دانشگاه علوم پزشکی مشهد دانشگاه علوم پزشکی مشهد وزیر بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۶۳۸۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهورزان دیده بانان و پیشگامان عرصه سلامت هستند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، جانشین منطقه پدافند هوایی شمال شرق در همایش تجلیل از بهورزان نمونه دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به جایگاه بهورزان در سطح جامعه کفت: با شروع به کار بهورزان، کشور در زمینه شاخصه‌های ارتقاء سطح سلامت به مؤلفه‌های چشمگیری رسید و فعالیت‌های تنظیم خانواده نیز به صورت گسترده در کشور انجام شد.

امیر سرتیپ دوم خلیل آبادی  بهورزان را رکن اصلی شبکه‌های بهداشت و درمان دانست و افزود: همه کارکنان این سیستم با فداکاری، ایثار، صبر و جدیت برای پیشبرد اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی و اجرای برنامه‌های وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی مشهد، از خود گذشتگی نشان می‌دهند که این جای تقدیر و تشکر دارد.

وی گفت: بهورزان از شریف‌ترین طبقه در نظام سلامت کشور هستند که با زحمت فراوان سبب چرخش چرخه‌های سلامت و زندگی می‌شوند.

جانشین منطقه پدافند هوایی شمال شرق کشور با تقدیر از زحمات کارکنان دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: خدمات خوبی از سوی دانشگاه علوم پزشکی مشهد انجام شده و باید بدانیم این موهبت بزرگی است که مسئولان خدمت کنند، تا ملت راحتی را احساس کنند، زیرا مسئولین تکیه گاه مردم هستند.

در این مراسم از بیش از ۱۰۰ مربی بهورزی که به افتخار بازنشستگی نائل شدند و همچنین بیش از ۵۰ نفر مربیان نمونه شاغل در این حوزه تجلیل شد.

دیگر خبرها

  • کمبود نیروی انسانی ماندگار چالش اصلی بهداشت ودرمان هرمزگان
  • صدور ۱۰ مجوز فعالیت گردشگری سلامت در مشهد
  • ارتقاء دانشگاه علوم پزشکی مشهد در رتبه بندی جهانی موضوعی
  • انجام موفق ۲ عمل اهدای عضو در مشهد به ۵ نفر زندگی دوباره بخشید
  • بیش از ۱۵۰ بهورز در سال جاری در دانشگاه علوم پزشکی مشهد جذب می‌شوند
  • بهورزان دیده بانان و پیشگامان عرصه سلامت هستند
  • جذب بیش از ۱۵۰ بهورز در مشهد؛ امسال
  • بهورزان دیده بانان عرصه سلامت هستند
  • جذب بیش از 150 بهورز در مشهد ؛ امسال
  • پیام رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد به مناسبت روز جهانی ماما