Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@01:03:00 GMT

۲۱۳ پلاک از اراضی استان کردستان رفع تداخل شد

تاریخ انتشار: ۱۰ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۴۶۶۰۷۰

۲۱۳ پلاک از اراضی استان کردستان رفع تداخل شد

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان، محمدفرید سپری در پنجاه و سومین جلسه کمیسیون رفع تداخلات اراضی استان کردستان، با تاکید بر جدیت مجموعه جهاد کشاورزی و اعضای کمیسیون در تسریع روند رفع تداخل اراضی، اظهار داشت: در طول این مدت ۱۵۵ هزار و ۲۰۷ هکتار از مساحت پلاک‌های رفع تداخل شده به عنوان اراضی ملی تثبیت شده و ۱۲۰ هزار و ۸۰۵ هکتار نیز به عنوان اراضی غیر ملی تشخیص و تثبیت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: مساحت اراضی رفع تداخل شده و تغییر نوعییت داده شده از ملی به غیر ملی در سطح استان ۵۲ هزار و ۶۱ هکتار بوده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان ادامه داد: یک هزار و ۲۳۱ هکتار از این اراضی نیز از غیر ملی به ملی تغییر نوعیت داده شده است که تاکنون ۱۶۶ پلاک رفع تداخل شده، به دستگاه‌های مربوطه ابلاغ شده است.

سپری یادآور شد: باید اعضای کمیسیون و بالاخص دبیرخانه کمیسیون رفع تداخل اراضی راهکارها و پیشنهادهایی عملی برای تسریع در روند اجرای رفع تداخل اراضی به کمیسیون ارائه دهند و همکاران مجموعه با جدیت و پشتکار بیشتری در این راستا فعالیت کنند.

وی بیان کرد: برنامه ابلاغی وزارت جهاد کشاورزی برای سال جاری، رفع تداخل ۳۰۰ هزار هکتار از اراضی استان است که با روند پیش رو این مهم غیر قابل انجام است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان با بیان اینکه فرایند رفع تداخل اراضی استان در شهرستان‌های کامیاران، سروآباد و بیجار در طول سه ماه گذشته قابل قبول بوده است، گفت: باید اعضای کمیسیون رفع تداخل اراضی در تمام شهرستان‌های استان با پشتکار و جدییت بیشتری این فرایند را پیش ببرند تا برنامه ابلاغی تحقق پیدا کند.

سپری با تاکید بر سرعت بخشیدن در فرایند رفع تداخل اراضی بر دقت و حساسیت موضوع هم تاکید کرد و اظهار داشت: باید کارشناسان و اعضای کارگروه‌ها به نحوی عمل کنند که نه حقی از بهره برداران ضایع شود و نه منابع ملی به ناحق به فرد یا اشخاصی واگذار شود.

وی افزود: مجموعه جهاد کشاورزی همواره از پاک‌ترین و سالم‌ترین دستگاه‌های دولتی در استان بوده که ضمن اعتماد به همکاران مجموعه باید بحث نظارت بر اجرای امورات رفع تداخل کماکان و به خوبی انجام شود.

کد خبر 4961855

منبع: مهر

کلیدواژه: اراضی ملی سنندج ویروس کرونا شیراز بوشهر قزوین شیوع کرونا شهرکرد گرگان مواد مخدر ایلام خطبه های نماز جمعه دهه کرامت استانداری سمنان سازمان تبلیغات اسلامی بیرجند رفع تداخل اراضی استان کردستان جهاد کشاورزی اراضی استان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۶۶۰۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روستا‌ها باید روستا بمانند و همچنان محلی باشد برای تولید

رئیس جهاد کشاورزی ساوجبلاغ از اجرای آزاد سازی بیش ار ۲۹۵۲ هکتار از اراضی و باغات در سال ۱۴۰۲ در این شهرستان خبر می دهد ولی متاسفانه ساخت و سازها در اراضی و باغات همچنان ادامه دارد.   بسیاری از بنگاه داران  با خرید اراضی و باغات ارزان قیمت آن را تفکیک و تبدیل به شهر ک های غیر مجاز می کنند و با استفاده  از فضای مجازی و تبلیغات مبادرت به فروش قطعات با قیمت پائین تر می کنند    میرزایی گفت: ما هیچ شهرک مصوبه که داخل اراضی کشاورزی باشد را تا کنون مجوز مسکونی ندادیم و آنهایی که ساختند فاقد مجوز های قانونی و بسیاری از متخلفان دارای پرونده در محاکم قضایی  هستند.   وی گفت: در سال جاری ۱۲۵ مورد شناسایی اراضی کشاورزی که تغییر کاربری و ساخت و ساز شده شناسایی و اخطار لازم را دریافت و به زودی اعمال قانون خواهد شد.   رئیس جهاد کشاورزی ساوجبلاغ گفت: اراضی کشاورزی قابلیت ساخت و ساز را ندارد مردم فریب بعضی از املاکی ها را نخورند.    وی گفت: عده ای سود جو با تفکیک غیر قانونی باغات و اراضی کشاورزی مبادرت به ساخت و ساز می کنند که خسارت جدی به بخش تولید وارد کرده است.   وی گفت: در تبصره دو ماده ده قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ ها باتوجه به دستورالعمل تعیین مصادیق تغییر کاربری غیرمجاز موضوع ماده ۱۰ قانون اصلاح قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ ها مصوب سال ۱۳۸۵ مجلس شورای اسلامی و در اجرای ماده ۱۱ آیین‌نامه اجرائی قانون اصلاح حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ ها کلیه تغییرکاربری های غیرمجاز در اراضی زراعی و باغ ها بدون رعایت ضوابط و مقرر مربوطه و اخذ مجوز از کمیسیون تبصره یک ماده یک و یا موافقت سازمان جهاد کشاورزی در قالب طرح‌های تبصره ۴ الحاقی قانون مذکور ممنوع اعلام شده است.   میرزایی افزود: با استناد تبصره دو ماده ده قانون نسبت به قلع و قمع کلیه مستحدثات ساخته شده اقدام و فرد خاطی به دادگاه معرفی می گردد.   وی تاکید کرد: اگر افرادی تمایل به داشتن ویلا یا زمینی در روستا ها را دارند بهتر است ابتدا ملک مورد نظر را از امور اراضی جهاد کشاورزی استعلام کنند اینکه افراد فروشنده با چرب زبانی اراضی کشاورزی را چسبیده به بافت می دانند و به زودی به بافت روستا الحاق می شود اصلا در حیطه مسئولیت آنان نیست و صرفا"قصدشان فروش اراضی کشاورزی با قیمت های نجومی به افرادی است که آگاهی لازم را ور مورد این قوانین ندارند. باشگاه خبرنگاران جوان البرز کرج

دیگر خبرها

  • تأمین آب اراضی کشاورزی روستای سرتنگ محمودی
  • برخورد با متخلفین تغییر کاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی در مهریز
  • برداشت کلزا در بهبهان
  • 39 تغییر کاربری غیر مجاز در ساری قلع و قمع شد
  • ۵۰ طرح آبیاری در اراضی کشاورزی قزوین اجرایی شد
  • ۳۹ تغییر کاربری غیر مجاز در ساری قلع و قمع شد
  • ۵۰۰ هکتار از اراضی پلدختر به کشت باقلا اختصاص پیدا کرد
  • تخریب ۹ بنای غیرمجاز در اراضی کشاورزی قزوین
  • ۵۶ هزار هکتار از اراضی پلدختر زیر کشت محصولات کشاورزی رفت
  • روستا‌ها باید روستا بمانند و همچنان محلی باشد برای تولید