Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی گفت: خراسان شمالي در شاخص راه ها ۱۰ درصد از ميانگين كشوري عقب است.

«جعفر شهامت» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در مانه و سملقان اظهارداشت: در کشور 120 هزار کیلومتر راه روستایی آسفالته وجود دارد که 100 درصد آن بعد از انقلاب اسلامی اجرا شده و این آمار در استان خراسان شمالی دو هزارو 20کیلومتر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی افزود: عدم برخورداری به لحاظ طول راه ها در کشور 53 درصد است و این رقم در استان 43 درصد است.

 

وی با بیان این مطلب که در مانه و سملقان 14 هزارو 51 نفر از روستاییان در روستاهای بالای 20 خانوار از راه روستایی آسفالته برخوردار هستند، اظهارداشت:  سه شهرستان شیروان، مانه و سملقان و راز و جرگلان در استان در بخش راه ها، عقب ماندگی بیشتری دارند. 

 

شهامت بیان کرد: طبق تفاهم نامه با بنیاد علوی مبلغ 7 میلیارد و 500 میلیون تومان برای زیرسازی و ابنیه راه ها اختصاص داده شده است.

 

وی افزود: همچنین مبلغ 7 میلیارد و 500 میلیون تومان نیز از اعتبارات ملی برای روکش  و ایمنی راه ها در مانه و سملقان اختصاص داده شده است.

 

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی بیان کرد: سیل سال گذشته، مشکلات راه های روستایی در مانه و سملقان را نمایان کرد.

 

شهرستان مانه و سملقان با ۱۳۶ روستا، ۷۷۸ کیلومتر راه روستایی دارد که ۳۴۳ کیلومتر آن آسفالت است و مجموع راه های اصلی این شهرستان ۷۵ کیلومتر و مسیرهای فرعی آن نیز ۱۳۱ کیلومتر است. حدود ۷۸ درصد از جمعیت ۱۱۰ هزار نفری مانه و سملقان در روستاها ساکن هستند.

 

 

  

 

پایان پیام/638

منبع: شبستان

کلیدواژه: حمل و نقل و راهداری مانه و سملقان خراسان شمالی مانه و سملقان خراسان شمالی راه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۶۶۱۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کیفیت هوای تهران در شرایط «قابل قبول»

بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، میانگین کیفیت هوای پایتخت هم‌اکنون (۶ اردیبهشت) در شرایط قابل قبول قرار دارد.

به گزارش ایسنا، آلاینده شاخص هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته «ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون» با میانگین ۷۹ بود و کیفیت هوای پایتخت در شرایط قابل قبول قرار داشت. آلاینده شاخص هم‌اکنون «ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون» با میانگین ۸۱ و کیفیت هوا در وضعیت قابل قبول است.

گفتنی است که شاخص کیفیت هوا (AQI) به پنج دسته اصلی تقسیم‌بندی می‌شود. بر اساس این تقسیم‌بندی از عدد صفر تا ۵۰ هوا «پاک»، از ۵۱ تا ۱۰۰ هوا «قابل قبول(سالم) یا متوسط»، از ۱۰۱ تا ۱۵۰ هوا «ناسالم برای گروه‌های حساس»، از ۱۵۱ تا ۲۰۰ هوا «ناسالم»، از ۲۰۱ تا ۳۰۰ هوا «بسیار ناسالم» و از ۳۰۱ تا ۵۰۰ شرایط کیفی هوا «خطرناک» است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • افتتاح پروژه‌های حوزه سلامت نقش مهمی در رفع محرومیت‌های خراسان شمالی دارد
  • کاهش سرانه تخت بیمارستانی خراسان شمالی نسبت به میانگین کشوری
  • برگزاری مسابقات کشتی باچوخه در شهرستان مانه
  • آبراهه‌های چند صدساله خراسان‌شمالی تشنه برف و باران
  • آسفالت ۴۰۰ هزار متر مربع معابر روستا‌های خراسان شمالی
  • آسفالت ۴۰۰هزار مترمربع معابر روستا‌های خراسان شمالی
  • آب شرب ۱۰۰ درصد روستا‌های مناطق سیل‌زده خراسان جنوبی وصل شد
  • سفر جاده‌ای به خراسان رضوی ۱۷ درصد افزایش یافت
  • وضعیت مقاوم‌سازی ۱۳ شهرستان کرمانشاه بالاتر از میانگین کشوری
  • کیفیت هوای تهران در شرایط «قابل قبول»