Web Analytics Made Easy - Statcounter

با وجود سپری شدن چندین روز از بیانات رهبر انقلاب پیرامون غفلت در نظارت برخی مسئولین بر فیلم‌ها که مبانی قضایی جمهوری اسلامی را زیر سؤال می‌برند، متولیان امر در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان سینمایی در این زمینه واکنش نشان نداده‌اند و این در حالی است که انتظار جدی نسبت به واکنش عملی در این زمینه وجود دارد تا جهت‌گیری آثاری تولید در این عرصه بیش از پیش در مسیر منافع ملی ایران باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش «تابناک»؛ رهبرانقلاب به تازگی در ارتباط تصویری با همایش سراسری قوه قضائیه بیان گزارش زبانی و آماری به مردم را لازم اما ناکافی دانستند و با اشاره به ضرورت بهره‌گیری از هنر و ظرفیت‌های رسانه‌ای در ارائه گزارش فعالیت‌ها گفتند: «متأسفانه با غفلت برخی مسئولان مربوط در عرصه نظارت بر فیلم‌ها، شاهد نمایش فیلم‌هایی هستیم که اساس و مبانی قضایی جمهوری اسلامی را زیر سؤال می‌برند. غربی‌ها برخلاف واقعیت، در فیلم‌های سینمایی‌، دادگاه‌های خود را عرصه عدالت محض نشان می‌دهند ولی ما حتی در ارائه واقعیات کشور از ظرفیت‌های هنری و رسانه‌ای بهره نمی‌گیریم و گاهی بر عکس نشان می‌دهیم.»

بیانیات رهبر انقلاب به شکل واضح و کم‌سابقه به نقد نوع نظارت بر آثار سینمایی تولید و همچنین متولیانش اشاره داشت که قاعدتاً این نقد را متوجه مسئولان سازمان سینمایی و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می‌نماید. تصور می‌شد پس از این نقدهای صریح رهبری معظم انقلاب، شاهد واکنش سریع و به اندازه متولیان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به ویژه سازمان سینمایی باشیم اما اتفاقی رخ نداده و اگر واکنشی نیز نسبت به این اتفاق بوده، دست‌کم رسانه‌ای نشده است.

این اتفاق گمانه‌زنی‌هایی درباره احتمال تغییر و تحولاتی در سازمان سینمایی را نیز در پی داشت اما مشخص نیست آیا این گمانه‌زنی‌ها تا چه میزان جدی است. سوای اینکه تغییرات نظارتی در روش‌ها و فرآیندها یا عوامل ارشد مجری و ناظر در وزارت فرهنگ و ارشاد را شاهد باشیم، تصور می‌شود یکی از مباحثی که رهبری انقلاب به نوعی به آن اشاره کردند تولید آثار سینمایی با در نظر داشتن نظرگاه منافع ملی است. یعنی اگر مبانی قضایی به کل زیرسوال برود و تصور منفی نزد عموم مردم نسبت به این مبانی شکل بگیرد، در نهایت به نفع کشور خواهد بود یا نه؟ پاسخ قاعدتاً منفی است.

در اینجا شاید مصداقی نمودن بحث و تمرکز بر چند فیلم سینمایی، اساساً کل موضوع را به حاشیه بکشاند، بنابراین به نظر می‌رسد بحث ضروری در تعریف منافع ملی در تولید آثار سینمایی و تاکید بر در نظر داشتن این مبانی منافع ملی در حین خلق آثار است. این اقدام که بخشی از آن میز مبانی قضایی را شامل می‌شود، یک دورنمای تازه‌ای را نزد سینماگران کشورمان مشخص می‌کند و یک جهت‌گیری مشخص را برای فیلمسازان در پی دارد که حاصلش خلق آثاری است که به تقویت روابط دولت-ملت منجر می‌شود.

منبع: تابناک

کلیدواژه: پرونده اکبر طبری دهه کرامت زینب سلیمانی حمید ابوطالبی سند همکاری 25 ساله ایران و چین رهبر انقلاب سینمای ایران تصویر دادگاه قوه قضاییه عدالت پرونده اکبر طبری دهه کرامت زینب سلیمانی حمید ابوطالبی سند همکاری 25 ساله ایران و چین وزارت فرهنگ و ارشاد سازمان سینمایی مبانی قضایی منافع ملی فیلم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۶۴۴۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(عکس) اولین حضور مهدی فضائلی در یک مراسم بعد از حملات تندروها به او بخاطر توئیتش

 بازگشت دوباره گشت ارشاد به خیابان ها و فیلم های منتشر شده از برخوردهای خشن علیه زنان نه تنها واکنش های چهره های سیاسی و فعالان مجازی را به همراه داشت، بلکه مهدی فضائلی عضو دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب نیز با انتشار توئیتی خبر از تذکر رهبر انقلاب به مسئولان درباره نحوه برخوردها داده بود. هرچند او نیز از سوی حامیان گشت ارشاد با حملات تندی روبرو شد اما سردار جعفری صحت تذکر رهبری را تایید کرد.

در ادامه اولین عکس از فضائلی و حضورش در یک مراسم بعد از حملات مذکور را مشاهده می‌کنید.

منبع: تسنیم

tags # حجاب اسلامی سایر اخبار اتفاق عجیب که همزمان با انقراض دایناسورها در زمین رخ داد! آیا قدرت‌های فوق‌بشری واقعیت دارند؟ چطور انسان به این قدرت‌ می‌رسد؟ شهاب سنگی که دایناسورها را منقرض کرد به کجای زمین خورد و آن روز چه اتفاقی رخ داد؟ (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟

دیگر خبرها

  • وزارت ارشاد: محمد خزاعی می‌ماند
  • تغییر رئیس سازمان سینمایی تکذیب شد
  • تغییر محمد خزاعی در سازمان سینمایی تکذیب شد
  • نشست خبری مرکز طرح‌های ملی وزارت فرهنگ برگزار می‌شود
  • نشست خبری مرکز طرح‌های ملی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی
  • مبانی تئوری و فکری محکم اسلام علت ماندگاری انقلاب اسلامی است
  • (عکس) اولین حضور مهدی فضائلی در یک مراسم بعد از حملات تندروها به او بخاطر توئیتش
  • وزارت ارشاد وظیفه نظارت و تسهیل گری را به عهده دارد نه تصدی گری
  • عکسی از اولین حضور مهدی فضائلی در یک مراسم بعد از حملات تندروها به او بخاطر توئیتش
  • از «گشت ارشاد» تا «طرح نور» فقط دو نوروز فاصله افتاد/ برای زنان پرونده قضایی تشکیل می‌شود؟