Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-08@22:37:24 GMT

هزینه درمان سرطان یک و نیم برابر بیماری قلبی است

تاریخ انتشار: ۱۰ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۴۶۴۵۲۱

هزینه درمان سرطان یک و نیم برابر بیماری قلبی است

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، علی‌اصغر یعقوبی، امروز (دوشنبه- ۹ تیر ماه) در نشست هم اندیشی اعضای هیئت مدیره شبکه ملی سرطان ایران که در سالن جلسات سازمان فرهنگی، ورزشی و اجتماعی شهرداری شاهین‌شهر به همت انجمن حمایت از بیماران خاص مهر، برگزار شد، با بیان اینکه سرطان یک معضل اجتماعی همه‌گیر است، اظهار کرد: افزایش سالانه بیش از ۱۱۵ هزار بیمار به جامعه بیماران سرطانی یک معضل بزرگ است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با تاکید بر نیاز به آگاهی بخشی و اطلاع رسانی در حوزه سرطان و راه‌های پیشگیری و پشتیبانی پس از ابتلا به آن، افزود: شیوع ویروس کووید ۱۹ و ضرورت توجه به خدمات‌رسانی در فضای مجازی بستر بهره‌مندی از سامانه‌های مختلف در اطلاع رسانی، پیشگیری و پشتیبانی از بیماری را فراهم کرد، در این راستا با انعقاد تفاهم‌نامه میان شبکه ملی سرطان ایران، بنیاد برکت و انجمن ملی سرطان، مجموعه ۴۰۳۰ در بستر سرطان فعال و به بهره برداری رسید.

به گزارش ایسنا، یعقوبی با اشاره به چند وجهی بودن مواجهه با سرطان و تقسیم آن به دو بخش درمانی و غیردرمانی، خاطرنشان‌کرد: در این مجموعه خدمات غیردرمانی نظیر اطلاع رسانی، روانشناسی، اطلاعات جامع تعذیه‌ای، بهره مندی از مراکز درمانی واجد شرایط و اطلاع رسانی مراکز تهیه دارو ارائه می‌شود.

این عضو انستیتو سرطان کشور با بیان اینکه سرطان دومین عامل مرگ در جهان است، افزود: در شرایطی رکورد اولین عامل مرگ، متعلق به بیماری‌های قلبی و عروقی است که درمان و تشخیص سرطان بیش از یک و نیم برابر بیماران قلبی و عروقی هزینه در بر دارد.

یعقوبی، با اشاره به ۳۰۰ هزار میلیارد تومان هزینه درمان سرطان در سال‌های ۹۳ و ۹۴، ادامه داد: نحوه عملکرد مدیران و مسئولان در شهر‌ها نقش موثری در میزان ابتلا به سرطان دارد.

وی، با بیان اینکه سرطان یک بیماری نهفته در بدن همه انسان‌هاست، تصریح‌کرد: مدیران و مسئولان شهری عوامل موثر مثبت و منفی در کنترل و بروز سرطان هستند و با تامین آرامش روانی جامعه که یک ریزفاکتور کاهنده در ابتلا به سرطان است می‌توانند در کاهش تعداد ابتلا و بیماران سرطانی موثر باشند.

یعقوبی، با اشاره به نقش موثر موسسات خیریه و ان جی او‌ها در خدمت‌رسانی به مردم، خاطرنشان‌کرد: ثاثیر عملکرد ان جی او‌ها در امدادرسانی و خدمت‌گزاری به مردم در بلایای طبیعی نظیر سیل، زلزله و حتی در معضل شیوع کرونا در راستای ایجاد همدلی، هم‌افزایی و همگرایی آحاد مردم، مسئولان و فعالان هر عرصه اثبات‌شده است و باید با حمایت کامل و قاطع از آن‌ها از ظرفیتشان در آگاهی‌بخشی و اجرای طرح‌های غربالگری در راستای پیشگیری از ابتلا به سرطان بهره‌برد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: پرونده اکبر طبری دهه کرامت زینب سلیمانی حمید ابوطالبی سند همکاری 25 ساله ایران و چین تشخیص سرطان بیماری قلبی پرونده اکبر طبری دهه کرامت زینب سلیمانی حمید ابوطالبی سند همکاری 25 ساله ایران و چین اطلاع رسانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۶۴۵۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک نفر بر اثر ابتلا به هاری در مشهد فوت کرد

به گزارش خبرگزاری مهر، زهرا نهبندانی اظهار کرد: این مرد ۴۱ ساله که حدود ۲ ماه قبل توسط سگ مجروح شده بود به هیچ یک از مراکز درمان هاری مراجعه نکرده بود که این امر سبب ابتلای وی به هاری و در نهایت فوت او شد.

رئیس گروه بیماری‌های واگیر معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: بیماری هاری یک بیماری ویروسی دستگاه عصبی مرکزی است که ابتلای به آن صد درصد مرگ را به دنبال دارد اما در صورت مراجعه به موقع موارد حیوان گزیدگی و انجام درمان، به سادگی قابل پیشگیری است.

وی گفت: مهمترین راه انتقال بیماری هاری از طریق گازگرفتگی و خراش توسط حیوانات است و افراد در صورت زخمی شدن توسط حیوانات بایستی بلافاصله محل زخم را با آب فراوان و صابون شست و شو داد و به نزدیک ترین مرکز پیشگیری و درمان هاری برای تزریق واکسن و سرم هاری مراجعه کرد.

نهبندانی با بیان این که سال گذشته حدود ۲۱ هزار مورد حیوان گزیدگی در مناطق تحت پوشش این دانشگاه ثبت و گزارش شده است افزود: سال گذشته ۱۴ هزار و ۳۱۶ مورد معادل ۷۰ درصد حیوان گزیدگی‌ها توسط سگ‌ها و پنج هزار و ۴۱۱ مورد معادل ۲۶ درصد حیوان گزیدگی‌ها توسط گربه‌ها بوده است.

رئیس گروه بیماری‌های واگیر معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: در این مدت نیز آزمایش ۱۲۴ مورد هاری در سگ و ۱۳ مورد هاری در گربه مثبت شده است.

وی با بیان این که در ایران بیش از ٩۰ درصد گزش‌ها توسط سگ انجام می‌شود گفت: باید به عموم مردم اطلاع رسانی شود که از تحریک کردن حیوانات به خصوص سگ‌ها خودداری کنند و هنگام درگیری ۲ حیوان برای جداسازی آن‌ها اقدام نشود زیرا احتمال ابتلای یکی از این حیوانات به هاری بسیار زیاد است.

کد خبر 6100308

دیگر خبرها

  • از کجا بفهمیم سرطان رحم داریم ؟ | شایع ترین علت سرطان دهانه رحم را بشناسید
  • خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی در این افراد کمتر است
  • ایجاد داروخانه دولتی ویژه بیماران خاص در کرمانشاه
  • بهترین راه تشخیص کبد چرب | راه‌های پیشگیری از ابتلا به کبد چرب را بشناسید
  • یک نفر بر اثر ابتلا به هاری در مشهد فوت کرد
  • توصیه‌هایی درباره یک بیماری زنانه
  • کلمه «سرطان» از کجا آمده است؟/ چرا به سرطان «سرطان» می گویند؟
  • خطر حمله قلبی در این بیماران بیشتر است
  • بیش از ۳۵۰ میلیون نفر از علایم تنفسی آسم رنج می‌برند/ هزینه ۳۰ میلیون تومانی درمان هر بیمار در سال
  • دستاورد تازه پزشکی؛ تشخیص آرتروز ۸ سال قبل از ابتلا به این بیماری