Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - مدیرکل حفاظت محیط زیست گلستان گفت که سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی 10 میلیارد ریال برای استفاده از تجهیزات نوین و آموزش جوامع محلی در مدیریت مقابله با آتش احتمالی پارک ملی گلستان تصویب کرد.
محمدرضا کنعانی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی اظهار داشت: پارسال برای نخستین بار سامانه هشدار و تشخیص حریق به صورت آزمایشی توسط وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در پارک ملی گلستان نصب شد که به زودی بهره برداری کامل آن توسط سازمان حفاظت محیط زیست آغاز می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: علاوه بر افزایش تجهیزات اطفای حریق، محیط بانان پارک ملی گلستان به ردیاب و دوربین چشمی و مبادی ورودی پارک در مناطق "آلمه" و کمربندی "سوله گرد" به دوربین های پلاک خوان خودرو مجهز شد.
به گفته کنعانی پارک ملی گلستان در لایحه بودجه سال 98 ردیف اعتباری مستقل گرفت و در این مرحله 35 میلیارد ریال اعتبار برای مدیریت آن اختصاص یافت.
وی ادامه داد: امسال برای مدیریت پارک های ملی گلستان و دنا در چهارمحال و بختیاری، 100 میلیارد ریال اعتبار به صورت مشترک مصوب شده که 50 درصد آن تا 2 ماه آینده اختصاص می یابد.
کنعانی به پوشش گیاهی و حیات جانوری پارک ملی گلستان اشاره کرد و گفت: با توجه به بارش های مطلوب بهار امسال، پوشش گیاهی این پارک خوب، چشمه سارها احیا و با افزایش جمعیت حیات وحش در این پارک مواجه هستیم .
به گفته وی 40 محیط‌بان از پارک ملی 900 کیلومترمربعی گلستان حفاظت می کنند که امسال 10 نفر به این مجموعه اضافه خواهند شد.
پارک ملی گلستان قدیمی ترین پارک ملی ثبت شده در ایران و پناهگاهی کم نظیر برای حیات وحش است که هزار و 350 گونه گیاهی و 302 گونه جانوری از جمله نیمی از گونه‌های پستانداران ایران را خود جای داده و به همین دلیل به عنوان ذخیره‌گاه زیست‌کره در میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است.
پارک ملی گلستان از بهترین زیستگاه‌های پستانداران بزرگی چون پلنگ، خرس قهوه‌ای، گرگ، وشق، مرال، شوکا، گوسفند وحشی و بز وحشی، آهوی ایرانی و گراز است و به ویژه به خاطر جمعیت فراوان قوچ و میش اوریال معروف است.
گلستان در سال 1354 نخستین پارک ملی ایران شد که در فهرست میراث جهانی یونسکو به عنوان یکی از 50 ذخیره‌گاه زیست محیطی کره زمین به ثبت رسید.
بیشتر گستره پارک در استان گلستان، حدود 34 درصد آن در استان خراسان شمالی و بخش ناچیزی نیز در استان سمنان قرار دارد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: پارک ملی گلستان میلیارد ریال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۶۵۳۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلمب دو واحد شن و ماسه در یزد


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان یزد گفت: تیم پایش با همکاری واحد حقوقی اداره کل حفاظت محیط زیست یزد دو واحد آلاینده شن و ماسه را در جاده یزد بافق با حکم قضایی و همراهی ماموران پاسگاه انتظامی فهرج پلمب نمود.


سید رضا نورانیان افزود: واحد‌های فوق ضمن قرار داشتن در لیست صنایع آلاینده استان و علی رغم اخطار‌ها و مهلت‌های داده شده، اقدام اصلاحی مؤثری انجام نداده و آلودگی ذرات آنها استمرار داشته است.


وی ادامه داد: بر همین اساس تا رفع کامل آلایندگی از ادامه فعالیت آنها جلوگیری می‌شود.

دیگر خبرها

  • احداث بزرگترین پارک نوری موضوعی کشور در مجتمع گردشگری صفه اصفهان
  • تصویب اعتبار ۱۰ هزار میلیارد تومانی فوق‌العاده کارکنان سلامت
  • برنامه دولت انگلیس برای مقابله با تغییرات اقلیمی غیرقانونی اعلام شد
  • آغاز ساخت دو زمین ورزشی در مهدیشهر
  • پلمب دو واحد شن و ماسه در یزد
  • یکی از اصلی ترین ارکان های مقابله با قاچاقچیان حیات‌وحش دادن آموزش است
  • جذب یک هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای بیماران خاص و صعب العلاج
  • عدم وجود سایت مدیریت پسماند ویژه در شهرک‌های صنعتی
  • بررسی و تصویب ۱۴ طرح در کارگروه امور زیربنایی آذربایجان‌غربی
  • سند جامع مدیریت پسماند ایلام تهیه می‌شود