Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@07:03:43 GMT

ایران محور رایزنی مقام‌های آمریکایی و سعودی

تاریخ انتشار: ۱۰ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۴۶۵۲۸۴

ایران محور رایزنی مقام‌های آمریکایی و سعودی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «خالد بن سلمان» معاون وزیر دفاع عربستان، و «برایان هوک» فرستاده ویژه آمریکا در امور ایران در خصوص صلح منطقه ای و مقابله با ایران صحبت کردند.

دو طرف در جریان این دیدار در خصوص روابط دو جانبه و «اهمیت آن بر حفظ امنیت و ثبات منطقه و همچنین مقابله با اقدامات علیه صلح منطقه» رایزنی کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون وزیر دفاع عربستان مدعی شد که «ریاض در کنار واشنگتن برای تحقق امنیت و صلح در منطقه و جهان تلاش کرده و از اقدامات آمریکا برای توقف فعالیت های خصمانه ایران در منطقه حمایت میکند».

آنها در خصوص حملات اخیر نیروهای مقاومت یمن علیه مواضع عربستان سعودی نیز صحبت کردند به طوریکه ادعا شد که خطوط دفاع هوایی عربستان موفق شده این حملات را ناکام بگذارد!

معاون وزیر دفاع عربستان از آمریکا به دلیل اعزام نیرو و ارسال تجهیزات دفاعی به عربستان تشکر کرد.

کد خبر 4961836 فاطمه صالحی

منبع: مهر

کلیدواژه: برایان هوک خالد بن سلمان ایران ایالات متحده آمریکا دونالد ترامپ عراق رژیم صهیونیستی ویروس کرونا ایران عربستان سعودی فلسطین روسیه سوریه لبنان امارات متحده عربی افغانستان لیبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۶۵۲۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جدیدترین اظهارنظر وزیر خارجه عربستان درباره جنگ غزه

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، «فیصل بن فرحان» وزیر امور خارجه عربستان سعودی در سخنانی وضعیت جنگ در نوار غزه را مورد اشاره قرار داد.

وزیر امور خارجه عربستان سعودی تاکید کرد: هرگونه گسترش عملیات نظامی در غزه پیامدهای وخیمی را در پی خواهد داشت.

بن فرحان در ادامه ضمن اشاره به راه حلی که عربستان از آن در مورد مساله فلسطین حمایت می‌کند بیان کرد: راه حل دو دولتی تنها راه حلی است که عدم بازگشت به وضعیت کنونی پس از چند سال را تضمین می‌کند.

همچنین وزیر امور خارجه عربستان سعودی اعلام کرد: ما روی توسعه اقتصادی در منطقه و دوری از اختلافات برای رویارویی با چالش‌ها تمرکز داریم.

کد خبر 6091345

دیگر خبرها

  • افشای گفت‌وگوهای مخفیانه عربستان با اسرائیل در جریان جنگ غزه + جزئیات
  • گفت‌وگوهای پنهانی عربستان با اسرائیل در جریان جنگ غزه
  • ادای احترام معاون وزیر میراث‌فرهنگی به مقام شامخ شهدای هشت سال دفاع مقدس
  • بایدن هم مثل ترامپ عربستان را قربانی می‌کند؟
  • ادای احترام معاون وزیر میراث‌فرهنگی به مقام شامخ شهدای هشت سال دفاع مقدس در ارومیه
  • بازسازی غزه ۳۰ سال زمان می‌خواهد
  • دیدار و گفت‌وگوی وزرای خارجه آمریکا و عربستان درباره غزه
  • معاون وزیر کشور: در حال رایزنی هستیم تا امکان ورود زائران ایران به عراق با خودرو شخصی فراهم شود
  • کاخ سفید: بلینکن برای برقراری آتش‌بس ۶ هفته‌ای در غزه تلاش می‌کند
  • جدیدترین اظهارنظر وزیر خارجه عربستان درباره جنگ غزه