Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-05-05@03:42:11 GMT

راه مقابله با کچلی چیست؟

تاریخ انتشار: ۱۰ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۴۶۴۸۲۵

عاطفه گلفشان در خصوص عوامل ریزش مو بیان کرد: این عارضه به دلایل مختلفی بروز پیدا می‌کند که ارث و استرس مهمترین عوامل آن هستند. ناطقان: یک متخصص پوست و مو به ارائه راهکار‌هایی برای مقابله با ریزش مو پرداخت.

عاطفه گلفشان در خصوص عوامل ریزش مو بیان کرد: این عارضه به دلایل مختلفی بروز پیدا می‌کند که ارث و استرس مهمترین عوامل آن هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی ضمن اشاره به اینکه در ریزش موی ارثی با افزایش سن تار‌های مو نازک می‌شوند و شروع به ریزش می‌کنند، ادامه داد: این عارضه در زنان به این صورت اتفاق می‌افتد که مو‌های کل سر به صورت پراکنده نازک می‌شود و می‌ریزند، ولی در مردان تار‌های مو از شقیقه‌ها نازک می‌شود و براساس یک الگوی M شکل شروع به ریزش می‌کند.

این متخصص پوست و مو افزود: نوع دیگر بروز این عارضه ریزش موی فعال است که در آن فرد هنگامی که به سرش دست می‌زند چند تار مو روی دستش می‌آید و پس از استرس و ناراحتی شدید، بعد از یک رژیم غذایی سنگین و جراحی و مشکلات فیزیکی اتفاق می‌افتد.

گلفشان در خصوص درمان ریزش مو ضمن تاکید به طولانی مدت بودن روند بهبودی ریزش مو و همچنین ادامه دار بودن آن تا پایان عمر به ویژه در ریزش موی ارثی گفت: برای درمان این عارضه ابتدا باید ریشه یابی از طریق آزمایش صورت گیرد تا بفهمیم دلیل اصلی بروز این مشکل چیست؛ اگر استرس و ناراحتی است در جهت رفع آن اقدام کنیم و اگر از کمبود ویتامین نشات می‌گیرد باید به خوردن دارو‌های مکمل روی بیاوریم.

وی با بیان اینکه دلیل بعضی از ریزش مو‌ها کم کاری ترویید و اختلالات آزمایشگاهی است و برای درمان ابتدا باید این اختلالات بهبود یابند، عنوان کرد: مزوتراپی که محلول‌هایی حاوی اسید‌های آمینه، انواع ویتامین‌ها و مواد مفید برای رشد مو هستند و از طریق تزریق هر چند هفته یکبار آن به کف سر انجام می‌شود، در درمان ریزش مو موثر است.

این متخصص پوست و مو اشاره کرد: ریزش موی فعال ممکن است در هر سنی اتقاق بیفتد، در دوران کرونا به دلیل استرس این عارضه در کودکان نیزمشاهده شد ه است و ریزش موی ارثی از سنین ۲۵ تا ۳۰ سالگی اتفاق می‌افتد و ممکن در سن پایین‌تر هم اتفاق بیفتد. منبع: باشگاه خبرنگاران برچسب ها: مقابله ، کچلی ، ریزش مو

منبع: ناطقان

کلیدواژه: مقابله کچلی ریزش مو ریزش موی ریزش مو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۶۴۸۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نماینده همدان در مجلس خبرگان رهبری به علت عارضه مغزی در بیمارستان بستری شد


به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان همدان، آیت‌الله غیاث‌الدین طه‌محمدی، امام جمعه سابق همدان به علت عارضه مغزی و کاهش هوشیاری در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستانی در قم بستری و تحت درمان است.

آیت‌الله طه‌محمدی در فروردین ماه امسال در راه بازگشت از سفر مشهد مقدس دچار سانحه رانندگی شد که در این حادثه همسر ایشان فوت کرد.

در آن زمان آیت‌الله محمدی با حال عمومی خوب از بیمارستان مرخص شد، اما پس از مدتی، پزشکان متوجه وجود لخته خون در مغز وی شدند که منجر به انجام جراحی در بیمارستانی در تهران شد، پس از عمل جراحی وی از بیمارستان مرخص و حال ایشان رو به بهبودی رفت.

اما متاسفانه در هفته گذشته آیت‌الله محمدی دچار سکته و خونریزی مغزی شده که منجر به بستری ایشان در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستانی در استان قم شده است.

بنابر اعلام پزشکان، اکنون هوشیاری آیت‌الله محمدی در سطح پایین است و تغییری نسبت به روزهای قبل نداشته است.

با توجه به اوضاع امام‌ جمعه سابق همدان، از مردم تقاضا داریم برای سلامتی و بهبودی ایشان دعا کنند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902096

دیگر خبرها

  • آغاز ایمن سازی بزرگراه شهید خرازی حد فاصل بلوار اردستانی و پژوهش
  • ممنوعیت تردد در بزرگراه خرازی غرب تهران به دلیل گل و لای
  • باران شدید در خوزستان / دکل‌های برق فشارقوی سقوط کردند
  • درمان دردهای عضلانی و مفصلی با حرکات اصلاحی ورزشی +تصاویر
  • ممنوعیت تردد در بزرگراه خرازی غرب تهران
  • مسدود شدن محور سربندر - آبادان
  • محور سر بندر به آبادان مسدود شد/ دکل‌های برق فشارقوی سقوط کردند
  • مسدود شدن محور سربندر به آبادان
  • ریزش سنگ در جاده پلدختر - خرم‌آباد
  • نماینده همدان در مجلس خبرگان رهبری به علت عارضه مغزی در بیمارستان بستری شد