Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جماران، بحرین به همراه آمریکا روز دوشنبه در بیانیه‌ای مشترک از شورای امنیت سازمان ملل درخواست کردند که تحریم تسلیحاتی علیه ایران را تمدید کند.

این دو کشور در بیانیه مداخله‌جویانه خود علیه ایران، مدعی شده‌اند که جمهوری اسلامی ایران از طریق فراهم کردن تسلیحات برای گروه‌های تروریستی در بحرین، ثبات در منطقه را با چالش مواجه کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محدودیت‌های تسلیحاتی ایران ذیل قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل متحد، ۱۸ اکتبر برابر با ۲۷ مهر به پایان خواهد رسید.

آمریکا و بحرین در این بیانیه مشترک، تحریم را ابزاری مهم برای مقابله با اقدامات ایران در منطقه دانسته‌اند و مدعی شده‌اند که تمدید نشدن تحریم تسلیحاتی ایران، ثبات کشورهای منطقه و همجوار را تهدید می‌کند.

ایالات متحده آمریکا و بحرین تهدید به وجود آمده از انتقال و تأمین تسلیحاتی توسط ایران در منطقه و به ویژه در بحرین را به رسمیت شناخته و از شورای امنیت سازمان ملل متحد خواستار تمدید این تحریم‌ها قبل از انقضای آن شدند.

 

اخبار مرتبط سعودی هم خواستار تمدید تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران شد سخنگوی اسبق وزارت خارجه فرانسه: خروج ایران از پیمان منع‌گسترش سلاح‌های هسته ای به نفع آمریکا و حتی اروپا نیز نخواهد بود ادعای دبیرکل سازمان ملل پس از گزارش ضد ایرانی: برجام باید حفظ شود! وزیر دفاع خطاب به آمریکایی‌ها: صادرات هم انجام خواهیم داد آمریکا به دنبال تمدید تحریم تسلیحاتی ایران/ مخالفت روسیه و چین

منبع: جماران

کلیدواژه: سهام عدالت بودجه 99 ویروس کرونا تحریم تسلیحاتی ایران تمدید تحریم تسلیحاتی ایران سهام عدالت بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی تسلیحاتی ایران تحریم تسلیحاتی سازمان ملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۶۵۸۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تروریسم یک تهدید مشترک برای کشورهای منطقه است

حسن کاظمی قمی سفیر و نماینده ویژه رئیس جمهور ایران در افغانستان در پیامی در «ایکس» نوشت: تروریسم و مشخصاً داعش خراسان یک تهدید مشترک برون پایه برای ایران، افغانستان و کشورهای منطقه است.

وی با تأکید بر اینکه طالبان شریک ایران در مبارزه با تهدید داعش است، افزود: ما افغانستان را شریک خود در مبارزه با این تهدید مشترک می‌دانیم و همکاری در این حوزه از اولویت‌ها خواهد بود.

کاظمی قمی پیش از این نیز تاکید کرده بود افغانستان مستقل ظرفیت پیشبرد روندهای توسعه‌ای با همسایگان را دارد.

 نماینده ویژه ایران در افغانستان چندی قبل در واکنش به حمله تروریستی در مسکو نیز گفته بود کشورهای منطقه باید برابر تروریسم با منشأ خارجی متحدانه عمل کنند.

پیش‌تر سفارت جمهوری اسلامی ایران در کابل در بیانیه‌ای ضمن محکومیت حمله تروریستی به نمازگزاران در هرات تصریح کرده بود: ایران آمادگی خود را جهت تقویت همکاری با حکومت سرپرست افغانستان جهت مبارزه با تروریسم اعلام می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • تروریسم یک تهدید مشترک برای کشورهای منطقه است
  • کاظمی قمی: افغانستان شریک ما در مبارزه مشترک با تروریسم است
  • کاظمی قمی: داعش خراسان، تهدید مشترک برون پایه برای منطقه است
  • کمک تسلیحاتی آمریکا به ارتش اوکراین با خرید جنگنده‌های قزاقستان
  • جعل نام خلیج‌فارس کار انگلیسی‌هاست
  • چین معافیت تعرفه‌ای واردات محصولات آمریکایی را تمدید می‌کند
  • هشدار اسرائیل به نمایندگان دیپلماتیک خود در سراسر جهان/ آغاز سفر منطقه‌ای وزیر خارجه آمریکا از عربستان/ دیدار وزیر امور خارجه بحرین با بشار اسد
  • اسد خطاب به وزیر بحرینی: همبستگی کشورهای عربی به ثبات در منطقه می‌انجامد
  • دیدار وزیر خارجه بحرین با بشار اسد پس از ۱۳ سال
  • وزیر خارجه بحرین با بشار اسد دیدار کرد