Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیت الله موسوی اصفهانی با بیان این که تقویت معرفت و مطالعه در احوال اهل بیت(ع) و زیارت ایشان از ضروریات مکتب ما محسوب می‌شود، گفت: در دهه کرامت معرفت خود را نسبت به امام رضا(ع) تقویت کنیم.

آیت الله «سید مصطفی موسوی اصفهانی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در قم، با اشاره به ایام دهه کرامت و میلاد با سعادت حضرت معصومه(س) و امام رضا(ع) اظهار داشت: عترت و اهل بیت(ع) یکی از همان دو ثقل گرانبهایی است که پیامبر گرامی اسلام(ص) پیش از وفات خود در بین امت به یادگار گذاشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به روایت «انی تارک فیکم الثقلین کتاب الله و عترتی اهل بیتی» عنوان کرد: الحمدلله تمسک به قرآن کریم به ویژه در ماه مبارک رمضان در کشور ما وجود دارد و از طرف دیگر توجه به ظل عنایات ائمه معصومین(ع) به ویژه امام رضا(ع) در بین ملسمین به ویژه شیعیان به صورت گسترده نمایان است.

 

وی بیان داشت: تمسک و  توسل به امام رضا(ع) و حضرت فاطمه معصومه(س) یک مسأله ای است که مردم کشور ما و ممالک دیگر از آن بهره برده و می برند و بسیاری از برکات زندگی خود را از این طریق به دست می آورند که برای هر بخش و خانواده و جمعیتی یک سرمایه بزرگ محسوب می‌شود.

 

آیت الله موسوی اصفهانی عنوان کرد: در ارتباط با امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) چند مسأله حائز اهمیت وجود دارد که یکی از مهمترین آنها تقویت معرفت و شناخت امام است همچنانکه عقل نیز تأیید می‌کند که همواره یک رهبر آسمانی الهی باید امامت امت را برعهده داشته باشد که این وظیفه در دوران پیامبران با آنها است و بعد از آنها به اوصیاء پیامبر گرامی اسلام(ص) واگذار شده است.

 

وی با بیان این که ادله نقلی متقن از قرآن و سنت بر لزوم معرفت امام دلالت می‌کند، گفت: راه تقویت معرفت، اولا مطالعه در احوالات اهل بیت(ع) به ویژه امام رضا(ع) است که در ایام ولادت ایشان قرار داریم و راه دوم توسل و زیارت ایشان است که در روایات متعددی مردم به این مسأله تشویق شده اند.

 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اضافه کرد: خود امام رضا(ع) فرمودند: «مَنْ زَارَنِي عَلَى بُعْدِ دَارِي أَتَيْتُهُ يَوْمَ الْقِيَامَةِ فِي ثَلَاثِ مَوَاطِنَ حَتَّى أُخَلِّصَهُ مِنْ أَهْوَالِهَا إِذَا تَطَايَرَتِ الْكُتُبُ يَمِيناً وَ شِمَالًا وَ عِنْدَ الصِّرَاطِ وَ عِنْدَ الْمِيزَانِ. یعنی هر كس مرا در غربت زيارت كند روز قيامت در سه جا نزد او خواهم آمد تا از ترس هاى آن ‏جا نجاتش دهم؛ هنگامى كه نامه ‏هاى اعمال مردم از راست و چپ به پرواز درآيد، نزد صراط و نزد ميزان»

 

وی بیان داشت: بنابراین باید تلاش کنیم نسبت به تقویت معرفت خودمان به ویژه در این ایام نسبت به امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) بیافزاییم و در احوالات ایشان مطالعاتی داشته باشیم و حتی اگر نمی توانیم از نزدیک زیارت برویم زیارت از راه دور را فراموش نکنیم.

 

آیت الله موسوی اصفهانی با اشاره به این که اهل بیت(ع) واسطه فیض الهی هستند، گفت: از خدا می خواهیم به برکت این ذوات مقدسه مملکت اسلامی ما را از گزند حوادثی از جمله دشمنی های آمریکا و کرونا حفظ کرده و رهبر عظیم الشأن انقلاب اسلامی را که زاده شهر امام رضا(ع) هستند برای ما نگه دارد و ظهور و فرج امام زمان(عج) را نزدیک بگرداند.

پایان پیام/694

منبع: شبستان

کلیدواژه: معرفت دهه کرامت موسوی اصفهانی امام رضا ع تقویت معرفت اهل بیت ع آیت الله معصومه س

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۶۵۴۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای ۴۰ ویژه برنامه دهه کرامت در گیلان

جواد شفیعی ثابت در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به دهه کرامت گفت: شعار محوری برنامه های خدمت رضوی ، همه خادم الرضاییم
است و در این راستا برنامه های متنوعی توسط خادمیاران رضوی گیلان تدوین و اجرایی خواهد شد.‌


دبیر کانون های خدمت رضوی گیلان با بیان اینکه استقبال از کاروان زیر سایه خورشید از برنامه های ویژه این دهه است، گفت: حضور خادمان رضوی آستان قدس رضوی این دهه در گیلان فضای استان را عطر آگین خواهد کرد.‌

وی  با بیان اینکه ۴۰ ویژه برنامه دهه کرامت با فعالیت خادمیاران رضوی در گیلان تدوین و اجرایی خواهد شد،‌ تصریح کرد: میثاق با ولایت(حضور در نمازجمعه)،ابناءالرضا (اجتماع نوجوانان رضوی)، برگزاری میز مشاوره در کانونهای تخصصی، اجتماع حمایت از فلسطین و مردم غزه،برپایی میز خدمت رضوی در نمازجمعه،‌ایران جوان(شکوه مادری)، برپایی چایخانه حضرت رضا(ع)،‌برپایی اردوهای جهادی، نشان ارادت( تجلیل از مدال آوران ورزشی که مدال خود را به امام رضا تقدیم کرده اند) و برپایی مراسم جشن ولادت حصرت معصومه و ولادت امام رضا در سطح شهرستان از اهم ویژه  برنامه های دهه کرامت در گیلان است.  
شفیعی ثابت خاطر نشان کرد: گیلان بیش از ۲ هزار خادمیار و یاور رضوی دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • زائران حج شناخت و معرفت خود را تقویت کنند
  • ویژه‌برنامه‌های دهه کرامت در استان فارس اعلام شد
  • برپایی جشن «خدا قوت کارگر» در ورزشگاه امام رضا (ع) مشهد
  • خانواده محور بودن برنامه‌های دهه کرامت در آذربایجان شرقی
  • اجرای ۴۰ ویژه برنامه دهه کرامت در گیلان
  • معلمان نسبت به مسائل مهم کشور حساسیت ویژه داشته باشند
  • بهره برداری ازدومین زائرسرای ویژه محرومان کمیته امداد در مشهد
  • زائران بیت الله الحرام با شناخت و معرفت به زیارت خانه خدا بروند
  • دومین زائرسرای ویژه محرومان کمیته امداد در مشهد بهره برداری شد
  • تقویت معرفت و باور دینی کلید حل مشکلات فرهنگی