Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ـ رئیس دادگستری کاشان ضمن تاکید بر برخورد قاطع دستگاه قضا با تصرف سازمان‌یافته اراضی ملی در این شهرستان گفت: هیچ خط قرمزی برای اجرای قانون وجود ندارد و بدون در نظر گرفتن عناوین با خاطیان برخورد می‌شود. - اخبار استانها -

سیروس افضلی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کاشان، ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره شهید دکتر بهشتی و 72 تن از همکاران وی اظهار داشت: شهید دکتر بهشتی خدمات بسیار زیادی را به اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی داشتند و به دست شقی‌ترین افراد به شهادت رسید و تا به امروز نیز وجود این شهید والا مقام در کشور خالی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در عمل اجرای عدالت یکی از مقوله‌های سخت محسوب می‌شود، افزود: کار قضایی کار سخت و پیچیده است و تنها استمداد از شهدا و اهل بیت عصمت و طهارت(ع) می‌تواند قضات ما را در تصمیم‌گیری‌های خود به ویژه پرونده‌های پیچیده مدد و یاری کند.

رئیس دادگستری شهرستان کاشان با بیان اینکه شیوع ویروس کرونا موجب ایجاد محدودیت در اجرای برنامه‌ها شد، ابراز داشت: یکی از برنامه‌های هفته قوه قضائیه ملاقات با زندانیان، شنیدن درخواست‌ها و بررسی این درخواست‌ها است در حالی‌که توجه به این مددجویان یکی از سیاست‌های دستگاه قضایی است.

وی با بیان اینکه بازدید از زندانیان و شنیدن و بررسی درخواست‌های آنان به صورت مستمر در طول سال نیز ادامه دارد گفت: برخی از زندانیان ممکن است بر اثر یک ناآگاهی و اشتباه از سوی مددجو گرفتار شدند و بر همین اساس ممکن است با شنیدن این درخواست‌ها راهکارهایی پیشنهاد تا این مددجویان از زندان آزاد شوند.

افضلی با بیان اینکه تشکیل محاکم تجدید نظر یکی از آرزوهای مردم کاشان بود، تصریح کرد: استقرار چهار شعبه تجدید نظر در کاشان باعث شده است تا بررسی پرونده‌ها که گاها بیش از یک سال طول می‌کشید امروز به کمتر از یک‌ماه رسیده و بسیاری از هزینه‌های مردم نیز با تشکیل این دادگاه‌ها کاهش یافت.

کوه‌خواری در قشم‌ / 350 هزار مترمربع از اراضی ملی جزیره قشم رفع تصرف شدرئیس‌کل دادگستری استان اردبیل: صیانت از اراضی ملی وظیفه دستگاه قضایی استتصرف غیرقانونی 840 هکتار از اراضی ملی و دولتی‌ آذربایجان ‌غربی / با ورود دادگستری اراضی به ‌دولت بازگشت

وی با بیان اینکه یقینا هنوز جا برای کار وجود دارد، تاکید کرد: هیچ فردی نمی‌تواند منکر این تحولات بزرگ در دستگاه قضایی شهرستان کاشان شود و خوشبختانه این کاهش زمان رسیدگی به پرونده شهروندان موجب افزایش رضایت‌مندی آنان شده است و این موضوع برای ما و همکارانمان جای بسی خرسندی است.

رئیس دادگستری شهرستان کاشان با بیان اینکه مهاجرت و شهرنشینی پدیده‌ای است که در تمامی شهرهای کشور وجود دارد، تبیین کرد: افراد مهاجر معمولا در حاشیه شهرها سکونت پیدا می‌کنند که این موضوع می‌تواند تهدید امنیتی برای متن شهر باشد در حالی که اقدامات توسعه شهری نیز باید به صورت مدون و با برنامه باشد.

وی با بیان اینکه کاشان از پدیده حاشیه‌نشینی مستثنی نیست، افزود: با تشکیل جلسات با حضور مسئولان در مورد ساخت و سازهای غیرمجاز در حاشیه شهرستان کاشان تصمیمات لازم اتخاذ شد و با قاطعیت و با رعایت جوانب قانونی با این ساخت و سازها برخورد می‌شود.

