Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/لرستان مدیرعامل آب و فاضلاب لرستان گفت: ما در هیچ شهر و روستایی آب پایدار نداریم یعنی از سدها تامین آب شهرها و روستاها را انجام نمی‌دهیم که این یک معضل است.

حمیدرضا کرموند در جلسه کارگروه آب و انرژی استان که امروز نهم تیرماه در سالن جلسات شرکت برق برگزار شد، اظهار کرد: اولین موردی که در استان لرستان ما را آزار می‌دهد و مجموعه وزارت نیرو  نیز اعتقاد دارد باید این مشکل حل شود عدم پایداری آب شرب شهرها و روستاهاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: ما در هیچ شهر و روستایی آب پایدار نداریم یعنی از سدها تامین آب شهرها و روستاها را انجام نمی‌دهیم که این یک معضل است.

کرموند تصریح کرد: در مرکز استان مشکل کدورت آب را داریم، فصل بهار در زمان بارندگی نارضایتی از کیفیت آب وجود دارد؛ تصفیه‌خانه آب ما نهایتاً بتواند ۱۰۰۰ لیتر آب تصفیه کند.

این مسئول ادامه داد: در شهر خرم‌آباد جهش خوبی در بحث شبکه‌های اصلی شهر داشتیم.

وی تأکید کرد: اصل قضیه این است که ما آب پایدار نداریم، باید سدهایی داشته باشیم که بتوانیم آب شرب شهرها و روستاها را به‌صورت پایدار تامین کنیم.

کرموند افزود: برای تصفیه‌خانه شماره دو خرم‌آباد با مشکل روبرو شده‌ایم که انتظار داریم به ما کمک شود تا از طریق ماده ۵۶ پیمانکار را تعیین کنیم و در چند سال آینده پروژه را با بهره‌برداری برسانیم.

 این مسئول ادامه داد: الآن علی‌رغم اینکه همه ما را به‌عنوان استان پر آب می‌شناسند با مشکل روبرو هستیم، آب‌های ما املاح دارند.

کرموند افزود: برای تابستان برنامه‌ریزی کردیم و تا دو سال آینده پایداری نسبی آب در روستاها به وجود بیاوریم.

وی گفت: در بحث شهری حدود ۶۰ میلیارد تومان اعتبار داریم اما حدود ۱۷۰ میلیارد تومان و در بخش روستایی حدود ۵۰ میلیارد تومان بدهی داریم.

مدیرعامل آب و فاضلاب لرستان ضریب بهره‌مندی روستاهای لرستان را بیش از ۷۱ درصد اعلام کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی آب و فاضلاب شهرها و روستاها آب پایدار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۶۴۲۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آب شرب ۹۰درصد روستاهای سیل‌زده سیستان و بلوچستان وصل شد

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور از وصل‌شدن آب شرب ۹۰درصد روستاهای مناطق سیل‌زده استان سیستان و بلوچستان خبر داد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری تسنیم، هاشم امینی، مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با اعلام این خبر، گفت: از مجموع 300 روستای درگیر پیامدهای سیل، تنها 28 روستای منطقه بندینی باقی مانده‌اند که طی روزهای آینده مشکل آب شرب این روستاها نیز برطرف خواهد شد.

وی ادامه داد: بزرگ‌ترین مانع در ترمیم زیرساخت‌های آب‌رسانی به این روستاها، حجم بالای سیلابی است که هم‌چنان در بستر رودخانه بندینی جاری است و امکان استـفاده از تجهیزات مکانیکی و خودروها را نمی‌دهد و در نتیجه عملیات استقرار و اتصال لوله‌های انتقال آب از طریق عوامل انسانی در حال انجام است.

امینی افزود: خوش‌بختانه طی 24 ساعت پس از بارش‌ها سامانه آب‌شیرین‌کن چابهار و کنارک با حجم تولید 43هزار مترمکعب وارد مدار و از قطع آب مناطق وسیعی از شهرهای جنوب استان جلوگیری شد.

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور ادامه داد: از ابتدای قطع آب شرب و بهداشت 28روستای باقی‌مانده، با استقرار 15 دستگاه تانکر، نیاز آبی این روستاها تامین شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آب شرب ۹۰ درصد روستاهای سیل‌زده سیستان و بلوچستان وصل شد
  • حل مشکل آب‌شرب روستاهای سیل‌زده در منطقه بلوچستان
  • آب شرب ۹۰درصد روستاهای سیل‌زده سیستان و بلوچستان وصل شد
  • ۱۵۴ پنل خورشیدی در روستاهای دیلم راه اندازی می‌شود
  • رفع اتفاقات شبکه آبرسانی روستاهای شهرستان خوی
  • از همه منابع برای تامین آب پایدار در روستاها استفاده شود
  • تامین زمین ویلایی در روستاها برای متقاضیان نهضت ملی مسکن شهرها 
  • تامین زمین ویلایی در روستاها برای متقاضیان نهضت ملی مسکن شهرها
  • بررسی آخرین وضعیت روستاهای برده میش و کپه‌کند بخش مرکزی مهاباد
  • اعتباری برای روستاهای ضرر دیده از طرح «قمرود» پرداخت نشده است