Web Analytics Made Easy - Statcounter

حمید رضا ابراهیمی خوشنویس فارسی مشهور به کاتب در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، با بیان اینکه ششصد و هفتاد و سومین اثر خود با ناخن را در آستانه سالروز میلاد با سعادت امام رضا (ع) و روز قلم، کتابت کرد، گفت: تاکنون ۶۷۳ اثر در یک هزار و ۸۷۳ صفحه و در ۶ رنگ نگاشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با بیان اینکه خلق این اثر تلفیقی، آیاتی از سوره مبارکه قلم و جمله «یا علی بن موسی الرضا (ع)» به صورت قالبی خاص و جدید، در کتیبه‌ای به ابعاد ۶۰ در ۲۰۰ سانتیمتر است، اضافه کرد: کتابت متن، اعراب گذاری و تذهیب این اثر با همه ناخن‌های انگشتان دست راست و خط ثلث و ترجمه آن با استخوان و به خط نستعلیق و در ۶ رنگ کتابت شده است.

حمید رضا ابراهیمی با بیان اینکه طول کل آثار کتابت شده تاکنون ۶۵ هزار و ۸۲۵ متر است، ادامه داد: سالانه ۱۰۰ اثر در زمینه‌های مختلف قرآنی، احادیث ائمه، اشعار حافظ و مولوی نگاشته ام که اکثر آثار را وقف اماکن مذهبی کرده ام.

کتابت کل قرآن کریم، دیوان حافظ، مناجات نامه امیرالمومنین (ع)، زیارت عاشورا، دعا‌های ماه رمضان و رجبیه، از دیگر آثار این هنرمند آباده‌ای است که با ناخن و ترجمه با قلم استخوان و در ۶ رنگ نگاشته است.

دو ابداع این هنرمند در خوشنویسی با ناخن و خوشنویسی با استخوان به ترتیب در صفحه ۱۱۱ گینس ۲۰۱۵ و صفحه ۱۳۷ گینس ۲۰۱۷ ثبت و چاپ شده است. او دارای ۲ تمبر یادبود هنری است که از سوی دولت جمهوری اسلامی ایران ثبت و به چاپ رسیده است.

حمید رضا ابراهیمی، متولد شهر صغاد و ساکن شهرستان آباده در استان فارس است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: امام رضا روز قلم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۶۵۶۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت تونلی ۱.۵ برابر برج میلاد به دست مهندسان ایرانی

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • برگزاری نخستین جشنواره "فیلم رضوان" نوآوری این دوره از جشنواره امام رضا (ع) است
  • کرمان در ایام شهادت امام صادق(ع) میزبان شهدای گمنام است
  • تجلیل از نخبگان قرآنی در استان البرز
  • بجنورد میزبان جشنواره ملی نوا‌های رضوی
  • دیدار مدیران مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(س) با رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان+تصاویر
  • تلفیق هنرنمایی طبیعت با فناوری نوین، نجات کشاورزی کم بازده دیم
  • تسلیت رئیس موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(س) در پی درگذشت خانم معصومه حائری
  • «شیخ اجلّ» یکی از چهار عنصر ادبی ایران است
  • دستگیری باند حفاران غیرمجاز حریم قلعه تاریخی هزاره اول پیش از میلاد
  • ساخت تونلی ۱.۵ برابر برج میلاد به دست مهندسان ایرانی