Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-01@11:07:30 GMT

وزیر دفاع ترکیه: به حاکمیت عراق احترام می‌گذاریم

تاریخ انتشار: ۱۰ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۴۶۵۲۴۸

وزیر دفاع ترکیه: به حاکمیت عراق احترام می‌گذاریم

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه، آکار با بیان اینکه عملیات «چنگال ببر» همچنان ادامه دارد، افزود: در این عملیات ۴۱ تروریست کشته شدند و این عملیات موفقیت‌آمیز بوده است.

وی همچنین از عملیات ترکیه در خاک عراق دفاع کرد و گفت: این عملیات علیه تروریست‌ها انجام می‌شود و در چارچوب حق مشروع دفاع از خود و قوانین بین‌المللی انجام می‌گیرد و همه تدابیر لازم برای جلوگیری از آسیب‌رسیدن به غیرنظامیان اتخاذ شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر دفاع ترکیه اضافه کرد؛ در عملیات چنگال ببر ۸۱ هدف تروریست‌ها در حملات هوایی نابود شد و این عملیات تا نابودی آخرین تروریست ادامه خواهد داشت.

ارتش ترکیه از تاریخ ۱۷ ژوئن (۲۸ خرداد) عملیات موسوم به «چنگال ببر» را علیه عناصر حزب کارگران ترکیه موسوم به پ.ک.ک در شمال عراق آغاز کرده و به دنبال آن است که این مناطق را از حضور این عناصر پاک سازد.

وزارت امور خارجه عراق در اعتراض به حمله جنگنده بمب‌افکن‌های ترکیه به عمق ۱۹۳ کیلومتری حریم هوایی عراق، ۲ بار در روزهای گذشته فاتح یلدز سفیر ترکیه در بغداد را فرا خوانده است.

کمیسیون امنیت و دفاع مجلس عراق نیز تأیید کرد که عراق، شکایت خود را علیه تجاوزات اخیر به خاک خود تقدیم شورای امنیت سازمان ملل متحد کرده است.

آنکارا در سال‌های اخیر علیه افراد مسلح حزب کارگران کرد ترکیه دست به اقدامات نظامی زده و این حملات همچنان ادامه دارد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: پرونده اکبر طبری دهه کرامت زینب سلیمانی حمید ابوطالبی سند همکاری 25 ساله ایران و چین ترکیه وزیر دفاع عراق حاکمیت عملیات خاک عراق پرونده اکبر طبری دهه کرامت زینب سلیمانی حمید ابوطالبی سند همکاری 25 ساله ایران و چین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۶۵۲۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نافرمانی ده‌ها نظامی صهیونیست از مشارکت در عملیات علیه رفح

کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی در این باره گزارش داد که نظامیان مذکور، دلیل نافرمانی را ناتوانی از ادامه جنگیدن عنوان کرده اند.

این تحول پس از آن صورت می گیرد که «هرتزی هالوی» رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی امروز در نشستی با طرح و برنامه حمله زمینی به رفح موافقت کرد.

هالوی در این نشست با فرمانده تیپ جنوب و تمامی فرماندهان ارتش این رژیم، ادامه حملات به نوار غزه را مورد بررسی قرار داد.

مقامات رژیم صهیونیستی از هفته ها پیش تاکنون، تهدید به انجام حمله زمینی به رفح می‌کنند اما در نتیجه فشارهای بین‌المللی تا به این لحظه اقدام به این کار نکرده اند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • لحظه عملیات گردشگر ترکیه‌ای علیه نظامی صهیونیست+ فیلم
  • فیدان: مشتاقانه منتظر محاکمه مقامات اسرائیل هستیم
  • ادای احترام معاون وزیر میراث‌فرهنگی به مقام شامخ شهدای هشت سال دفاع مقدس
  • ادای احترام معاون وزیر میراث‌فرهنگی به مقام شامخ شهدای هشت سال دفاع مقدس در ارومیه
  • امیر بختیاری: تقلیل اقدامات ارتش در سال ابتدایی جنگ بی‌انصافی است/ در ارتش مخالفت چندانی با ادامه جنگ بعد از فتح خرمشهر وجود نداشت/ از سال دوم جنگ وحدت فرماندهی بین ارتش و سپاه از بین رفت
  • گفتگوی وزرای خارجه آمریکا و ترکیه درباره آتش‌بس غزه
  • ترکیه: ۱۵ تروریست در شمال عراق از پای درآمدند
  • عملیات موفق ارتش سوریه علیه تروریست‌ها+فیلم
  • نافرمانی ده‌ها نظامی صهیونیست از مشارکت در عملیات علیه رفح
  • بازداشت ۳۸ نفر به ظن همکاری با داعش در ترکیه