افضلی با بیان اینکه امیدواریم با اقدامات صورت گرفته شاهد تصرف غیرقانونی اراضی ملی در شهرستان کاشان نباشیم، ابراز داشت: به شهروندان عزیز توصیه می‌شود به عنوان پاسداران منابع ملی شاهد بزه کاری و یا تصرف بودند گزارش دهند و در مرحله اول برخورد قانونی با افرادی که به صورت سازمان‌یافته این اراضی ملی را تصرف می‌کنند، صورت می‌پذیرد.

وی با بیان اینکه با افرادی که عالمانه اراضی ملی را به صورت قانونی خرید و فروش می‌کنند برخورد قانونی می‌شود گفت: هیچ خط قرمزی برای برخورد با متخلفان در دستگاه قضا وجود ندارد و بدون در نظر گرفتن عناوین به وظیفه خود که همان اجرای قانون و جلوگیری از وقوع جرم و بزه بوده، عمل می‌کنیم.

انتهای پیام/801/ر/ش

R7760/P/S6,1369/CT1 بیشتر بخوانید... گزارش ویدئویی| تخریب ‌بناهای غیرمجاز در منطقه بکر و خوش آب و هوای جاجرود / ‌متجاوزان به اراضی ملی نقره داغ شدند از گوشه و کنار هرمزگان|ساخت ۸ هزار واحد مسکونی در هرمزگان ‌/ رفع تصرف اراضی ملی و دولتی در ‌قشم بیش از ۴ هزار متر مربع از اراضی ملی و دولتی در جزیره قشم رفع تصرف شد

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شهرستان کاشان اراضی ملی اراضی ملی درخواست ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۶۵۲۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۱۵۰۰ مترمربع از اراضی ملی عنبرآباد رفع تصرف شد

به گزارش خبرنگار مهر، محمدحسین ناصری، صبح دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران گفت: به همت نیروهای پاسگاه ویژه حفاظت از منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان عنبرآباد در راستای صیانت و حراست از حقوق بیت‌المال، ۱۵۹۰ مترمربع از اراضی ملی گمرکان که چندی پیش توسط افراد سودجو مورد تصرف قرار گرفته بود از ید آنها خارج شد.

وی افزود: مردم طبیعت دوست می‌توانند در تماس با شماره ۱۳۹ و ۱۵۰۴ کد امداد جنگل و مرتع اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان گزارش‌ها و اخبار خود را در زمینه آتش‌سوزی عرصه‌های منابع طبیعی، تخریب و تصرف اراضی ملی، قاچاق گیاهان دارویی، حفر چاه غیر مجاز در اراضی ملی و … اطلاع‌رسانی کنند تا از ورود خسارت‌های جبران‌ناپذیر به عرصه‌های مرتعی و جنگلی جلوگیری شود.

کد خبر 6098233

دیگر خبرها

  • ۷۵ هکتار از اراضی ملی کردستان رفع تصرف شد
  • ۱۱۶ هکتار از اراضی ملی استان اردبیل رفع تصرف شد
  • بیش از ۱۵۰۰ مترمربع از اراضی ملی عنبرآباد رفع تصرف شد
  • تشدید برخورد محیط زیست با سودجویان اراضی ملی
  • رفع تصرف ۲ هکتار از اراضی ملی سیاهمزگی شفت
  • بازگشایی و رفع تصرف ۹۱ هکتار از اراضی رودخانه‌ای
  • رفع تصرف اراضی ملی ۱۳۰ میلیارد ریالی در تالش
  • اراضی ملی در شهرستان طرقبه و شاندیز رفع تصرف شد
  • رفع تصرف ۴۶۰۰ هکتار از اراضی ملی سیستان و بلوچستان
  • رفع تصرف بیش از ۲۱۰۰ هکتار اراضی ملی و منابع طبیعی، در سال ۱۴۰۲ با ورود دستگاه قضایی آذربایجان غربی